Niseko
Kilometervreter
Hallo,
zijn er hier forummers actief die zelf hun MX-5 ND onderhouden?
Ik rijd zelf een MY 2008 MX-5 NC gedurende 6 jaar en al die tijd heb ik het onderhoud zelf gedaan - geen paniek, ik heb een diploma automechanica (dus niet electronica) behaald in avondonderwijs en slaag elk jaar met vlag en wimpel in de Belgische autokeuring, dus het is geen afgeragd pokdalig wrak met achterstallig onderhoud zoals ik soms in Klokje Rond zie passeren. Ik rij trouwens max. 1.500 zon-kilometers/jaar.
Een upgrade naar een ND spreekt me al een tijdje erg aan, maar in hoeverre kan je daar zelf nog mee uit de voeten? Een NC is nog een erg analoge auto, een ND heeft een boel meer electronica aan boord -> kan je daar als hobby klusser nog zelf mee aan de slag (onderhoudsinterval resetten na onderhoud, tyre pressure warning system moest dat kuren geven, mag je zo een auto nog jump starten...) - ik noem maar een paar zaken en ben benieuwd naar feedback van ervaringsdeskundigen, waarvoor alvast mijn dank!
zijn er hier forummers actief die zelf hun MX-5 ND onderhouden?
Ik rijd zelf een MY 2008 MX-5 NC gedurende 6 jaar en al die tijd heb ik het onderhoud zelf gedaan - geen paniek, ik heb een diploma automechanica (dus niet electronica) behaald in avondonderwijs en slaag elk jaar met vlag en wimpel in de Belgische autokeuring, dus het is geen afgeragd pokdalig wrak met achterstallig onderhoud zoals ik soms in Klokje Rond zie passeren. Ik rij trouwens max. 1.500 zon-kilometers/jaar.
Een upgrade naar een ND spreekt me al een tijdje erg aan, maar in hoeverre kan je daar zelf nog mee uit de voeten? Een NC is nog een erg analoge auto, een ND heeft een boel meer electronica aan boord -> kan je daar als hobby klusser nog zelf mee aan de slag (onderhoudsinterval resetten na onderhoud, tyre pressure warning system moest dat kuren geven, mag je zo een auto nog jump starten...) - ik noem maar een paar zaken en ben benieuwd naar feedback van ervaringsdeskundigen, waarvoor alvast mijn dank!