Zomerbanden Nexen en Hangcook

toon 6699218

Net ingestapt
Hoi

Ik hen een Mokka x en er iggen banden achter Nexen en voor Hangcook 215-60-R19 op maar ik kan geen bandenvinden op de verschillende banden sites met de 19 inch. Hoe kan dit?
Mokka is wel een import duitsland auto. In 2019 geimporteerd.
Heeft t daar me te maken
bedankt alvast

toon

Wat is je vraag precies? En liggen dus Nexen en Hankook (even goed lezen volgende keer) banden op.
Maar wil je nu andere banden, of wat is je vraag?

Gelet op de schrijfwijze van Hankook is mijn eerste vraag ook of je het wel goed gelezen/geschreven hebt?

Ik heb uit nieuwsgierigheid even in de carbase van deze website gekeken. Afhankelijk van de uitvoering zie ik bijvoorbeeld de bandenmaten 215/65R16 en 215/60R17. Dit komt niet overeen met de door jou genoemde maat. Bij breedtemaat 215 in combinatie met 19 inch zou het tweede getal lager dan 60 moeten zijn.

Als je de breedtemaat 215 niet kan vinden, probeer dan een maatje smaller of breder. Bijvoorbeeld 205/50R19 of 225/45R19 (wanneer je alle banden gaat vervangen of in ieder geval de banden op dezelfde as, een bandenleverancier kan je adviseren over de geschikte maten).

Hoi

Ik hen een Mokka x en er iggen banden achter Nexen en voor Hangcook 215-60-R19 op maar ik kan geen bandenvinden op de verschillende banden sites met de 19 inch. Hoe kan dit?
Mokka is wel een import duitsland auto. In 2019 geimporteerd.
Heeft t daar me te maken
bedankt alvast

toon

Mokka's uit duitsland worden op gewoon de zelfde banden gemonteerd als de nederlandse mokka's. Mogelijk dat de vorige eigenaar iets gek heeft uitgespookt, maar ook dat is gek want in duitsland zijn ze in tegenstelling tot NL heel strikt met banden. toegstande banden staan ook op het kenteken vermeld. Dus word niet zomaar wat gemonteerd.

EDIT: 215/60/19 moet er inderdaad op als je 19 inch hebt, ZIE HIER PAGINA 29

zal wel niet gangbaar zijn, ik zou zoeken naar een alternatief zoals 225/45/19

215/60/19 is inderdaad geen gangbare maat.
Bandenproducenten produceren op een gegeven moment gewoon niets meer in die maat/soort band met die maat als er te weinig van verkocht worden. En dat zal in dit geval ook zo zijn. Ik vind ook niets bij de bekende sites, zelfs niet bij duitse.

Ik zou voor een alternatief gaan, iets breder bijvoorbeeld. Let wel op de bandhoogte.

@AsconaGT Op die pagina zie je onderaan 225/45/19 staan. Alsof er een typfout is gemaakt in de lijst erboven.

Dit topic staat trouwens in het verkeerde forumdeel. Stond, is inmiddels gewijzigd zie ik

Laatst bewerkt:
Inderdaad, dan is dat een typfout, kan mij dan niet voorstellen dat dit de banden zijn die hij onder de auto heeft. Denk dat de topicstarter niet goed op zijn eigen banden heeft gekeken

Terug
Bovenaan