AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mercedes Vision S 500 Plug-in Hybrid: 3L-limo
50
Superzuinig rijden en toch in alle comfort over de weg zoeven? Mercedes-Benz zegt het ei van Columbus in huis te hebben met de S 500 Plug-in Hybrid, die op de IAA in Frankfurt als Vision (Daimlers voor 'concept-car') debuteert.
De aandrijflijn bestaat uit een direct ingespoten 3,5-liter V6 benzinemotor, een 60 pk sterke elektromotor en een lithium-ion accupakket. Dit pakket heeft een capaciteit van 10 kWh en kan worden opgeladen bij de gestandaardiseerde oplaadpunten. Het gewicht van de accu's is 130 kilogram, beduidend lager dan dat van een conventioneel accupakket, dat ongeveer 200 kilogram op de schaal legt.
De Vision S 500 Plug-in Hybrid heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot per kilometer op de NEDC (New European Driving Cycle) bedraagt 74 gram per kilometer. De puur elektrische actieradius is 30 kilometer. Met het prestatiepotentieel is echter niets mis: de sprint naar 100 kilometer per uur kost de Vision S 500 Plug-in Hybrid 5,5 seconden.
Mercedes-Benz zegt dat de Vision S 500 Plug-in Hybrid laat zien wat voor techniek de toekomstige hybrides van het merk zullen gebruiken. Concrete productieplannen voor deze auto zijn er op dit moment nog niet.
De Vision S 500 Plug-in Hybrid heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot per kilometer op de NEDC (New European Driving Cycle) bedraagt 74 gram per kilometer. De puur elektrische actieradius is 30 kilometer. Met het prestatiepotentieel is echter niets mis: de sprint naar 100 kilometer per uur kost de Vision S 500 Plug-in Hybrid 5,5 seconden.
Mercedes-Benz zegt dat de Vision S 500 Plug-in Hybrid laat zien wat voor techniek de toekomstige hybrides van het merk zullen gebruiken. Concrete productieplannen voor deze auto zijn er op dit moment nog niet.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Het setje compleet: gefacelifte Mercedes-Benz S-klasse als AMG
Vergelijkende test
Deze 8- en 12-cilinder coupés stonden voor de absolute GT-top in de jaren 80
Nieuws
Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder
Autotest
BMW iDrive vs Mercedes-Benz MBUX: hightech multimedia door piloten getest
Nieuws