falcopulles f1739814
Net ingestapt
Na veel problemen met mijn vorige motor (sla vooral over naar de volgende alinea aangezien dit beklaag niet noodzakelijk is om mijn vraag te beantwoorden) is anderhalf jaar geleden mijn motor vervangen door een ‘nieuw’ tweedehandsje met 70k op de teller. De derde garage luisterde eindelijk naar de problemen die ik ondervond en wist eigenlijk gelijk al dat mijn vorige motor volledig naar de hanen was, na het verwijderen van de cilinderkop zag hij dan ook dat heel die motor vol met metaal deeltjes zat en niet te redden was. De 2 garages daarvoor bleven de storing maar gooien op bobines en bougies. De eerste was de auto dealer waarbij die gekocht was en mijn problemen al waren ontstaan direct in de garantie periode, zij vonden symptoombestrijding om hem over de garantie te tillen veel belangrijker dan een goede auto leveren terwijl zij toch 1 van de grootste van Nederland zijn volgens mij.
Dat even ter zeide, de laatste garage heeft dan ook de motor swap voor mij gedaan en rijd na anderhalf jaar nog steeds zonder problemen rond. Alleen heeft mijn auto vanaf die motor swap een zoemend geluid dat gelijk op gaat met het aantal toeren dat ik maak. Dus veel toeren is een hardere zoem dan weinig toeren, onafhankelijk van snelheid die je rijd. Hij gaf destijds aan dat het van alles kon zijn met al die bewegende delen en eerlijk is eerlijk, ik was al blij dat iemand luisterde en mijn auto wel gemaakt had. Nu ervaar ik er nogsteeds geen problemen mee, hij rijd tot op heden top maar ik irriteer me wel een beetje aan dat zoemende geluid en mensen vragen vaak of het een hybride is.
Als ik moet zeggen waar het vandaan komt dan lijkt het achter de afdekkap van de motor vandaan te komen (bij mijn Renault, de centrale kap waar Renault + motor type opstaat). Overal wat testjes gezien en getest en het geluid veranderd niet als mijn stuur helemaal naar links of rechts staat gedraaid, ook niet als de airco aan of uit staat. Maar dus enkel als je toeren maakt wordt het geluid harder en maak je geen toeren dan gaat het zachter, of je nu 30 of 100 rijd, het geluid wordt bepaald door de toeren.
Heeft iemand op basis van mijn omschrijving een idee wat dit zou kunnen zijn, of eventuele gemakkelijke testjes waarmee ik het e.e.a. Uit kan sluiten?
Bij voorbaat dank!! en hieronder nog een een filmpje met het geluid.
Hieronder een filmpje, alleen de audio heb je nodig , waar je het geluid kan horen.
Zoemend geluid
Dat even ter zeide, de laatste garage heeft dan ook de motor swap voor mij gedaan en rijd na anderhalf jaar nog steeds zonder problemen rond. Alleen heeft mijn auto vanaf die motor swap een zoemend geluid dat gelijk op gaat met het aantal toeren dat ik maak. Dus veel toeren is een hardere zoem dan weinig toeren, onafhankelijk van snelheid die je rijd. Hij gaf destijds aan dat het van alles kon zijn met al die bewegende delen en eerlijk is eerlijk, ik was al blij dat iemand luisterde en mijn auto wel gemaakt had. Nu ervaar ik er nogsteeds geen problemen mee, hij rijd tot op heden top maar ik irriteer me wel een beetje aan dat zoemende geluid en mensen vragen vaak of het een hybride is.
Als ik moet zeggen waar het vandaan komt dan lijkt het achter de afdekkap van de motor vandaan te komen (bij mijn Renault, de centrale kap waar Renault + motor type opstaat). Overal wat testjes gezien en getest en het geluid veranderd niet als mijn stuur helemaal naar links of rechts staat gedraaid, ook niet als de airco aan of uit staat. Maar dus enkel als je toeren maakt wordt het geluid harder en maak je geen toeren dan gaat het zachter, of je nu 30 of 100 rijd, het geluid wordt bepaald door de toeren.
Heeft iemand op basis van mijn omschrijving een idee wat dit zou kunnen zijn, of eventuele gemakkelijke testjes waarmee ik het e.e.a. Uit kan sluiten?
Bij voorbaat dank!! en hieronder nog een een filmpje met het geluid.
Hieronder een filmpje, alleen de audio heb je nodig , waar je het geluid kan horen.
Zoemend geluid