Zuinige diesel 8-9 personenbus advies gevraagd

Zo'n Renault Trafic of een Opel Vivaro zijn die echt als personenbusjes afgesteld? Of zijn dat van die zogenaamde klankkasten?

Renault Trafic 1.6 staat op papier dat ie dat in de stad .zou halen

Topics even zaken gevoegd. Voor de vraag dat het nu een dieselmotor moet worden hoef je geen nieuw topic te openen.

Terence
Autoweek moderator

İk zit nu te denken tussen een Ford Transit/Tourneo Custom of een Renault Trafic/Opel Vivaro.

Voorkeur voor de Ford ziet er mooier uit vind ik.

İk zit nu te denken tussen een Ford Transit/Tourneo Custom of een Renault Trafic/Opel Vivaro.

Voorkeur voor de Ford ziet er mooier uit vind ik.

Wat is er mis met de starex die ik eerder postte? In vrijwel alle opzichten een betere auto die een stuk prettiger is om in te zitten, met name voor de achterpassagiers.

En de Evalia diesel die eerder gepost werd?

Ik denk dat je met jou budget en vivaro of tourneo al snel bij ex taxibusjes / schoolbusjes terecht komt waarbij (kort door de bocht gezegd) paar stoelen in de laadruimte is geplaatst en klaar.
Renault Trafic 1.6 staat op papier dat ie dat in de stad .zou halen

Op papier wel, maar de 1 op 20 ga je absoluut nooit halen in de praktijk. zeker niet op de korte stukjes

Zo'n Renault Trafic of een Opel Vivaro zijn die echt als personenbusjes afgesteld? Of zijn dat van die zogenaamde klankkasten?

Je kunt ze in meerdere specificaties krijgen, doorgaans zijn het van die klankkasten waarbij wat van die onprettig zittende stoeljes in zijn geplaatst omdat ze hier al commercieel worden ingezet en niet prive, omdat ze prive gigantisch duur zijn om te rijden. In duitsland is de regelgeving wat anders, daar vind je wat vaker de personen uitvoeringen.

Bij opel noemen ze die modellen volgens mij 'life' , zoals deze

je ziet dat er uitstroomopeningen zitten voor verwarming / koeling is voor achterpassagiers, opbergbakjes overal om spuletjes mee te nemen, zie bv onder de stoelen, fatsoenlijke verlichting. De stoelen staan om rails. je kunt ze achter elkaar plaatsen maar ook tegenover elkaar zetten (treinzit) of helemaal uit nemen. Ook de afwerking en daarbij geluidsniveau is stukken beter voor elkaar. Maar zoals gezegd; in NL vind je vooral die taxi uitvoering omdat ze prive niemand zo'n bus wil doorgaans.

Terug
Bovenaan