Mercedes-Benz / Mercedes-AMG / Mercedes-Maybach S-klasse W223 | Nieuw: Mercedes-AMG S63 E Performance

Passchier

Gebruiker
s1.jpg

s3.jpg

s2.jpg

s4.jpg

s5.jpg

s6.jpg

s7.jpg

Wouter82

Moderator

Tja, niks verrassends natuurlijk. Achterkant vind ik wat ongelukkig ogen met die ver naar beneden getrokken lampen.

MCDubbellU

Gebruiker
Ik vind de huidige neus mooier. Verder is het net een uitgebreide facelift dus nog altijd wel een mooie auto. Ik ben alleen absoluut geen fan van de achterlampen bij Mercedes. Ik leg altijd de link met lelijke Amerikaanse auto's uit de jaren 90

D Elzinga

Gebruiker
Zo op het eerste gezicht vind ik het helemaal niets. Een uitgezakte achterkant, en dan dat interieur... nog steeds vind ik zo'n groot scherm en overal nachtclubverlichting een stuk minder luxe ogen dan een smaakvol ontworpen traditionele klokkenwinkel.

De Schaduw

Gebruiker
Ik word er niet warm of koud van. Niet mooi, maar ook niet lelijk.

nog steeds vind ik zo'n groot scherm en overal nachtclubverlichting een stuk minder luxe ogen dan een smaakvol ontworpen traditionele klokkenwinkel.

Eens. Maar ik ben bang dat dat wel de toekomst is.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Strakke zijkant, maar de neus noch achterkant kunnen me bekoren. Ik weet niet wat het is, volgens mij was het fraaier geweest als er een sterker verband was tussen de koplampen en overmaatse grille, die nu een beetje hun eigen weg volgen. Het dashboard oogt minder weldadig dan voorheen, maar ja, zo'n minimalistisch dashboard met enorme schermen is het nieuwe normaal.

Cd4Lop

Gebruiker
Hele slechte fotograaf...... . Mercedes had vroeger een topfotograaf, deze maar meteen naar huis sturen.

Gullwing

Gebruiker
Nette auto hoor, maar zo mooi als de huidige is deze niet. Lelijke achterlichten, maar dat hebben alle nieuwe bronzen, en het interieur, tja, maar eens in het echt bekijken, Tesla look a likes vind ik normaal erg lelijk

Carfanatic

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=sxnADi38hZs

https://www.youtube.com/watch?v=5jOi3FvDzF4

https://www.youtube.com/watch?v=_bY8EcDzg3g

Carfanatic

Gebruiker
R Wolters zei:
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.

Als je ieder maand €500 belegd heb je met een gemiddeld rendement van 7% (en 0,5% aan kosten) na 14 jaar een basis S-klasse (€135k) voor de deur.

De Schaduw

Gebruiker
Carfanatic zei:
R Wolters zei:
Prima, pak maar in voor me. Als ik nu 500 euro per maand ga sparen kan ik 'm in 2048 of zo betalen.

Als je ieder maand €500 belegd heb je met een gemiddeld rendement van 7% (en 0,5% aan kosten) na 14 jaar een basis S-klasse (€135k) voor de deur.

Klopt inderdaad (ff nagerekend) Garandeer jij die 7% rendement? :cool:

Carfanatic

Gebruiker
De Schaduw zei:
Carfanatic zei:
R Wolters zei:

Klopt inderdaad (ff nagerekend) Garandeer jij die 7% rendement? :cool:

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar die 7% is een getal waar vaak mee gerekend wordt.
https://www.thesimpledollar.com/investing/stocks/where-does-7-come-from-when-it-comes-to-long-term-stock-returns/

De Schaduw

Gebruiker
Je kunt best gelijk hebben hoor, maar ik ben al zo'n 25 jaar vrijwel dagelijks met beleggingen bezig en heb hier nog nooit van gehoord.
En achteraf is het ook mooi wonen. Het in het artikel genoemde rendement, precies over die en die periode en dan die index, mja…
Maar goed, we dwalen af. :)

DagDromer

Gebruiker
Een paar details kunnen me op de foto niet bekoren, maar moet toch wel bekennen dat het een imposante auto.
Met name de 2D beelden (recht van voren, recht van achteren, complete zijkant) laten een auto zien met Uberhohlprestige. Perspectief foto’s soms wat vreemde proporties. Denk dat dit zo‘n auto is die je in het echt met zien om de proporties toch z‘n recht te laten komen.
Interieur... tsjaaaa an sich qua design taal met dat vleugje Jetsons/art deco vindt ik erg mooi. Het is echt wel een commando post. Mooi gedaan - jammer van de schermen

MBdoubleyou

Gebruiker
Hij ziet er beter uit dan de huidige S maar ook deze S vind ik absoluut niet mooi. Dat komt door de gebogen raamlijn, de hangende kont, het vreselijke front (een soort naar lucht happende vis) en de vreemde proporties. De achterkant is OK. Het interieur ziet er ook beter uit dan dat van de huidige met die enorme iPlank en kitscherige luchtroosters.

De goedkoop ogende iPad achter het stuur van de nieuwe vind ik een complete aanfluiting en het middenconsole scherm is wel erg groot ( ik denk dat een deel van de oudere S-clientele al deze high tech too much gaat vinden). Ik ben geen liefhebben van al die schermen en de dashboardgraphics van Mercedes kunnen mij nog steeds niet bekoren. Het hout op het dashboard is wel weer erg fraai. Het geheel is totaal niet mijn smaak en dat ruitgestikte caramelkleurige leer in combinatie met die paarsblauwe ledstrips maken het tot een kermisbak.

MCDubbellU

Gebruiker
Dat kermisgehalte vind ik altijd wel meevallen. Is alleen op persfoto's staat die LED-verlichting altijd aan en worden geaccentueerd. In het echt is het subtieler en sowieso kan je die ook uitschakelen. Plus je kan Mercedessen altijd naar eigen smaak aankleden. Van ordinair tot sportief tot chique

Dat losse scherm achter het stuur is wel erg goedkoop opgelost zo

929V6

Actieve Gebruiker
Van buiten de mooiste S-klasse sinds de W126 wat mij betreft, een aangename verrassing. Heel strak en clean, daar houd ik van. Van die schermen in het interieur ben ik geen fan, van de moeite die men zich ooit getroostte om een mooi dashboard te ontwerpen blijft er weinig over op die manier, en het maakt het interieur ook minder gezellig.

Wouter82

Moderator

Doe maar de BMW. Dan heb ik nog het idee in een auto te zitten in plaats van in de wachtkamer van de tandarts of in een Russisch restaurant.

Je vergeet er trouwens twee:

nutyzuybkqqk_800.jpg

bjty2w4ba2kk_800.jpg

iDS

Gebruiker
De zetels in die BMW...beuh!
De Audi: een ergonomische ramp, tenzij hij autonoom kan rijden natuurlijk: dan kan je rustig de kelder induiken om die touchsreens te bedienen.
Dan toch maar deze:
22ec68dacc87a7d68c52a9e42ad0d38b.jpg

Joop 5528328

Gebruiker
Dat interieur van de Lexus valt wel op zeg, in negatieve zin.

Ik vind de S-klasse prachtig. Altijd een fan geweest van de 7-serie, en de S een ouwelullenbak gevonden. Dat is definitef over. Stijlvol, vooruitstrevend en elegant. Mercedes-Benz is goed bezig!

Elco

Gebruiker
Joop 5528328 zei:
Dat interieur van de Lexus valt wel op zeg, in negatieve zin.

Dat is dan ook, afgezien van de Jaguar hierboven, de enige niet-studio/CGI-foto. Zo kan 't ook:

2018-lexus-ls-interior-front_tcm-3168-1175885.jpg

Wat de S betreft: ik vind het een smaakvolle verschijning, net iets subtieler dan de vorige maar ook iets minder speciaal. Dat interieur zal staan of vallen met de snelheid en het bedieningsgemak ervan. Waarschijnlijk zit dat nu wel snor, zie ook MBUX, maar bij de vorige S was het allemaal bijzonder traag.

Wouter82

Moderator

Interessant, in de binnenspiegel zie je iets wat nog het meest lijkt op een geplofte airbag:

kEzXxYu.jpg

Maar dat moet een luxe kussentje voorstellen, al lijkt het op deze foto niet veel beter dan zo'n gratis dingetje dat je in een vliegtuig krijgt:

200902010119290409.jpg

Elco

Gebruiker
Hahaha, scherp gezien. Ik kan je vertellen: die kussentjes van Mercedes zijn zalig. Als ze die los zouden verkopen zetten ze geen S-Klasse meer weg.

MCDubbellU

Gebruiker
AW forummers geven altijd commentaar op dingen waar de echte kopers echt niet over zullen vallen of wel het voordeel in zullen zien.. :rolleyes: Misschien teveel schermen en teveel "kermis" maar als je eenmaal plaatsneemt in zo'n auto dan zie/voel/ruik je de luxe dat je wellicht niet op foto's ervaart.

iDS

Gebruiker
Die kussentjes op de hoofdsteunen levert Mercedes in de huidige S-klasse ook al, niks nieuws.
Misschien niet echt mooi maar blijkbaar wel super comfortabel.

SportLeicht

Gebruiker
Precies, en bij BMW vind je ze ook in de 7-Serie...

Yn7X39Q.jpg

Weliswaar alleen achterin, terwijl ze in de nieuwe S ook voorin leverbaar zijn.

Wouter82

Moderator

MCDubbellU zei:
AW forummers geven altijd commentaar op dingen waar de echte kopers echt niet over zullen vallen of wel het voordeel in zullen zien.. :rolleyes: Misschien teveel schermen en teveel "kermis" maar als je eenmaal plaatsneemt in zo'n auto dan zie/voel/ruik je de luxe dat je wellicht niet op foto's ervaart.

Ik durf de stelling aan dat 85% van de S-klasse-eigenaren 85% van de functies niet kent, niet gebruikt en niet zou missen. Mensen willen een S-klasse inderdaad vanwege de kwaliteit, het comfort, de rust en de uitstraling, niet vanwege alle elektronische poeha en het digitale vér plassen tussen de concurrenten. En ik vind die kussentjes in de nieuwe S goedkoop ogen, vergelijk maar bijvoorbeeld met die (oudere) BMW's, en die mening zal niet veranderen als ik voor zo'n auto in de markt was. Gelukkig zou dat ook niet de enige reden zijn :)

MBdoubleyou

Gebruiker
MCDubbellU zei:

Kom op zeg, wat een kulargument. Ik heb een paar keer in een S mogen rijden. Het rijdt fantastisch en de afwerking is super. Maar ik vind die schermen en graphics niet mooi, ik vind fysieke knoppen prettiger. Ik vind al die gekleurde ledstrips een kermisuitstraling geven (zeker in bepaalde kleuren), ook bij andere merken overigens. Ik vind het oude S-interieur, en dat van praktisch alle huidige Benzen, nogal kitsch. Mercedes heeft gewoon niet het type luxe-uitstraling waar ik van hou.

Ondanks het feit dat ik geen geld heb om een S te kopen mag en kan ik er toch een mening over hebben. Er zijn nog steeds aardig wat klanten die een S kunnen betalen en toch besluiten om een ander merk te kopen. Die vallen er waarschijnlijk wel over.

SportLeicht

Gebruiker
Ik ben heel benieuwd naar de eerste testverslagen straks. Dan zal duidelijk worden hoe functioneel alles is en of alles handig werkt of juist niet. Veel functies zijn bijvoorbeeld te bedienen middels swipe-bewegingen, werkt dat handig of betekent dat dat het schuifdak ineens opent als de bestuurder onbedoeld een handgebaar maakt? Dat soort dingen kunnen de auto maken of breken. Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.

Wouter82

Moderator

SportLeicht zei:
Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.

De gemiddelde leeftijd van een A-klasse-rijder is zeg 40 jaar, dan heb je het over een hele andere referentie dan voor een S-klasse met een gemiddelde leeftijd (in Europa) van bijvoorbeeld 70 jaar. Inderdaad een goed voorbeeld van dat schuifdak, zo zijn er wel meer dingen te bedenken waarvan het heel voorstelbaar is dat de S-doelgroep er niet op zit te wachten.

iDS

Gebruiker
SportLeicht zei:
Precies, en bij BMW vind je ze ook in de 7-Serie...

Yn7X39Q.jpg

Weliswaar alleen achterin, terwijl ze in de nieuwe S ook voorin leverbaar zijn.

Maar die zetels :eek:, da't ziet er de ideale zetel uit voor in een woonzorgcentrum. Ik kies toch liever voor een frissere vormgeving.
Maar luxe wordt waarschijnlijk gemeten aan de hand van het aantal kilometers stikdraad dat in de zitting verwerkt zit. :)

SportLeicht

Gebruiker
Wouter82 zei:
SportLeicht zei:
Maar hoewel resultaten uit het verleden geen garanties bieden voor de toekomst mogen we wel stellen dat Mercedes z’n zaakjes wat dat betreft altijd wel voor elkaar heeft, kijk maar naar de veel geprezen MBUX systemen.

De gemiddelde leeftijd van een A-klasse-rijder is zeg 40 jaar, dan heb je het over een hele andere referentie dan voor een S-klasse met een gemiddelde leeftijd (in Europa) van bijvoorbeeld 70 jaar. Inderdaad een goed voorbeeld van dat schuifdak, zo zijn er wel meer dingen te bedenken waarvan het heel voorstelbaar is dat de S-doelgroep er niet op zit te wachten.

Je doet hier een aantal (blijkbaar zelfbedachte) aannames. Ten eerste heeft MBUX inmiddels z’n weg gevonden naar het merendeel van de modellen, tot de GLE aan toe. Het heeft zich dus goed bewezen in nagenoeg alle leeftijdsgroepen.
En je denkt dat de S-Klasse het moet hebben van kopers van gemiddeld 70 jaar oud? Dat zal zeer zeker niet het geval zijn. Trek er maar minimaal 20 jaar vanaf. Mensen van boven de 60 gaan tegenwoordig al massaal voor een SUV, een jonger publiek (met genoeg geld) besteed het geld liever aan een mooie sedan als de BMW 7 of MB S, of als ruimte minder belangrijk is een Panamera.

Cd4Lop

Gebruiker
Vanmiddag op A28 nog Mercedes S65...AMG voorbijgereden, ik 102, de AMG ongeveer 95 km/uur. Bestuurder van de AMG was denk ik toch echt 75+..... . Persoonlijk denk ik dat meeste clientèle van de S idd ouder is dan 60..., je moet ook wel miljonair zijn om zo'n wagen te bezitten en rijden lijkt mij. Jonge gasten pakken denk ik eerder een dikke Porsche, Audi etc. Tijd zal het leren. Vind de nieuwe overigens erg chique, net de autobild gekocht met uitgebreide beschrijving en foto's.

Zadelsnuiver

Gebruiker
Het is gewoon een kwestie van de doelgroep bedienen. De meeste S-klasses zullen ergens in het Oosten geleverd gaan worden, aan mensen met téveel geld en weinig smaak. Hier in West-Europa zullen het inderdaad vooral de (semi)gepensioneerden zijn die na een succesvolle carrière zich een mooie Benz kado doen. We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep en logischerwijs valt deze auto (qua interieur) dan ook niet bij iedereen in de smaak. Of misschien ben ik de enige pauper op dit forum en heb ik er gewoon geen verstand van :)

SportLeicht

Gebruiker
Zadelsnuiver zei:
We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep ....

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?

Zadelsnuiver

Gebruiker
SportLeicht zei:
Zadelsnuiver zei:

Ik denk dat iedereen dat slechts voor zichzelf kan bepalen. Ik ben ook niet in de markt voor een nieuwe S-Klasse of 7-Serie (vanwege veel teveel afschrijving), maar één van 2 of 3 jaar oud zou het zomaar kunnen worden. Behoor ik dan niet tot de doelgroep?

Als je niet nieuw koopt ben je imho niet de doelgroep. Maar eigenlijk had ik natuurlijk moeten zeggen dat IK niet de doelgroep ben :)

Cd4Lop

Gebruiker
SportLeicht zei:
Zadelsnuiver zei:

Altijd verstandiger een wagen kopen met de kop eraf, afschrijving voor de eerste eigenaar en een S met 40k op teller oid is uiteraard ook nog nieuw, topwagens.

MBdoubleyou

Gebruiker
Zadelsnuiver zei:
Het is gewoon een kwestie van de doelgroep bedienen. De meeste S-klasses zullen ergens in het Oosten geleverd gaan worden, aan mensen met téveel geld en weinig smaak. Hier in West-Europa zullen het inderdaad vooral de (semi)gepensioneerden zijn die na een succesvolle carrière zich een mooie Benz kado doen. We kunnen er van vinden wat we willen maar wij zijn niet de doelgroep en logischerwijs valt deze auto (qua interieur) dan ook niet bij iedereen in de smaak. Of misschien ben ik de enige pauper op dit forum en heb ik er gewoon geen verstand van :)

Wat betreft Europa: ik denk dat een groot deel van S-klasses hier alleen voor zakelijk verkeer ingezet wordt. De chauffeurs daarvan zullen die gadgets vast waarderen. De rest zal inderdaad voornamelijk die groep (semi)gepensioneerden zijn die zo'n auto privé koopt. Ik denk dat die kopers minder op de high tech zitten te wachten. Je zou verwachten dat die clientèle ook een wat klassiekere, behoudende smaak heeft. De smaak in de het Midden-Oosten, Aziëen de VS is toch wat anders. En daar zit de grootste markt.

Bovenaan