Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet heel origineel maar ik vind het wel wat hebben![]()
Slim toch. Zij hebben al uitgezocht wat het efficients is. Daar valt weinig meer aan te verbeteren.De zoveelste Taycan/model S-mix. Zelfs de wielen lijken die op van de Taycan Cross Turismo.
Als je dit oneerlijke handel noemt: niemand verplicht je om een Chinese auto te kopen. Ben dan principieel en betaal teveel voor een in de EU geproduceerde auto....Met een noodgang terug op de boot naar China. Hoog tijd dat we inzien dat China zijn expansie betaalt met de oneerlijke handel. We zijn al te afhankelijk van dat regime.
Grappig was laatst in New york en had aantal geschenkjes meegenomen voor familieleden .De manier waarop de Chinese productie en daaruit volgende handel in elkaar steekt is per definitie oneerlijk. Waarom denk je dat ze zo lekker goedkoop kunnen produceren? En wij vinden het prachtig want het is zo lekker goedkoop. Ondertussen vloeit er veel meer geld naar China dan dat er ooit uit gaat en kan China zo bouwen aan een Defensie om de VS af te kunnen troeven. Snap je het betoog nu? China is een kernmacht, een economische macht en hard op weg op een militaire macht te worden. Onder een dictatuur met expansiedrift.
Wil je het niet begrijpen of kan je het niet begrijpen. Om nu te stellen dat men zich daar niet druk maakt, ze maken voor rustige mensen wel een hoop drukte over ASML.Grappig was laatst in New york en had aantal geschenkjes meegenomen voor familieleden .
Typische kleine beeldjes van oa empire state building etc.
Allemaal “made in china” dus als hun zich er niet druk om maken waarom wij dan wel?
Eens. De rest van het ontwerp lijkt inderdaad meer op een Panamera of Taycan.Ik vind hem meer op een Porsche Panamera lijken.
Weer echt zo'n standaard antwoord. Er wordt helemaal niet gefinancieerd door de overheid, dat is een leugen die hier door het westen verspreid wordt omdat we te traag zijn met het ontwikkelen van EV's. Want wat je ook vind, de huis tuin en keuken merken bieden nog weinig fatsoenlijk EV's met goed prestaties.Ik vind het een jammere ontwikkeling. Chinese merken hebben jarenlang kunnen spioneren bij de europese (aangezien die verplicht waren om 50/50 joint venture aan te gaan met een chinese OEM), en brengen nu aan de lopende band modellen uit. Daarbij zijn het geen commerciele ondernemingen (heftig gefinancierd door de Chinese overheid), en dus kunnen ze hun modellen aan dumping prijzen hier verkopen.
Doel: de Europese concurrentie uitschakelen
Er zijn al zoveel producten (gsm's, kleding electronica) dat uit China komt waar ik geen keuze heb om ze te kopen. Maar bij een auto zal ik dat voor altijd proberen te vermijden.
Ik denk dat je niet goed weet hoe china in elkaar zit, dat is geen democratie he.Weer echt zo'n standaard antwoord. Er wordt helemaal niet gefinancieerd door de overheid, dat is een leugen die hier door het westen verspreid wordt omdat we te traag zijn met het ontwikkelen van EV's. Want wat je ook vind, de huis tuin en keuken merken bieden nog weinig fatsoenlijk EV's met goed prestaties.
Dat de Xiaomi niet zuinig is maakt mij weinig uit, ik vind het interieur belangrijker dan zuinig.
Daar is het zogenaamde ik ken iemand die iemand kent en dan is dat ook meteen waar. Ik weet dondersgoed hoe het in elkaar zit, maar je moet alleen niet alles geloven wat je in de media leest.Ik denk dat je niet goed weet hoe china in elkaar zit, dat is geen democratie he.
Ik weet het van iemand die voor een Chinese firma werkt. Het doel is niet winst maken, maar de concurrentie uitschakelen door producten onder de prijs aan te bieden.
De Europese merken zijn idd op weg, maar gaan ze zeker wel komen, en op een eerlijke(re) manier
Blijkbaar moet ik dit nog een keer hier posten..Buiten het feit of China slecht is of niet.
Waarom moet dit topic gegijzeld worden met een geopolitiek geladen discussie die helemaal niks te zoeken heeft hier?![]()
Nee, ik ben ook al weer een paar weken terug. Ik had wel wat autoindustrie afspraken in de regio. De Xiaomi fabriek kwamen we eigenlijk bij toeval langs@Engineer2 Leuke rapportage! Ben je toevallig daar vanwege die autoshow?
Alleen hebben de meeste Chinezen merken nog een fatsoenlijke ontwerper nodig. Deze Xiaomi ziet er wel goed uit.De Chinezen zijn de fase van Kopiëren duidelijk voorbij. Prachtige materialen inderdaad. Er staat gewoon een erg mooi product.
De meeste Chinese ontwerpen zien er prima uit imho. Beter dan wat bijvoorbeeld tegenwoordig bij BMW aan wanstaltigs geproduceerd wordt. Of die bochels van Tesla, de suffe ID's van VW.Alleen hebben de meeste Chinezen merken nog een fatsoenlijke ontwerper nodig. Deze Xiaomi ziet er wel goed uit.
Iedereen zijn ding, maar de meeste Chinese auto's hebben een 13 in een dozijn ontwerp.De meeste Chinese ontwerpen zien er prima uit imho. Beter dan wat bijvoorbeeld tegenwoordig bij BMW aan wanstaltigs geproduceerd wordt. Of die bochels van Tesla, de suffe ID's van VW.