Zuinige auto 50.000 km per jaar- automaat - Max €10.000

Sgh

Startmotor
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Citroën c3 1.6 Ehdi uit 2012. In een jaar 50.000 km mee gereden (rijd veel woon werk).

De stoelen zijn toch niet zo comfortabel als van tevoren gedacht. Ik heb namelijk redelijk lange benen. Daarnaast zoek ik een iets grotere auto (kofferbak/achterin)

Wat is jullie advies auto?
Diesel??
Max €10.000
Automaat
Moet er zo’n 3 jaar nog mee kunnen rijden (Max 200.000km gelopen?)
Niet al te zwaar wegens wegenbelasting

Het mag overigens gerust een station, sedan of coupe zijn. Niet per se hatchback

Ik vind de Citroën ook wat veel overhellen in de bochten. Verder rijd hij wel prima!

Vergeten bij te vermelden: ik woon in een flat dus kan geen elektrische/hybride auto opladen. Of hoeft dat ook niet met deze auto’s? En genereren ze energie door remmen etc?

Bij 50000 p.j. zou ik toch voor een diesel gaan.
Dat zou ik ook aanraden.

De automaat beperkt wel erg de keuzes bij dit budget. Ik kwam relatief veel de Citroën DS5 tegen en Peugeot 508.

Zonder automaat koop je veel jonger, en heb je veel meer keus in populaire ex zakelijke diesels. Zoals de Renault Megane, Volvo V40 en Peugeot 308.

Hier enkele diesel met automaat

Ik heb 50000km/j gereden met een Fiesta EcoBoost. Toen reed ik 1:18, mocht op veel plekken nog 120 rijden.
Qua kosten kon ik geen break-even maken met een diesel. Met de huidige dieselprijzen als helemaal niet.

Nu vraag je om een automaat. Puur kostentechnisch zou je een Toyota Auris of Lexus ct200h kunnen overwegen.
Je wilt maximaal 10k uitgeven.
Houd er rekening mee dat een Toyota minder afschrijft.
Ik zou op marktplaats een model uitkiezen van een particulier, NAP, leeftijd maakt niet uit en zo weinig mogelijk kilometers.

Zoals deze:

Je krijgt ook een beeld van de afschrijving

Ik dacht dat de getoonde 2008 D een volautomaat was?
De elektrische handrem zorgt idd voor verwarring, voor zo ver ik weet is alleen de Blue HDI er met een vol automaat, maar die staat helaas even niet te koop. zo ziet een pook er uit van een vol automaat in 3008

peugeot-3008-1-6-thp-allure-1-6-thp-allure.jpg

Nu vraag je om een automaat. Puur kostentechnisch zou je een Toyota Auris of Lexus ct200h kunnen overwegen.
Je wilt maximaal 10k uitgeven.
Houd er rekening mee dat een Toyota minder afschrijft.
Ik zou op marktplaats een model uitkiezen van een particulier, NAP, leeftijd maakt niet uit en zo weinig mogelijk kilometers.

Zoals deze:

Je krijgt ook een beeld van de afschrijving
Zou ik zeker overwegen. Ik heb nu een oerprius, en ik heb nog nooit in een auto gereden die zo comfortabel is. het hybride systeem is echt geweldig, en de kwaliteit is zelfs na 22 jaar nog prima.

Zou ik zeker overwegen. Ik heb nu een oerprius, en ik heb nog nooit in een auto gereden die zo comfortabel is. het hybride systeem is echt geweldig, en de kwaliteit is zelfs na 22 jaar nog prima.
De Toyota is economisch gunstiger als je persee een automaat wenst, maar laten we niet overdrijven. Qua geluidsisolatie, rijgedrag, comfort en rijbeleving schiet het tekort tov concurrentie. De Lexus heeft het iets beter voor elkaar.

De Toyota is economisch gunstiger als je persee een automaat wenst, maar laten we niet overdrijven. Qua geluidsisolatie, rijgedrag, comfort en rijbeleving schiet het tekort tov concurrentie. De Lexus heeft het iets beter voor elkaar.
Ik zou denk ik ook voor de Lexus gaan hoor :) Een mooie GS450H of IS300H. Maar, die zijn er helaas niet voor de OP zijn budget. De CT200 wel.

Off topic: 3 á 4 uur/dag reistijd heb ik jarenlang gedaan. Wat een leven hou je dan nog over. Ik doe het niet meer, geld is het niet waard.

Met de voorziene verhoging van de brandstofaccijns en km beprijzing, is het bovendien de vraag of je woonwerkverkeer op de langere termijn nog houdbaar blijft.

Ik ben freelancer en ik accepteer tegenwoordig alleen nog maar leuke opdrachten waarbij 60% thuiswerken mogelijk is, ik in de trein kan werken (woon-werkverkeer) en 4x9 een optie is. Aantal mensen in mijn omgeving zijn jaloers, omdat ze blijven plakken in hun shitty baan waar ze iets teveel betaald krijgen en daardoor niet weg durven.

Mijn advies is dus om afscheid te nemen van je shitty baan ipv je C3.

Terug
Bovenaan