Zoek occasion Stationwagen (bj vanaf 2015), hulp/tips gevraagd.

Dan 3751622

Startmotor
Beste kenners,

Ik heb te maken met gezinsuitbreiding en wil een nieuwe occasion aanschaffen. Graag wil ik jullie advies over hetgeen ik wil aanschaffen.

Ik ben op zoek naar een stationwagen.
Ik ben niet zo veeleisend. Wil dat de volgende zaken er zijn:

- ruime kofferbak van 525l of meer
- opties: cruise control, parkeersensoren achteren, mag handgeschakeld, isofix voor 2 babystoelen, airco/climate controle en dat ik m'n telefoon kan aansluiten op het schermpje voor navigatie googlemaps.
- prijs: 10.000-12.000
- denk aan bouwjaar tussen 2015-2018

Voor de rest moet de auto functioneel zijn, betrouwbaar, en me van a naar b brengen en in mijn budget passen Ik heb zelf geen ervaringen met merken en kilometerstanden etc.

Ik had wel voor me zelf een shortlist staan.

1. Opel Astra Sports tourer
2. Opel Insignia Sports tourer
3. Peugeot 308 sw
4. Peugeot 508 sw
5. Skoda Octavia
6. Ford Focus wagon (twijfel alleen of grote van de kofferbak)
7. Kia Ceed wagon
8. Renault Megane station?

Hebben jullie ervaringen of tips/aanbevelingen over 1 van bovenstaande wagens (of andere evt).

Verder extra vragen:
A. Ik wil proefrijden en een aankoopkeuring laten doen. Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? Las wel iets over autocoach.nl, ervaringen?
B. Is vaartland een betrouwbare dealer, ervaringen?

Gr
Dan

Heb je harde eis wat de kilometers betreft? Ik ervaar zelf dat onderhoud belangrijker is dan kilometers.

Mijn ervaring met Vaartland is negatief, maar dat is maar 1 keer... ik moest het eerst eens worden over de prijs voordat ik mocht proefrijden. Nog nooit meegemaakt, was wat mij betreft gelijk klaar.

Zelf laat ik nu een keuring uitvoeren door autocoach, dat loopt nog, zijn vast wel anderen met ervaring!