Anna f543289

Wegverkenner
Ik ben op zoek naar een youngtimer t/m bouwjaar 2009. Liefst een suv maar station mag ook. Ik vind bmw, volvo en mercedes het mooist maar de vraag is, is dat ook verstandig qua onderhoud en problemen.
Graag wat advies. Wat is een betrouwbare auto en betaalbaar?

Vraag is vooral wat is een betrouwbare suv of station uit die tijd. Heeft iemand daar antwoord op. Lees bij veel auto's problemen met distributieriem of problemen met de automaat. Automaat heeft voorkeur maar is geen pre. Ik kan zelf niet sleutelen

Over het algemeen rijden stationcars prettiger dan SUV's.

Ik heb zelf 9 jaar lang een Renault Laguna 3 2.0 16V uit 2009 in bezit gehad.
Erg fijne, ruime, zeer degelijke, en zeer betrouwbare auto die heel goedkoop was in onderhoud.
Goede alternatieven zijn bijvoorbeeld de Ford Mondeo, Citroën C5 met 2.0 benzine of diesel motor, Honda Accord of Toyota Avensis.

Bij auto's van 15 jaar oud bepaald de staat van onderhoud voor een groot deel de betrouwbaarheid.

Als je naar een SUV kijkt kijk dan naar bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai en X Trail, Hyundai Sante Fe, Peugeot 4007, Citroën C Crosser of iets dergelijks.
De Mitsubishi, Peugeot en Citroën zijn technisch (vrijwel) identiek.

Vraag is vooral wat is een betrouwbare suv of station uit die tijd. Heeft iemand daar antwoord op. Lees bij veel auto's problemen met distributieriem of problemen met de automaat. Automaat heeft voorkeur maar is geen pre. Ik kan zelf niet sleutelen
Lexus rx als het budget niet uitmaakt

Laatst bewerkt:
Dan nog is een budget belangrijk. Je kan wel een betrouwbare auto aanraden, maar als die niet binnen je budget past heb je er nog niks aan.

Over het algemeen rijden stationcars prettiger dan SUV's.

Ik heb zelf 9 jaar lang een Renault Laguna 3 2.0 16V uit 2009 in bezit gehad.
Erg fijne, ruime, zeer degelijke, en zeer betrouwbare auto die heel goedkoop was in onderhoud.
Goede alternatieven zijn bijvoorbeeld de Ford Mondeo, Citroën C5 met 2.0 benzine of diesel motor, Honda Accord of Toyota Avensis.

Bij auto's van 15 jaar oud bepaald de staat van onderhoud voor een groot deel de betrouwbaarheid.

Als je naar een SUV kijkt kijk dan naar bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai en X Trail, Hyundai Sante Fe, Peugeot 4007, Citroën C Crosser of iets dergelijks.
De Mitsubishi, Peugeot en Citroën zijn technisch (vrijwel) identiek

Kan ik beter een nissan qashqai handbak of automaat kiezen?

Klopt de cvt automaat van nissan kent klachten. Een 4 of 6 traps vol automaat is een betere keuze. De oudlander sport is ook een vergeten suv, deze is er niet als peugeot of Citroën

Welke grote zit je aan te denken? Formaat Qashqai of groter?
Hoeveel kilometers verwacht je per jaar te rijden?
Het mag ook wel iets groter dan een qashqai. Ik rijd ongeveer 25.000 a 30.000 km per jaar.
Ik houd wel van een beetje luxe in de auto. Maar wil wel concessies doen.

Dat zijn vrij onvergelijkbare auto’s. Ervaar ze beide maar eens. Auto Timon is trouwens een goed aangeschreven adres dus dat zou ik wel vertrouwen.

Als ik het interieur zo zie, heeft deze auto geen hoge kilometerstand, alles ziet er nog uit als nieuw.
Een Qashqai is ten alle tijden een verstandigere keuze, maar zo'n X3 rijdt een stuk beter en heeft een luxer gevoel en zeker met dit lichte interieur en hij heeft een heerlijk 6 in lijn.

Wat is betrouwbaar? Met een auto van 15 jaar oud moet je ook gewoon wat geluk hebben.
Denk ook eens aan een Discovery, heerlijke V6 diesel motoren uit die tijd.

Je hebt 17k te besteden voor een auto van 15 jaar oud.
Ik zou het budget op +/- 10.000 zetten en de rest apart zetten voor tegenvallende reparaties.

Kijk of je een van origine Nederlandse auto kunt vinden met een beetje flinke motor zonder al te veel poespas zoals turbo, directe injectie etc. Zoiets is wat minder zuinig, maar voor de betrouwbaarheid en het voorkomen van vervanging van dure onderdelen wel gunstig.
Ondanks de kilometers die je jaarlijks rijdt, zou ik zelf voor benzine gaan en niet voor diesel. Het is misschien nu wat duurder, maar zou zomaar een hoop gedoe kunnen voorkomen met milieuzones waarvan we nu het bestaan nog niet kennen.

(in 2019 ben ik zelf op die manier uitgekomen bij een Mazda 6 van 2008, die zou nu ook aan je criteria voldoen)

Dankjewel voor de reacties tot nu toe. Ik denk dat ik idd beter kan kijken voor rond de 10.000. Alhoewel ik weet dat bmw wel erg lekker rijdt en ik vind ze ook mooi. Ga ik toch maar op zoek naar een luxe japanner met weinig kilometers op de teller.

Ik moest ook nog denken aan de Honda CR-V als een Japanse optie.

Zoiets als deze bijvoorbeeld:

honda-cr-v-2-0i-executive-automaat-leer-pano-new-apk-nap.jpg

Origineel NL en historie lijkt op zich oke. Is wel een auto die een autobedrijf blijkbaar maar lastig weer weet te verkopen als ik de voertuighistorie check (zie hierna). Maar denk dat dit meer komt door een gevalletje 'onbekend' dan vanwege 'onbetrouwbaar'.

Eigenarenoverzicht:
Particulier 31-01-2008 - 04-08-2020
Autobedrijf 04-08-2020 - 30-12-2020
Particulier 30-12-2020 - 21-02-2024
Autobedrijf 21-02-2024 - 11-03-2024
Autobedrijf 11-03-2024 - Heden

Laatst bewerkt:
Honda cr-v is wel een mooie auto, deze heeft niet veel kilometers, luxe uitvoering. Eerste eigenaar heeft hem lang gehad. Dat is positief. Kon ook weinig vinden over problemen met automaat of injectie.

Ik had ook een chevrolet captiva gevonden en een Mitsubishi Outlander. Ik kom wel erg veel nissan qashqai tegen

Alle input is welkom

Nissan qq is ontzettend veel verkocht hier in nl , dus das de reden dat ze er nog veel zijn. De Chevrolet captiva deelt techniek met de opel antara en rolden uit dezelfde fabriek in zuid Korea

En is dit een betere optie dan een nissan qashqai automaat of vw tiguan automaat
Dit is zeker geen betere optie. Door de 4x4 en de 2.4 motor en ouderwetse automaat heb je een gigantisch hoog verbruik. Als je op eieren rijdt dan haal je met moeite 1:10. Verder vind ik persoonlijk de stoelen vreselijk zitten.
Mijn vader heeft er een aantal jaren 1 gehad, reed redelijk maar het verbruik was te hoog.

En is dit een betere optie dan een nissan qashqai automaat of vw tiguan automaat
Klopt meer eenvoudige techniek in de oudlander sport. De dsg en tsi techniek uit de tiguan stond nog in de kinderschoenen en als hier wat aan stuk gaat loop je behoorlijk leeg. Cvt automaten van nissan zie maandag 14:42. Voordeel van de qq is dat die er is met een automaat in combinatie met 2wd. Uit die tijd hebben de meeste suv modellen met een automaat 4x4. 4x4 kost altijd geld verbruik is hoger , gewicht is hoger en het is weer iets extra wat geld kost als het stuk gaat. Een daihatsu terios is er ook nog met 2wd en een goede automaat, das wel een iets Spartaanse suv die je goedkoop op de weg houdt. Een oudlander sport is er wel met een handbak en 2wd

Dit is zeker geen betere optie. Door de 4x4 en de 2.4 motor en ouderwetse automaat heb je een gigantisch hoog verbruik. Als je op eieren rijdt dan haal je met moeite 1:10. Verder vind ik persoonlijk de stoelen vreselijk zitten.
Mijn vader heeft er een aantal jaren 1 gehad, reed redelijk maar het verbruik was te hoog.
Dus jij vindt vw tiguan een beter idee?

Beste keus, als ik het allemaal goed heb gelezen, is een Mitsubishi oulander maar dan geen 4x4, Honda cr-v, chevrolet captiva. Bij vw of nissan kijken naar een schakelbak.

Lancia wel een mooie auto maar wil graag de honden achterin vandaar een station of suv
Is er in die tijd ook een goede volvo station gemaakt

De lancia heeft een verschuifbare achterbank, dus de honden passen wel. Vw tsi blokken uit die tijd zijn kwetsbaar. De captiva automaat is ook gekoppeld aan een zwaarder motor en 4x4. Het overzicht wat ik jouw stuurde om 11:51 geeft wellicht aan wat jij zoekt

Terug
Bovenaan