Zijn de vlaggetjes weg?

Vorq

Kilometervreter
Zijn de vlaggetjes bij nieuwe berichten weg?
Ik zag eerder al een nieuwe lay-out. Was het toen al? Het viel me ook op dat mensen een getal als achternaam krijgen.

Er lijkt niks anders te zijn wat een nieuw bericht aangeeft.
En die captcha voor ingelogde gebruikers, kom op zeg..

V0RQ zei:
Er lijkt niks anders te zijn wat een nieuw bericht aangeeft.
En die captcha voor ingelogde gebruikers, kom op zeg..

Aangezien de spammers die ons forum een tijdje geleden vervuilden met grote hoeveelheden rotzooi, hebben we de captcha moeten activeren. De spammers in kwestie maakten een account aan en waren dus ingelogd. Dat weerhield ze dus niet om de boel vol te gooien. Vandaar de captcha, helaas is die nodig. Het gros van de spammers is nu weg.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ivanov zei:
...
Aangezien de spammers die ons forum een tijdje geleden vervuilden met grote hoeveelheden rotzooi, hebben we de captcha moeten activeren. De spammers in kwestie maakten een account aan en waren dus ingelogd. Dat weerhield ze dus niet om de boel vol te gooien. Vandaar de captcha, helaas is die nodig. Het gros van de spammers is nu weg.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Aangezien de account werd aangemaakt moet je daar de captcha plaatsen. Al zal dat technisch lastiger zijn met de facebooklogins.

Misschien alleen een captcha voor accounts met minder dan 20 of 50 posts of jonger dan een week? Als je na 50 posts nog meedoet dan ga je niet meer spammen lijkt me.

Het valt mij op dat de vlaggetjes nu mee schalen met de grootte van het browservenster. Alleen als ik het venster op de volle breedte van de monitor zet, dan hebben ze de oude afmetingen.
Maar dat doe ik niet want dan zie ik links en rechts van de forumlijst al die irritante, bewegende en knipperende reclame. En dat terwijl Autoweek op hun site vermeldt:

"Veel mensen die adblockers gebruiken doen dit vanwege opvallende en zware advertenties die op sommige sites draaien. Denk aan pop-ups en advertenties die automatisch geluid afspelen. AutoWeek.nl heeft strenge advertentievoorwaarden en staat dat soort uitingen niet toe."

Geluid ontbreekt op dit moment nog, maar dat gaat vast ook komen.

Ik zie helemaal geen vlaggetjes meer en van irritante reclame heb ik geen last want gebruik adblocker. Inloggen lijkt nu beter te gaan maar als ik wissel van pc naar tablet of telefoon moet ik wel telkens opnieuw inloggen (of het verversen van de pagina) Dat ging voorheen beter.

Ivanov zei:
V0RQ zei:

...captcha activeren. ....
Ivanov
AutoWeek Moderator

Wel hierover een standaard reactie geven. Maar waar het topic daadwerkelijk over gaat gewoonweg negeren??
Begint het hier een doofpotcultuur te worden? Als we maar lang genoeg zwijgen wennen ze er vanzelf aan?

Pobresh zei:
Ivanov zei:
V0RQ zei:

...captcha activeren. ....
Ivanov
AutoWeek Moderator

Wel hierover een standaard reactie geven. Maar waar het topic daadwerkelijk over gaat gewoonweg negeren??
Begint het hier een doofpotcultuur te worden? Als we maar lang genoeg zwijgen wennen ze er vanzelf aan?
Dit is dan ook niet te taak van een moderator.

Hier ook geen vlaggetjes. Hopelijk wordt dit wel opgelost, want op deze manier is 't forum niet te volgen.

Het forum heeft wat aanpassingen ondergaan en in sommige onderdelen is het nog 'work in progress' dus daarom zien jullie soms wat verdwijnen en weer terug verschijnen :T

Als we toch bezig zijn.

In het pulldownmenu van de site kan je kiezen uit actieve en nieuwste topics. Rechts boven het forum naast privé berichten kan je recente berichten aanklikken.

Waarom verschillende benamingen voor het zelfde? Actieve topics = recente berichten.
Waarom in het pulldownmenu andere opties dan in het forum scherm? Hou dat gelijk. Privé berichten aan pulldownmenu toevoegen, en nieuwste topics aan forumscherm toevoegen.

CorZa zei:
Het forum heeft wat aanpassingen ondergaan en in sommige onderdelen is het nog 'work in progress' dus daarom zien jullie soms wat verdwijnen en weer terug verschijnen :T

Mijn forumnaam is verdwenen, komt deze ook weer terug?

Ik vraag me sterk af of ze er überhaupt iets mee gaan doen, en als ze er al iets mee gaan doen zal het zeker niet rond de feestdagen zijn.

Zou een mooi nieuwjaarsvoornemen zijn voor AW, een keer iets doen met de feedback die ze krijgen.

Micha D zei:
Zou een mooi nieuwjaarsvoornemen zijn voor AW, een keer iets doen met de feedback die ze krijgen.
Alleen weet ik niet of dat ook aan Autoweek is, ik heb geen idee van wie het forum is en wie het bijhoud.

zombies zei:
Micha D zei:
Alleen weet ik niet of dat ook aan Autoweek is, ik heb geen idee van wie het forum is en wie het bijhoud.

Iemand die maar wat aankloot en zich nergens wat van aantrekt?

zombies zei:
Micha D zei:
Dan lijkt het me aan het Autoweek team om het door te geven aan de juiste persoon. Voor mij is alle lol van het forum er nu wel af, het wordt op elke mogelijke manier lastig gemaakt om het forum te bezoeken.

Joe met trema l D met punt zei:
Mogen de vlaggetjes weer terug? :(
De vlaggetjes zijn er nog gewoon.
@Micha D dat is allang gedaan, voor de rest weet ik niet wat jij lastig vind aan het forum, maar hier werkt het net zoals voor de update.

Ik zie ze wel bij actieve topics, niet bij de de rubrieken zelf

Plusjes voor reacties zijn verdwenen op de homepage :)

zombies zei:
@Micha D dat is allang gedaan, voor de rest weet ik niet wat jij lastig vind aan het forum, maar hier werkt het net zoals voor de update.

Leuk voor jou, maar bij mij dus niet. Anders zou ik hier ook niet posten...

En al het andere, zoals inloggen, die kneiter irritante code en dan dat bevestigen van je bericht achteraf nog eens...

Micha D zei:
zombies zei:

Leuk voor jou, maar bij mij dus niet. Anders zou ik hier ook niet posten...

En al het andere, zoals inloggen, die kneiter irritante code en dan dat bevestigen van je bericht achteraf nog eens...
Ligt het niet aan je instelling of browser? Hier werkt het namelijk prima

Ruim een maand verder....
Als een kip zonder kop een beetje op de gok topics openen, niet wetende of je die wel of niet gelezen had...
Dmv 'actieve topics' & 'nieuwste topics' zijn bij mij nog net wat puntjes van de vlaggetjes zichtbaar idd, maar ik benader 't forum gewoon via de hoofdindex en klik alleen op de rubrieken die mij interesseren. Lijkt mij slechts het corrigeren van wat instellen: sinds de nieuwe layout vallen de vlaggetjes waarschijnlijk net buiten beeld. Foutje, kan gebeuren, maar waarom het herstel hiervan zo lang moet duren snap ik echt niet....

Tsja, met microsoft edge is alles normaal leesbaar maar krijg je de vlaggetjes alleen als je via "recente berichten" het forum leest.
Met internet explorer heb je wel gelijk de vlaggetjes maar daar krijgt elk bericht wat je leest vetgedrukte letters en een dikke blauwe rand: dat type rouwkaart leest ook niet bepaald prettig.
De spambeveiliging begint ondanks kleurenblindheid inmiddels een beetje te wennen, al remt/frustreert het nog steeds aardig om een bericht te posten.

Het grote voordeel van alles is natuurlijk wel dat ik niet meer zo lang op het forum aanwezig ben.:)

Terence zei:
PM xxx zei:
PM xxx zei:
Is jou bekend wat die upgrade inhoudt?

En ook hier komt geen antwoord op. Triest.

Triest is dat zeggen. Ik volg niet elke topic.

Concreet: nee.

Ik heb twee keer iets gevraagd in dit topic en twee keer de vraag opgevolgd, aangezien een reactie uitbleef. Ook bij de eerste opvolging geen reactie. Bij elkaar was dit dus feitelijk de vierde vraag, snap je dat ik wat ongeduldig werd?

Maar bedankt voor je reactie, en helaas.

Is hier al meer over bekend? Ik zou eigenlijk wel graag weer gewoon het forum gebruiken zonder dat ik lukraak topics hoef aan te klikken in de hoop dat ik hem nog niet heb gelezen?

Inmiddels 3 maanden nadat de vlaggetjes zijn verdwenen, een maand na m'n laatste bericht en er is nog steeds NIETS veranderd.

Ben ik dan echt de enige die nog steeds geen vlaggetjes ziet?

Nee, ze zijn er inderdaad niet meer. Ik heb niet de ilusie dat dit met urgentie opgelost gaat worden...

Ze zijn er nog wel, maar zoals het eruit ziet staan ze ingesteld op 1.6 pixels breed en 16 pixels hoog. Ik denk dat er ergens bij het onderhoud er een punt getypt is en dat dit helaas nog niet aangepast is:
dzuyox.jpg

Bij mij zijn ze "16px × 16px (geschaald naar 7px × 16px)". En dus ook best aardig zichtbaar.

Die maten die audilovertje noemt lijken dus ook nog eens te verschillen... :confused:

MWH zei:
Bij mij zijn ze "16px × 16px (geschaald naar 7px × 16px)". En dus ook best aardig zichtbaar.

Die maten die audilovertje noemt lijken dus ook nog eens te verschillen... :confused:

Staat jou schermgrootte niet ingezoomd ? (chrome: CTRL+SHIFT+ 0 om weer naar 100% te zetten).
Of heb je een groter scherm/monitor?

audilovertje zei:
MWH zei:

Staat jou schermgrootte niet ingezoomd ? (chrome: CTRL+SHIFT+ 0 om weer naar 100% te zetten).
Of heb je een groter scherm/monitor?
Goede opmerking, maar met precies het tegenovergestelde resultaat. :) Mijn schermgrootte was uitgezoomd naar 90%, op 100% is de grootte van de vlaggetjes 11.5667×16 pixels. De monitor waar ik nu op kijk staat ingesteld op 1920x1200. Ik heb trouwens geen idee meer hoe ik net bij die 7px kwam, ik krijg nu onafhankelijk van de zoom 11,6 te zien. :confused:

Ik kijk eigenlijk nooit op mobiel (ik zie liever wat ik doe), maar daar zie ik inderdaad niets. Het zal vast met schermgrootte te maken hebben. Het lijkt erop dat ze de breedte van de vlaggetjes verschalend hebben gemaakt, waardoor ze bij lage schermresoluties (bijna) wegvallen.

Ach, ik ben ook geen programmeur, laat ik niet doen alsof ik enig idee heb waar het vandaan kan komen. Wel is het fijn dat ik er geen last van lijk te hebben. ;)

Terug
Bovenaan