AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Mercedes-Benz E 350 CGi
94
De nieuwe E-klasse rijdt als een echte Mercedes-Benz. Wat dat ook al weer betekent? We maakten op een testcircuit in Rome de eerste kilometers.
E-klasse voor en E-klasse na: op de stand van Mercedes-Benz op de AutoSalon in Geneve was het in één klap duidelijk wat de auto is waar het om gaat op dit moment. De W 212. Eenmaal bekomen van de schrik van het harde lijnenspel van de nieuwe E-klasse, stappen we in de 350 CGi. Gaaf, de pook van de automaat zit aan de stuurkolom bij de zescilinders van de nieuwe E. Een strakke ambiance maar ook heel voornaam. We voelen ons thuis!
Hoe kun je de nieuwe E-klasse in een paar woorden neerzetten? De auto is weer veiliger geworden en biedt weer meer technische items die zowel de actieve als passieve veiligheid moeten verbeteren. Er is nadrukkelijk nagedacht over het uiterlijk. De scherpe lijnen zijn bewust neergezet, Mercedes is trots op zijn E-geschiedenis en wilde dat terug laten komen in het ontwerp. En ten derde: Mercedes koos ervoor om de nieuwe E vooral comfortabel te laten zijn. Zoals het hoort bij een Mercedes. Een 5-serie en zelfs de nieuwe A6 sturen scherper dan de nieuwe E, maar geen auto in deze klasse rolt zoals deze nieuwe E doet, zo is onze eerste indruk.
In AutoWeek nummer 11, die woensdag 11 maart in de winkel ligt, een uitgebreid rij-verslag van de nieuwe E-klasse.
Hoe kun je de nieuwe E-klasse in een paar woorden neerzetten? De auto is weer veiliger geworden en biedt weer meer technische items die zowel de actieve als passieve veiligheid moeten verbeteren. Er is nadrukkelijk nagedacht over het uiterlijk. De scherpe lijnen zijn bewust neergezet, Mercedes is trots op zijn E-geschiedenis en wilde dat terug laten komen in het ontwerp. En ten derde: Mercedes koos ervoor om de nieuwe E vooral comfortabel te laten zijn. Zoals het hoort bij een Mercedes. Een 5-serie en zelfs de nieuwe A6 sturen scherper dan de nieuwe E, maar geen auto in deze klasse rolt zoals deze nieuwe E doet, zo is onze eerste indruk.
In AutoWeek nummer 11, die woensdag 11 maart in de winkel ligt, een uitgebreid rij-verslag van de nieuwe E-klasse.
Had je deze auto's al gezien?

Mercedes-Benz E-klasse 200 AMG | BRABUS | MASSAGE | STOELVENTILATIE | PANODAK
- 2016
- 184.985 km
€ 27.950

Mercedes-Benz Estate 250 Edition Sport Elegance 211pk Panoramadak/Trekhaak/Camera
- 2014
- 193.919 km
€ 19.950

Mercedes-Benz E-klasse Coupé 350 AMG Night I Panoramadak I Widescreen I Burmester
- 2018
- 45.301 km
€ 42.945
Lees ook
Mercedes-Benz E 500 Coupé (2012) - Op de Rollenbank
Achtergrond
De Brabus E65 V8 en de E V12 7.3 S degradeerden de Mercedes W124 E60 AMG tot brave Benzen
Achtergrond
De Mercedes-Benz E-klasse AMG E36 T maakte het gemis van een E500 Combi goed
Nieuws