Mercedes-Benz CLS

Wulp

Gebruiker
rbzy9qpbm16t.jpg

uorymkxbzowq.jpg

1dqyc84b97c2.jpg

ks3y7yfbi503.jpg

kvmy9okbsxn1.jpg

6t3ynhcbk4f5.jpg

Helaas is getoonde versie met AMG pakket met lelijke, foute wielen en een matkleur. In normale trim en in een fraaie kleur en wielen vast een stuk fraaier (zoals op de spy shots al te zien was). Kont vind ik niet zo mooi

RobEU

Gebruiker
Heel slim van Mercedes-Benz! Meteen een voor de doelgroep aansprekende samenstelling laten zien. Hoe smakelozer, hoe beter! Goed gedaan. (y)

BENZine

Gebruiker
RobEU zei:
Heel slim van Mercedes-Benz! Meteen een voor de doelgroep aansprekende samenstelling laten zien. Hoe smakelozer, hoe beter! Goed gedaan. (y)

Zijn dit officiële foto's van Mercedes? Nee dus, deze zullen gelekt zijn. Bovendien zijn die van interieur en exterieur verschillende auto's, die van het interieur heeft een rode buitenkant.

Prachtige auto overigens, ik vind hem mooier dan de 6GC en véél mooier dan de A7 (y).

JoelD

Gebruiker
Ik moet hem even zien in een normale kleur en uitvoering... Basislijnen vind ik wel mooi.

RobEU

Gebruiker
BENZine zei:
RobEU zei:

Zijn dit officiële foto's van Mercedes? Nee dus, deze zullen gelekt zijn. Bovendien zijn die van interieur en exterieur verschillende auto's, die van het interieur heeft een rode buitenkant.

Prachtige auto overigens, ik vind hem mooier dan de 6GC en véél mooier dan de A7 (y).

Zijn deze foto’s dan gemaakt door een fanatieke autospotter?

Guest
Ik dacht dat die mat trent inmiddels wel weer over was?

In een normale lakkleur en met normale grijze wielen mogen ze deze wel voor de deur zetten. Al lijkt hij wel wat suffer dan de voorganger.

BENZine

Gebruiker
RobEU zei:

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Mercedes zal vele foto's van vele verschillende kleuren en uitvoeringen klaar hebben staan om te tonen waarvan deze toevallig uitgelekt zijn, terwijl jij suggereert dat dit de eerste officiële foto's zijn die Mercedes zelf presenteert.

Wulp

Gebruiker
Wel onderdeel van de foto's die Mercedes zelf presenteert. Studiofoto's zullen waarschijnlijk die rode zijn zoals in de teasers met het boven getoonde interieur. Maar dat MB überhaupt modellen met matlak en zwarte wielen met chromen rand aanbiedt is al te triest voor woorden

BENZine

Gebruiker
uorymkxbzowq.jpg

1200px-Mercedes-Benz_CLS_350_BlueEFFICIENCY_Edition_1_%28C_218%29_%E2%80%93_Frontansicht_%282%29%2C_16._April_2011%2C_D%C3%BCsseldorf.jpg

MercCLS320drive086.jpg

Ik vind de nieuwe wel een vooruitgang t.o.v. z'n voorganger, en zeker t.o.v. de eerste CLS. De foto's zijn dus nog niet officieel en dus nog niet scherp, als straks de officiële foto's gepresenteerd worden dan denk ik dat ik hem nog veel mooier ga vinden.

DagDromer

Gebruiker
Smaak is persoonlijk, en dit zal best een indrukwekkende auto zijn, toch ben ik van mening dat het origineel (W219 2005-2010) de mooiste is.
Die prachtig heuplijn vanaf het voorspatbord naar de achterlichten. De manier waarop de verschillende boogvormen samen komen.Gewoon een mooie en sjieke auto. Een ontwerp wat op het oog redelijk simpel en eenvoudig is, en wellicht daarom zo mooi. Hand om m'n hart een van de weinige auto's waar ik toen ik die voor het eerst in het wild zag echt even de tijd voor heb gemaakt om te bekijken. Kijk er nog steeds naar om. De nieuwere heeft -in mijn beleving- veel minder uitstraling. En deze? Hmmm, laten we wachten op de officiele beelden, maar lijkt me meer een CLA-XL.

RobEU

Gebruiker
BENZine zei:
RobEU zei:

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Mercedes zal vele foto's van vele verschillende kleuren en uitvoeringen klaar hebben staan om te tonen waarvan deze toevallig uitgelekt zijn, terwijl jij suggereert dat dit de eerste officiële foto's zijn die Mercedes zelf presenteert.

Dit zijn gewoon officiële foto’s van Mercedes-Benz zelf. Weliswaar niet officieel gepresenteerd (dit zeg ik ook nergens, hoewel ik ook niet de illusie heb dat deze ‘per ongeluk’ gelekt zijn), maar dit zijn gewoon foto’s van het merk zelf. Je maakt foto’s van je nieuwe model op z’n allermooist, vanuit de beste hoeken en met de meest aansprekende uitrusting. Kennelijk vindt Mercedes-Benz dat, en niet onterecht, het grootste koperspubliek van dit model matte lak, zwarte velgen en getinte ruiten wil. Er hangt gelukkig geen caravan achter. ;)

Wulp

Gebruiker
51271420775_4.jpg

Dit blijft gewoon een briljant ontworpen auto. Simpel maar ozo indrukwekkend en stijlvol. Ik had de hoop dat de nieuwe dat ook zou hebben maar ik vind de nieuwe vooral een stuk lomper ogen

Guest
De eerste is nu reeds een klassieker (y)
Al hadden ze de koplampen van dat model wel iets anders mogen tekenen.

Ondanks de matige kwaliteit foto's vind dit wel een ongelooflijk slechts matte lak. Het lijkt bijna alsof de auto gewoon een wrap heeft. Dan zijn de frozen paints van BMW of de Grigio Opaca van FCA toch echt veel mooier. De wielen zijn helemaal 2008, geen idee wat daar de bedoeling mee was.
Ik ben benieuwd hoe een versie met een glans lak oogt, maar mijn eerste indruk is zeer negatief. Ik vind het, eerlijk gezegd, een wanstaltig maar bovenal, lelijke auto. Dat terwijl ik de eerste versie juist zo mooi vind.

929V6

Actieve Gebruiker
De getoonde uitvoering is verschrikkelijk maar het ontwerp is wel prettig vrijgehouden van overbodige lijntjes. Ik hoop snel een smaakvollere presentatie te mogen aanschouwen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik wil 'm ook graag eerst zien in smaakvolle uitvoering, met glimmende lak en zonder bumpers met een teveel aan openingen. Het Aquafresh-interieur vind ik zo ook niet mooi. De achterkant kijkt wel een beetje treurig en Benzen nieuwe stijl ogen altijd zo smalletjes van achteren, ben benieuwd hoe dat hier zit.

Bird Nerd zei:
Dit blijft gewoon een briljant ontworpen auto.

Wel in donkerrood graag en dan een CLS 500, met V8 maar zonder AMG-prullaria.

Wulp

Gebruiker
2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP16.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP13.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP15.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP14.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP17.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP04.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP05.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP01.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP03.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP08.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP10.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP20.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP21.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP22.jpg

2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP26.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2017/11/all-new-2019-mercedes-cls-leaks-ahead.html

In normale trim, zoals verwacht, zoveel mooier!

Guest
2018-Mercedes-Benz-CLS-CSP11.jpg

cls-60.jpg

cls-57.jpg

Jammer dat MB hem daar in het mat neerzet, daardoor lijkt hij juist wat saai

Cd6lop

Gebruiker
Onbegrijpelijk de matte kleurstelling als introductie kleur, zeer misplaatst, maakt er meteen wen kamperbak van.

RobEU

Gebruiker
Jeetje zeg, wat een kampbak. Nu vind ik die rode nog wel aardig, maar ook niet veel meer dan dat. Mijn probleem bij alle CLS'en is dat er altijd wel iets groots aan scheelt, dat elke vorm van begeerte wegneemt, van een verder best mooie auto. Bij de eerste waren dat, zoals Gullwing geloof ik al aangaf, de koplampen. En de tweede had veel te pompeuze lijnen van opzij voor een verder potentieel elegante auto. De Shooting Brake kwam daar wel mee weg.
Bij deze generatie is het de achterkant, die vind ik echt niet mooi. Te geknepen, vreemd gevormde achterlichten en vreemde proporties.
Hopelijk komt er weer een Shooting Brake van deze generatie.

MBdoubleyou

Gebruiker
Op sommige foto's vind ik 'm best geslaagd en op andere foto's echt een lelijk hok. Zeker die rode maar ook de donkergrijze vind ik op de meeste foto's wel goed ogen, op de achterkant na. Die velgen staan een stuk beter dan die vreselijke zwarte multispaakvelgen. Ook dat AMG pakket en de matte lak verminken de auto.

Eerst maar eens in het echt zien.

funf

Gebruiker
Het is inderdaad wel een auto van uitersten. Of heel chique, of ehhh, niet mijn smaak....:)

929V6

Actieve Gebruiker
Een uitgerekte smartphone als instrumentenpaneel maakt hem nou ook niet bepaald begerenswaardig in mijn ogen. Spiegelt als een gek en lijkt me erg kras(- en vetvlek)gevoelig.

Cd6lop

Gebruiker
Autobild en Mercedes is nooit een goede combinatie geweest..... . Ik vind juist bovenstaande antraciet metallic CLS wel aardig ogen. Vind het sowieso erg jammer dat het design van Mercedes zo grof wordt en ook elke niche opgevuld moet worden, dat levert sterke en vaak ook minder goede ontwerpen op, deze CLS valt wat mij betreft in de laatste categorie. De verkopen lijden er niet onder, in tegendeel, Mercedes doet het van de grote Duitse drie juist bijzonder goed qua verkopen, en dat wereldwijd.... .

KadettRT

Gebruiker
Moest er even een paar dagen aan wennen maar zet de rode of antraciet versie hier maar neer, wel met normale 18" velgen (y)

Als je de scoops van de nieuw A klasse bekijkt dan zie je wel welke designweg Mercedes nu in gaat slaan.

KadettRT

Gebruiker
RobEU zei:
KadettRT zei:
Als je de scoops van de nieuw A klasse bekijkt dan zie je wel welke designweg Mercedes nu in gaat slaan.

Inderdaad. Heel onheilspellend, mijns inziens.

Ik vind de CLS niet mislukt maar zie er ook niet een nieuwe vorm van C/E/S klasse in. Daar kan ik juist de huidige modellen zeer van waarderen, alleen 'stick-on' tablet scherm van de C klasse is een misser. Wel fijn om te zien dat de CC pook weg is en vervangen is voor knoppen aan de linkerkant van het stuur.

BENZine

Gebruiker
929V6 zei:
Een uitgerekte smartphone als instrumentenpaneel maakt hem nou ook niet bepaald begerenswaardig in mijn ogen. Spiegelt als een gek en lijkt me erg kras(- en vetvlek)gevoelig.

Die “uitgerekte smartphone” spiegelt niet en is juist veel minder krasgevoelig dan de plastic glaasjes die doorgaans voor tellerdisplay’s zitten. Het is glas, dus veel beter schoon te maken. En heeft zich inmiddels wel bewezen, want het zit al sinds 2013 in de S-Klasse.

Bravo

Gebruiker
Ik vind het lastig om een mening te vormen. Kan ook moeilijk inschatten wat Mercedes met deze auto en designtaal beoogd. Het komt op mij allemaal wat té frivool en kitsch over, zowel het in als exterieur. Kont oogt als een ingezakte pudding, een droevig gezicht in plaats van een statige gran coupé.

Wulp

Gebruiker
Normale uitvoering ongecamoufleerd op de weg: https://www.youtube.com/watch?time_continue=56&v=W3sxLAIdwTw Ik ben nog niet echt overtuigd en dat komt voornamelijk door de kont en de 'zwaarte' daarvan

Matthijs82

Gebruiker
Met de nieuwe Mercedes modellen krijg ik altijd het idee dat ze te warm zijn geworden en zijn gaan smelten ofzo.
Alles hangt zo.

Wulp

Gebruiker
Op de Duitse site kan je hem nu ook configureren: https://configurator.mercedes-benz.com/konfigurator/de/de/class/body?model=257321&nst=000&subprocess=CCci&accountID=daionewebde

Al dat commentaar op het kitsch interieur valt voor een groot deel weg als je gewoon voor zwart (designo) leer gaat en wat mooi modern hout of aluminuum. Sowieso staat op al die persfoto's de sfeerverlichting aan wat het een ander beeld geeft. Je kan het zo druk (lelijk) maken als je zelf wilt..

iris

Zonder opties:
iris

Met opties:
iris

iris

BENZine

Gebruiker
Gewoon een top-wagen, in de juiste samenstelling één van de mooiste auto's die er in dit segment en in deze prijsklasse te koop zijn. Even afwachten hoe het met de interieurruimte (vooral hoogte) gesteld is, maar is dat voor mij acceptabel dan zou ik deze CLS zeker op mijn shortlist zetten.

funf

Gebruiker
Mwoah... Ik zou dan liever een E400 Exlusive line hebben, met de ster op de neus en wat fijne opties. Vind ik toch een mooiere auto.

Bovenaan