A
Anoniem
Guest
Onze Peugeot 207 begint wat minder te worden en ik ben mij aan het orienteren op een andere, grotere auto. Echter zit ik hiermee in een dilemma. Grofweg heb ik de volgende opties gezien het budget van 10K:
1. Een benzineauto kopen van omstreeks 2012/2013 met een km stand van 100-120K. Ik denk hierbij zelf aan een Renault Megane, Ford Focus of een Koreaan (bijv. Hyundai i30/Kia Cee'd)
2. Een ex leaseauto op diesel aanschaffen. Vanaf 2014 zijn deze Euro 6 en mogen ze vooralsnog de meeste steden wel in, ook in Duitsland. Met mijn budget kan ik richting een Peugeot 308SW of Skoda Octavia kijken.
De auto zal voornamelijk voor woon/werk gebruikt worden (65km per dag) en daar buiten voor vakantie en familiebezoek. Ik reken ongeveer 20K per jaar.
Nu is eigenlijk de grootste vraag die ik heb: Is het verstandig om een ex lease diesel aan te schaffen, gezien de gunstige aanschafprijzen en lagere verbruik van een diesel? 10-20 euro verschil op maandelijkse brandstofkosten/wegenbelasting vind ik niet heel spannend. Maar hoe zit het met extra onderhoudskosten of reparaties aan een diesel. Kan het uberhaupt enigzins uit om zo'n diesel aan te schaffen gezien de gunstige aanschaf/vermoedelijk hoge afschrijving?
Mochten jullie nog geweldige suggesties hebben voor een goede auto in mijn budget, dan hou ik mij van harte aanbevolen! Alvast dank!
1. Een benzineauto kopen van omstreeks 2012/2013 met een km stand van 100-120K. Ik denk hierbij zelf aan een Renault Megane, Ford Focus of een Koreaan (bijv. Hyundai i30/Kia Cee'd)
2. Een ex leaseauto op diesel aanschaffen. Vanaf 2014 zijn deze Euro 6 en mogen ze vooralsnog de meeste steden wel in, ook in Duitsland. Met mijn budget kan ik richting een Peugeot 308SW of Skoda Octavia kijken.
De auto zal voornamelijk voor woon/werk gebruikt worden (65km per dag) en daar buiten voor vakantie en familiebezoek. Ik reken ongeveer 20K per jaar.
Nu is eigenlijk de grootste vraag die ik heb: Is het verstandig om een ex lease diesel aan te schaffen, gezien de gunstige aanschafprijzen en lagere verbruik van een diesel? 10-20 euro verschil op maandelijkse brandstofkosten/wegenbelasting vind ik niet heel spannend. Maar hoe zit het met extra onderhoudskosten of reparaties aan een diesel. Kan het uberhaupt enigzins uit om zo'n diesel aan te schaffen gezien de gunstige aanschaf/vermoedelijk hoge afschrijving?
Mochten jullie nog geweldige suggesties hebben voor een goede auto in mijn budget, dan hou ik mij van harte aanbevolen! Alvast dank!