AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Subaru WRX STI Sedan naar Nederland
84
De scherpe tijd van de WRX STI op de Nordschleife smaakt bij Subaru Benelux naar meer. De importeur heeft besloten de sedanversie waarmee Tommi Mäkinen de snelle ronde neerzette, ook in ons land in de prijslijsten op te nemen.
Dat heeft Subaru Benelux bevestigd. De naam 'Impreza' komt voor de WRX STI overigens te vervallen. De exportversie van de Subaru WRX STI Sedan heeft de beschikking over een 2,5-liter boxermotor met turbo. Het vermogen is 305 pk, het maximumkoppel is 393 Nm. De Japanners hebben voor zichzelf een versie met een 2,0-liter boxermotor gereserveerd. Dat blok mobiliseert 308 pk en 422 Nm.
De WRX STI Sedan kon zo'n snelle tijd neerzetten door fijnslijperij aan vering en demping. Bovendien heeft de Sedan voor modeljaar 2011 een widebodykit gekregen, compleet met de grote achterspoiler van weleer. Ook de hatchback, momenteel de enige WRX STI in het Nederlandse gamma, profiteert van een verbeterd onderstel en een widebodykit.
De Subaru WRX STI Sedan komt in september naar ons land. De importeur kon ons nog geen prijs voor de auto vertellen.
De WRX STI Sedan kon zo'n snelle tijd neerzetten door fijnslijperij aan vering en demping. Bovendien heeft de Sedan voor modeljaar 2011 een widebodykit gekregen, compleet met de grote achterspoiler van weleer. Ook de hatchback, momenteel de enige WRX STI in het Nederlandse gamma, profiteert van een verbeterd onderstel en een widebodykit.
De Subaru WRX STI Sedan komt in september naar ons land. De importeur kon ons nog geen prijs voor de auto vertellen.