XC70 vervangen

A

Anoniem

Guest
Onze xc70 D5 is nu technisch overleden. Althans, de zoveelste reparatie moet nu gebeuren (nieuwe injector) en met een km stand van 500250km is het wat mij betreft tijd om afscheid te nemen.
Jaarlijks rijden we zeker 25k. Er hangt regelmatig een aanhangwagen achter en de hond wil ook graag mee. Kortom het verstand zegt een kleine zuinige auto maar gezien de goede ervaring met de Volvo gaat de voorkeur naar een vergelijkbare ruime comfortabele auto. Gezien de huidige en de te verwachte brandstofprijzen een, relatief, zuinige auto die met gemak een aanhangwagen met bouwmaterialen kan trekken. Automaat is een harde eis. Budget Max 20k
Benzine of diesel??
Mercedes C 350e (kan volgens mij geen aanhangwagen achter)
Mercedes C of E klasse?
BMW 5 serie (duur in onderhoud?)
Mondeo
Passat

Goede opties zijn de Renault Talisman, Opel Insignia B, en Ford Mondeo.
Die bieden heel veel waar en kwaliteit voor je geld.

De Mercedes C is relatief klein voor deze klasse.

Hoe staat het met de betrouwbaarheid van de talisman??
Het moet een automaat worden. Zijn die van de talisman en Mondeo van een goede kwaliteit??

De enige goede vervanger voor een XC70 is een andere XC70.
Maar als je veel aanhangers trekt: Mercedes E-klasse Estate, die mogen 2100 trekken. Als je voor een E350CDI (of E350 benzine) gaat heb je ook nog eens een heerlijke motor!

Aangezien je op zoek bent naar bijna dezelfde auto, de Volvo goed bevalt, eventuele milieuzones geen probleem zijn zou ik er een nieuwe verstuiver inzetten. Is gewoon een slijtage onderdeel bij diesels. Afschrijving heb je niet meer en de kosten van de verstuiver heb je straks bij andere auto meteen weer te pakken in de vorm van afschrijving en ook die auto moet onderhouden worden. Zou voor mij een no brainer zijn.

EDIT: sta weer verkeerd ingelogd ik loop al een aantal jaar mee

Aangezien je op zoek bent naar bijna dezelfde auto, de Volvo goed bevalt, eventuele milieuzones geen probleem zijn zou ik er een nieuwe verstuiver inzetten. Is gewoon een slijtage onderdeel bij diesels. Afschrijving heb je niet meer en de kosten van de verstuiver heb je straks bij andere auto meteen weer te pakken in de vorm van afschrijving en ook die auto moet onderhouden worden. Zou voor mij een no brainer zijn.

EDIT: sta weer verkeerd ingelogd ik loop al een aantal jaar mee
heb er al een nieuwe verstuiver ingezet en nu is de volgende aan de beurt. Gezien de km stand verwacht ik de komende tijd alleen maar meer kosten. En elke x onderweg stil vallen daar wordt je ook een beetje moedeloos van.

zo maar even een aantal vehicles die mij kunnen bekoren:)
welke zeker niet??

In het geval van een E-klasse, is het beste om er een van de facelift (w/s212 mopf) vanaf 2013 te nemen met M274 motor (200/250 CGI). Daarbij zijn de problemen met de distributieketting zo goed als zeker verholpen.

Laatst bewerkt:
Hoe staat het met de betrouwbaarheid van de talisman??
Het moet een automaat worden. Zijn die van de talisman en Mondeo van een goede kwaliteit??
De Renault Talisman staat bekend als een betrouwbare auto, mijn broer heeft er jaren lang een gehad, en was er erg tevreden over.

Hij had er een uit 2017 met airlink 2 3.3 versie met Android Auto en Apple Carplay . (productie vanaf mei 2017)
De Duitse Magna Getrag automaten hebben een goede en betrouwbare reputatie, op wat kinderziektes na van de eerste versies van 2015/ begin 2016. De kans dat je nog niet aangepast tegen komt is vrij klein.

De 7DCT300 automaat die in de benzine versies zit, wordt ook gebruikt door o.a. Mercedes, Mini, BMW, en Nissan. De 6 traps automaat van Magna Getrag heeft ook een goede reputatie.

Morgen ga ik hier kijken. Iemand nog tips waar op te letten??
V70 het is deze geworden. Vandaag gekocht en gelijk meegenomen. Ben benieuwd of deze ook richting de half miljoen te krijgen is

C200

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan