Zoekhulp private lease auto

TristanTibor

Net ingestapt
Bij deze na lange tijd op de site te snuffelen nu maar eens mijn eerste post.

Ik ben opzoek naar een lease auto (private) met een max budget van 600 eur per maand, 20.000km en 4 of 5 jaar overeenkomst. Benzine, Hybrid of PHEV. Automaat is geen must

De auto gaat voornamelijk gebruikt worden voor woon/werk verkeer, boodschappen en wat familie bezoekjes. De auto gaat niet gebruikt worden voor lange auto vakanties.

Wij verwachten dit jaar een kind en wij zijn de trotste eigenaar van een mooie stafford. De hond gaat niet dagelijks mee maar zou wel fijn zijn als het met kinderzitje en hond past.

De ruimte op de achterbank en zitpositie daar is voor mij totaal irrelevant aangezien ik geen taxi chauffeur ben.

Ik sta voor een hoop merken en type auto's open. Voorkeur gaat wel naar een SUV en dan de middelgrote tot groot of een stationwagon.
De auto moet vooral comfortabel en "luxe" zijn van binnen. Grote velgen en allerlei sierlijsten en design packs vind ik minder belangrijk.
Ik rijd alles keurig op de cruisecontrol en behoef geen race monster. Een onderbemeten 90pk motor in een 1400kg auto is weer het andere kant van het spectrum, je moet wel vlot meekunnen in het verkeer.

Als ik zelf ga aanvinken kom ik al snel bij de meest uitgebreide uitvoeringen van auto's.

Vooralsnog proefgereden in de volgende auto's:
Kia Nero Hybrid Executive Line
Kia Sportage Dynamic Line
Mazda CX5 luxery
Renault Kadjar Black Edition

De kia sportage is zwaar verouderd en onderbemeten vermogen en overal vond ik het een verschrikkelijke rijervaring.

De Renault Kadjar heb ik proefgereden vlak na de proefrit met de Mazda CX5 en viel ook zwaar tegen op alle fronten. De sportage en kadjar vallen dus af. De nero hybrid en mazda cx5 ben ik zeer positief over.

Normaliter zou de volgende op de proefrit lijst de Hyundai Kona zijn maar het interieur is een grote afknapper.

Kunnen jullie mij suggesties doen of advies geven? Welke ervaring hebben andere die in de zelfde type auto's rijden als waar ik naar opzoek ben? Wat is de moeite waard en wat kan ik direct overslaan? Ik hoor het heel graag!

Mochten er nog dingen onduidelijk zijn laat het me weten, ik reageer graag.

Met vriendelijke groet,
Tristan

Kijk misschien hier eens naar: https://www.toyota.nl/financieren-leasen-verzekeren/financieren/corolla-touring-sports-private-lease.json#/box-iframe/https%3A%2F%2Fleasetools.toyota.nl%2Ftoyota%2Fconfigurator.html%23%2Fmodel%2Fcorolla-touring-sports%2Fedition%2Ftoyota-corolla-touring-sports-18-hybrid-dynamic%2F/size=fullscreen
https://www.youtube.com/watch?v=wwXBhEnw2U0

Zelf denk ik dat de Citroen C5 Aircross, broertje Opel Grandland X, of broertje Peugeot 3008, en Kia Xceed of Proceed nog goede opties zijn.

De elektrische Mazda MX-30?
wxnyuwbbxqid_800.jpg

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord.
Kia nero en mazda cx5.
Richt hier je pijlen nu maar op.
En ga eens een tweede keer in een andere kia/mazda rijden.
Ik vind ze er beide goed uitzien.

Je zou nog een proefrit hier in kunnen maken:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/3008/49303553

Ik zie hier dat Kia een nieuw model heeft? Al tweemaal genoemd: De Nero? Deze dus?
images
c050.gif

Of wordt hier misschien toch de Niro bedoeld?
f5zyfnvbjbpz_480.jpg
a048.gif

Jazzik zei:
Ik zie hier dat Kia een nieuw model heeft? Al....

Lol, ik zie het zo vaak dat ik dacht dat nero de elektrische versie was en dat niemand dat onderscheid maakte.

Echter, de elektrische is de e-Niro

V0RQ zei:
Jazzik zei:
Ik zie hier dat Kia een nieuw model heeft? Al....

Lol, ik zie het zo vaak dat ik dacht dat nero de elektrische versie was en dat niemand dat onderscheid maakte.

Echter, de elektrische is de e-Niro

Aha... nou, zo leer ik ook nog wat we hebben nu dus ook de i-Nero... :)

Je hebt dus eigenlijk geen specifieke wensen qua merk, qua vermogen ook niet, het moet luxe zijn maar ook daar geen specifieke wensen.

Eigenlijk kun je tal van auto's als alternatief kiezen. Het enige wat ik zou kijken is eventueel de hond of hij genoeg ruimte heeft. Vergeet niet dat veel SUV's een hoge instap hebben wat voor honden niet altijd ideaal is. Daar zijn dan wel weer van die plankjes voor maar toch.

zoals gezegd, Alle C segment stationwagons en SUV afgeleide kun je kiezen. Ik zou gewoon eens naar de KIA dealer gaan en met name omdat ze daar veel modellen hebben die aan jou wensen voldoen;

KIA Niro ( al dan niet de hybrid)
KIA C'eed Stationwagon
KIA Pro C'eed (even zien of je qua ruimte met de hond daar mee weg komt
KIA XCeed (even zien of je qua ruimte met de hond daar mee weg komt
KIA Optima SW (even zien of dit kan qua leasebudget)

Je koopt bij kia doorgaans veel luxe, zijn prima auto's (y)

De 3008 is wat mij betreft een van de mooist ontworpen auto's van het moment. Echter als ik opties ga aanvinken gaat de leaseprijs al snel over de 600 euro. Eigenlijk wil ik geen concessies maken dus wellicht is het verstandig een proefrit te boeken.

Ik sta open voor elk merk. Als ik een auto mooi vind (en het valt binnen budget) maakt hij mij weinig tot niets uit wat het merk is.

Vermogen moet afdoende zijn om vlot mee te kunnen in het verkeer, echter zijn heel veel pk's geen meerwaarde want ik rijd altjjd rustig en ontspannen op de cruise control.

Alle Kia's die je noemt zijn pracht auto's. Tijdens het wachten op de proefrit heb ik mijn ogen uitgekeken in de showroom en dat terwijl ik voornamelijk bmw's heb gereden.

Mijn hond is een American Stafford, nu twee jaar oud. Vooralsnog heeft zij geen moeite om in de auto te 'klimmen' en anders til ik haar er zo in, ze weegt maar 35kg. De ruimte is wel een dingetje waar ik heel kritisch naar kijk.

De optima bestaat toch niet meer als nieuwe auto?

De nieuwe skoda octavia ben ik ook zeer over te spreken. Zeker aangezien ik geen groot VAG ben i.v.m. kale auto's en extreem dure opties om hem aan te kleden.

Ik heb wat range anxiety en de tesla en polestar zijn nog even buiten budget. Maandelijks maak ik een rit naar familie in den helder. Een enkele rit naar Den Helder is 150km voor mij.

Ben wel erg te spreken over mazda met het "minimalistic design" en de zeer luxe afwerking. Ik voelde mij tijdens de proefrit met de CX5 ook erg verbonden met de auto als zijnde dat hij prettig communicatief is.

TristanTibor zei:
Ik heb wat range anxiety en de tesla en polestar zijn nog even buiten budget.

Range anxiety rekent de "self-charging" hybride van de Toyota Corolla TS Hybrid toch mee af?
a068.gif

Beste lezer,

Momenteel ben ik bezig met... het lezen van de forumregels en zie dat enquêtes niet zijn toegestaan.

CorZa
Moderator Autoweek.nl

Terug
Bovenaan