Zuinige occasion tussen de €3500 en €5000

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb helaas vorige week mijn oude vertrouwde seat leon 1.6 uit 2004 in de prak gereden. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe auto tussen de 3500 en 5000 euro.

Een paar vereiste zijn:
Zo zuinig mogelijk (maak ongeveer 40-50k km per jaar)
5 deurs
Het liefst een diesel maar een zuinige benzine kan ook.
Maximaal 200.000km

Ik zat zelf aan een volkswagen polo 1.2 tdi bluemotion of een 1.6 tdi te denken. Of de seat ibiza met 1 van deze 2 motorblokken. Zijn dit aanraders? Hebben jullie nog andere suggesties?

Een Polo diesel met dit budget zou ik sterk afraden, als je met de concurrentie hebt gereden dan weet je waarom. Niet alleen is de concurentie betrouwbaarder maar rijdt ook een stuk beter.

De getoonde Citroen C3 1.6 e HDI is een hele goede optie, rijdt comfortabel, is zuinig en de kosten vallen mee, wij hebben er een uit 2011 met 210.000 km. De wat strakker geveerde DS3 (3 deurs)met 1.6 HDI is ook een hele goede optie. Of kijk naar een Renault Clio of Twingo (3 deurs)met 1.5 DCI motor.

Als je een Seat Leon gewend bent dan zou je ook kunnen kijken naar een Fiat Bravo met 1.9 of 1.6 JTD motor

Volvo C30 D2
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/136232190/Android?s=147-50-17-0-2-27

'k Zit met dezelfde zoektocht, dus ik hou dit draadje ook even in de gaten. Bij een C3 had ik nog niet stilgestaan, ga ik zeker op orienteren! Verder ben ik qua smaak wel gecharmeerd van de Polo maar inderdaad, die 1.2 driecilinders... ben er huiverig voor geworden door "de verhalen".

Mijn focus ligt nu op de hierboven genoemnde Clio 1.5 (die ook door Mercedes wordt gebruikt in sommige A en B modellen) en een duurdere Toyota Auris Hybrid, hoewel ik ook met 40k snelwegkilometers per jaar waarschijnlijk beter af ben met een Diesel.

Terug
Bovenaan