Zal ik van eigenwijze mensen de Zweedse vijfcilinder helpen redden?

Guest
Nou die vijfcilinder overleeft het misschien wel..
maar stel je kent aardige mensen met een V70 van eind jaren '90 die al maanden zo niet een jaar links met een ontbrekende spiegelkap rondrijden.
Of niet al te vaak rijden, maar goed.

Zonder die kap zie je nu dat stalen geraamte zo zitten. Ik heb al een kaartje gegeven van een goeie Volvospecialist.
Ook al gezegd dat het stelmechanisme er niet beter op wordt maar het antwoord luidt, die spiegel verstellen we toch nooit.
Het idee is dat er toch elke keer wat stuk gaat met een op straat geparkeerde auto midden in de stad.

Gewoon maar laten zitten of zal ik een keer stiekem zo'n kap van de sloop regelen en erop klikken?
Of moet dat gelijmd worden?

Het zijn mensen die geld zat hebben maar niet om auto's geven (wel genoeg om zo'n grote Volvo te hebben voor de vakantie natuurlijk). Ze brengen hem zelfs naar de Kwikfit. Wel een beetje zonde. :)
 
Weet ik ook niet, het ergert me gewoon.
Een klein beetje maar hoor.
 
Ik zou willen zeggen: waar maak je je druk om? Maar het lijkt me leuker om een topic te lezen over Herman die voor verwaarlozende buren een auto wil opknappen, dus ik heb op de tweede optie gestemd!
 
Die tank gaat richting de 20 jaar...
Ik kan me perfect voorstellen dat de eigenaars perfect gelukkig zijn met die pakezel zonder het spiegelkapje.
 
Die tank gaat richting de 20 jaar...
Ik kan me heel goed voorstellen dat de eigenaars perfect gelukkig zijn met die pakezel zonder het spiegelkapje.
 
Haha! :)
Ja ik heb natuurlijk ook wel wat beters te doen, zoals mijn deadline met de hakken over de sloot halen doordat ik weer zit te ouwehoeren op autoweek. ;)

Maar ik was ook een beetje benieuwd wat hier de reacties zijn..
Autoliefhebbers, my ass! Die zijn gezien de poll duidelijk in de minderheid. :)

Zo te zien herkent niemand dit verschijnsel, en ben ik toch een beetje gekker dan ik al dacht.
Het is net alsof de auto al een beetje dood is, met dat skelet dat er zo uitsteekt.

Maar goed, als het geen kwaad kan.. die kap beschermt het binnenwerk van de spiegel blijkbaar niet tegen vocht ofzo?
 
Ik vindt het ook zonde, maar iedereen moet doen met die auto wat hij wil. Daarnaast overleeft die het wel hoor. Heet niet voor niets de TANK!
 
herman m zei:
Weet ik ook niet, het ergert me gewoon.
Een klein beetje maar hoor.

Sommige mensen proberen hun onkunde te camoufleren met nonchalance. Dan weten ze niet hoe ze een kap moeten regelen tegen een redelijk bedrag of ze weten niet hoe ze het moeten repareren en doen dan maar net alsof het ze geen moer kan schelen. Misschien is dat in dit geval ook wel zo.

Moeten mechanisme delen trouwens niet gewoon afgedekt zijn en als dat niet zo is, dat dit een APK-afkeurpunt kan zijn?
 
Sinds wanneer heeft de V70 als bijnaam 'tank'? Volgens mij was dit voorbehouden aan de 240 en/of 740-reeks...
En wat heeft de motorinhoud te maken met dit 'probleem'?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen. Ik snap je gedachte verder heel goed, maar ik zou me er totaal niet druk om kunnen maken. Al helemaal niet bij een niet echt zeldzame auto...
 
Nou ja.. anderhalf maandje werkloos en per januari weer aan de bak.
Je moet het ook allemaal niet te serieus nemen hè.
 
Ik zou de grens trekken bij het feit dat het hun zelf geen lor interesseert. Maar goed, dat is mijn mening.
 
herman m zei:
Nou ja.. anderhalf maandje werkloos en per januari weer aan de bak.
Je moet het ook allemaal niet te serieus nemen hè.

Dingen oplossen waar je niks mee te maken hebt zijn overigens een erg goede reden tot ontslag :rolleyes:
 
der Magistrat zei:
Ik zou willen zeggen: waar maak je je druk om? Maar het lijkt me leuker om een topic te lezen over Herman die voor verwaarlozende buren een auto wil opknappen, dus ik heb op de tweede optie gestemd!

Ik heb de derde optie gekozen. Dat levert denk ik nog leuker leesvoer op...
 
Je hebt denk ik gelijk. Het is een vrij land! :)

@the Fox
Goed punt, maar ik vermoed toch van niet want hij is net weer door de APK.
Nonchalance als camouflage.. mooi gezegd.
 
Oja en @Rob0032, over die motor, dat is in dit geval een pars pro toto.
 
Of het maakt hen gewoon geen moer uit of er wel of geen kap op een spiegel zit. Ding voegt aan het rijden niets toe en wat er hoort te zitten, zit er en werkt nog ook.
 
Misschien kan je je opgebouwde energie die er uit moet samen met de drang naar kerstaltruisme omzetten in het pimpen van de auto van een gezinnetje dat het niet zo breed heeft en dan regel je het kapje voor die mensen en vraag je er 50 euro voor het goede doel voor.

(je kan bijvoorbeeld op de 24ste bij de kwikfit koffie gaan drinken en wachten ("Nee ik word al geholpen") tot iemand gaat huilen omdat ze geen nieuwe accu kunnen betalen :D)

Volvomensen blij, gezinnetje blij, jij blij.
 
Vreemde titel. Die V70 (en zeker de vijfcilinder daarin) redt het zonder kapje ook wel hoor.

Ik zou het nooit doen, sterker nog, wie weet zitten die mensen er helemaal niet op te wachten dat iemand ongevraagd aan hun auto zit en dan zit jij met de gebakken peren. Kortom, geen goed idee dus (n).
 
Je koopt een ander exemplaar voor minder dan 700 euro.

https://img.autotrader.nl/volvo-v70-stationwagen-benzine-rood--74490661-Medium.jpg[/url]

Als je het zo'n geweldige auto vindt, koop er dan zelf een.
 
Van de mensen hoeft het blijkbaar niet en zo bijzonder is de auto ook niet. Laat gaan.
 
haarr zei:
Van de mensen hoeft het blijkbaar niet en zo bijzonder is de auto ook niet. Laat gaan.

Als de topicstarter dit zo'n prachtige auto vindt, dan koopt hij er een en vertroetelt hem tot het bot. Ik vind het een dure, dertien in een dozijn, auto, misschien denken die mensen er ook zo over.
 
herman m zei:
Haha! :)
Ja ik heb natuurlijk ook wel wat beters te doen, zoals mijn deadline met de hakken over de sloot halen doordat ik weer zit te ouwehoeren op autoweek. ;)

Maar ik was ook een beetje benieuwd wat hier de reacties zijn..
Autoliefhebbers, my ass! Die zijn gezien de poll duidelijk in de minderheid. :)

Zo te zien herkent niemand dit verschijnsel, en ben ik toch een beetje gekker dan ik al dacht.
Het is net alsof de auto al een beetje dood is, met dat skelet dat er zo uitsteekt.

Maar goed, als het geen kwaad kan.. die kap beschermt het binnenwerk van de spiegel blijkbaar niet tegen vocht ofzo?

Zo ken ik iemand met een Volvo S80 waarvan de tankklep ontbreekt, die rijdt ook al meer dan een jaar zo in de rondte.
Moet bekennen dat ik af en toe hetzelfde gevoel als jou heb.
 
Kijk, toch een verwante geest. :)

@rke
Ik heb verder niks met het model, niet eens met Volvo.
Als ik in zo'n formaat wat zocht zou het een Xantia worden, of een (deze gen.) C5.
 
Ik sluit me aan bij de stemmende meerderheid. Je kunt wel elke beschadigde auto gaan repareren.

Jaren geleden eens de rose Civic van een buurman weer rood gepoetst, omdat ik me eraan ergerde. Een maand of twee later was-ie weer rose. Sindsdien klus ik alleen voor mensen die het waarderen.
 
herman m zei:
Kijk, toch een verwante geest. :)

@rke
Ik heb verder niks met het model, niet eens met Volvo.
Als ik in zo'n formaat wat zocht zou het een Xantia worden, of een (deze gen.) C5.
Als je een mooi exemplaar tegenkomt en je hebt er het geld voor over, doen.

Reken er wel op dat oudere, grote auto's zo goedkoop zijn omdat ze duur zijn om te bezitten. Mijn vader noemde dat "een auto op afbetaling". Je schaft hem voor een appel en een ei aan, daarna komen de kosten.

Ik heb lange tijd een Camry gehad. Ik had hem maar weinig nodig, in tien jaar heb ik slechts 150.000 aan de stand op de teller toegevoegd. Het was voor mij een spreekwoordelijke Toyota. Het onderhoud wat moest gebeuren, was onderhoud wat gezien de leeftijd en kilometerstand te verwachten was.

Ik reed 1 op 9 met deze sloep, ik kreeg spaarzegeltjes van de belastingdienst, ik betaalde een torenhoge verzekeringspremie. Maar ik heb genoten van de performance van die prachtige V6, van het gekerm van de Pirelli's die het slagschip van koers moesten wijzigen. Ik ben verbaasd geweest toen ik bergop met sleurhut een auto zonder aanhanger of wat ook voor bleef.

Heerlijk, ik heb genoten van dit decadente slagschip. Lekker schommelen, de aarde een paar graden warmer stoken met CO2 en heerlijk het liedje "ik heb mijn wagen volgeladen" zingen met bijna het handbalteam in de sloep.

Maar het moet betaalbaar zijn. Voor mij was het betaalbaar toen ik op korte afstand van het werk woonde en ik de auto niet nodig had voor woon werk verkeer. Nu heb ik een auto nodig, nu heb ik een bolide die dankzij rare arbeidsvoorwaarden, reparatiewetjes en omslachtige regeltjes geschikt is voor het dagelijkse kilometer vreten. Toch, ik mis mijn trouwe sloepje wel. Lekker die bocht door deinen, prachtig om in drie tot 140 ~ 150 die motor laten brullen.

Als jij een Xantia of C5 een mooie bolide vindt.... koop een goed exemplaar en vertroetel hem. Je krijgt er nooit meer iets anders voor terug dan rijplezier, maar dat rijplezier komt met wagonladingen tegelijk.

En een ander... de meesten zien een oud barrel. Al glimt ie als een tiet in de maneschijn, al is hij beter dan nieuw. Die ander verklaart je al voor gek dat je een vies plekje schoonwrijft.
 
Ik heb optie 2 gestemd, want bekend probleem...

Zo heb ik een broer. Hij reed eerst in mijn 2e Volvo 340 rond. Ondanks dat hij zéér weinig met die auto reed, zag je die auto héél hard achteruit gaan door zijn niet-liefhebbende baasje. Elke keer koud plankgas starten omdat hij weer eens verzopen was, op een gegeven moment stapte ik de auto in en toen stonk alles naar patat, de middenconsole vol pepermunt en echt ALLES vies. En het ergste was, hij was zich zelf van geen kwaad bewust. (logisch, want hij heeft het voorbeeld van mijn ouders; ik verblijf liever in de compostbak dan hun auto).

Uiteindelijk heb ik hem dan lang genoeg gepusht om zelf een auto te kopen, zodat de 340 weer wat liefde krijgt :) (hopen dat de schade beperkt is gebleven) Nadeel is dat er nu een zeldzame 440 verwaarloost gaat worden, en ik mijn broer niet beter opgevoed krijg :(

Bottom-line: het zou verboden moeten worden, maar automishandelaars blijven bestaan. Je kunt je best doen om 1 auto te redden, maar 100 meter verder zal altijd de volgende staan die hulp nodig heeft.
 
Toch leuk die reacties.

@General
Zulke mensen hebben nu wat aan de e-Mehari, die zul je helaas moeten importeren, die kun je ook van binnen helemaal schoonspuiten als het goed is, want waterbestendig interieur. :)
En een elektromotor mishandelen is ook moeilijker.
Aan al dat geschrans in de auto heb ik ook een hekel, als er in de keuken wat omvalt maak je dat makkelijk schoon maar in een auto is dat knap waardeloos. Je ziet wel vaak "in deze auto is niet gerookt" maar nooit "hier hebben GEEN kinderen patat in gegeten" in een advertentie. Dat zou eigenlijk moeten. :)

@rke
Ja een dikke bolide die misschien veel zuipt, maar waar je weinig mee rijdt (weekends, vakantie) is toch weinig mis mee. Dan heb je er ook veel meer lol van. Je zuipt/vervuilt in totaal nog altijd minder dan "zuinige" diesels die >50kkm/jaar rijden.
Ik vertroetel auto's trouwens totaal niet, zal ik maar meteen bekennen, alleen qua onderhoud moet het 100% zijn maar verder esthetisch nauwelijks. Maar je hebt gewoon van die dingen, "sticking out like a sore thumb."

Zo'n Xantia is eigenlijk niet moeders mooiste maar ik weet hoe hij rijdt, namelijk erg goed. Een XM is net wat leuker, ook meer mooi van lelijkheid dan echt mooi, maar is me afgeraden door de Citroën-held van de garage.
Deze generatie C5 heb je ook nog met hydropneudinges, vind ik wel mooi maar die daarvoor vind ik niks, niet mooi, te lomp, zelfs niet mooi van lelijkheid, die hoef ik niet.
Verder vind ik een 106 Sport een erg leuk autootje, zal ook wel van alles niet aan deugen.
 
Je hebt gewoon af te blijven van het bezit van een ander (ook op de openbare weg) - tenzij er sprake is van een dringende reden of overmacht (bv hij rolt de straat op en jij probeert hem heldhaftig tegen te houden).

Een ontbrekende spiegelkap lijkt me niet te voldoen daar aan.

Als ik iemand aan mijn auto zag rommelen zou ik de politie bellen.....
 
Terug
Bovenaan