x trailrijder
Startmotor
Hee!
Jahzeker, Rens is van de Cherry's af als prive-vervoer! Waarom? Ik maak eigenlijk gewoon teveel kilometers per jaar en zocht iets met meer luxe, meer kofferruimte en riante zitruimtes voor in ieder geval 4 personen. Dan komt het ook nog eens mooi uit dat mijn broertje steeds vaker de rode Cherry nodig heeft en mijn moeder in het weekend altijd de X-TRAIL nodig heeft. De grijze Cherry ga ik uiteraard niet inzetten als dagelijks vervoersmiddel, daarvoor zit er teveel werk en liefde in!
Op naar de occasionmarkt dus! Ik ben begonnen bij mijn vaste dealer waar eigenlijk alle nissans nieuw zijn gekocht. We hebben dus een goede relatie met de dealer en ik weet wat ik aan ze heb. Na een kort praatje over mijn wensen en mijn budget kwam ik uit bij 2 nissan primera's. Een 1.8 sport plus en een 2.0 sport plus. Na beide te hebben gezien ben ik direct gevallen voor de 2.0! Juiste kleur, juiste uitvoering, juiste motor en volle onderhoudshistorie bekend. Daarbij is rescent de distributieketting vervangen, een enorme operatie bij deze motor die klauwen met geld kost! Ook zit bij mij deze auto heel erg hoog, we hebben deze auto vroeger nieuw gehad als stationwagon in precies dezelfde kleur en uitvoering en ik was toen al echt verliefd op deze bak! Vrij logisch dat ik ook snel op deze auto verliefd ben geworden dus
Goed even wat specs:
Nissan primera 2.0 sport plus hatchback
- 140PK, 182NM met een top van 210 en 0-100 in 9.6 sec.
- 4-airbags
- 16" velgen
- sportstoelen
- witte tellers
- xenonverlichting af fabriek
- sportgrill
- aut. airco
- mistlampen
- elec. ramen voor
En nog een heleboel andere dingen maar deze specs verschillen in ieder geval met de meer basic versies
Afgelopen zaterdag samen met Bob TDI de auto in een korte tijd getransformeerd van een doffe krassenbak naar een schitterend glimmende auto
Helaas zat het weer niet echt mee dus vandaag alsnog maar even gewassen en wat foto's gemaakt. Hierbij wat foto's:
En even 1 glimfototje natuurlijk
Bij de aflevering de volgende dingen laten gebeuren:
-grote beurt
-rondom nieuwe banden (goodyear eagle F1)
-nieuwe remschijven + blokken rondom
-nieuwe xenonpitten
-nieuwe EGR-pijpje + EGR-unit
-splinternieuwe radio/cd/MP3/Bluetooth
Plannen zijn er ook genoeg:
-witte knippers
-spoilerlipje onder voorbumper
-OEM nissan sportpedalen
-geluidssysteem aanpakken (nieuwe boxen rondom, goed isoleren en dempen etc)
-SS autochrome header 2,5" voor extra vermogen
-ontsteking op 17"
-misschien een achterspoilertje
En morgen even terug ivm een lek in de uitlaat, heb nu een nogal vervelende brom onder de uitlaat vandaan komen
Ik en nieuwe auto's haha, kan beter uitlaatkiller heten op het forum ipv x-trailrijder
Ik hou jullie op de hoogte, tot nu toe bevalt die auto echt super!! Heerlijke auto, super wegligging, super motor die erg snel is boven de 4000tpm en erg stil onder de 4000tpm
Groetjes,
Rens
Jahzeker, Rens is van de Cherry's af als prive-vervoer! Waarom? Ik maak eigenlijk gewoon teveel kilometers per jaar en zocht iets met meer luxe, meer kofferruimte en riante zitruimtes voor in ieder geval 4 personen. Dan komt het ook nog eens mooi uit dat mijn broertje steeds vaker de rode Cherry nodig heeft en mijn moeder in het weekend altijd de X-TRAIL nodig heeft. De grijze Cherry ga ik uiteraard niet inzetten als dagelijks vervoersmiddel, daarvoor zit er teveel werk en liefde in!
Op naar de occasionmarkt dus! Ik ben begonnen bij mijn vaste dealer waar eigenlijk alle nissans nieuw zijn gekocht. We hebben dus een goede relatie met de dealer en ik weet wat ik aan ze heb. Na een kort praatje over mijn wensen en mijn budget kwam ik uit bij 2 nissan primera's. Een 1.8 sport plus en een 2.0 sport plus. Na beide te hebben gezien ben ik direct gevallen voor de 2.0! Juiste kleur, juiste uitvoering, juiste motor en volle onderhoudshistorie bekend. Daarbij is rescent de distributieketting vervangen, een enorme operatie bij deze motor die klauwen met geld kost! Ook zit bij mij deze auto heel erg hoog, we hebben deze auto vroeger nieuw gehad als stationwagon in precies dezelfde kleur en uitvoering en ik was toen al echt verliefd op deze bak! Vrij logisch dat ik ook snel op deze auto verliefd ben geworden dus
Goed even wat specs:
Nissan primera 2.0 sport plus hatchback
- 140PK, 182NM met een top van 210 en 0-100 in 9.6 sec.
- 4-airbags
- 16" velgen
- sportstoelen
- witte tellers
- xenonverlichting af fabriek
- sportgrill
- aut. airco
- mistlampen
- elec. ramen voor
En nog een heleboel andere dingen maar deze specs verschillen in ieder geval met de meer basic versies
Afgelopen zaterdag samen met Bob TDI de auto in een korte tijd getransformeerd van een doffe krassenbak naar een schitterend glimmende auto
En even 1 glimfototje natuurlijk
Bij de aflevering de volgende dingen laten gebeuren:
-grote beurt
-rondom nieuwe banden (goodyear eagle F1)
-nieuwe remschijven + blokken rondom
-nieuwe xenonpitten
-nieuwe EGR-pijpje + EGR-unit
-splinternieuwe radio/cd/MP3/Bluetooth
Plannen zijn er ook genoeg:
-witte knippers
-spoilerlipje onder voorbumper
-OEM nissan sportpedalen
-geluidssysteem aanpakken (nieuwe boxen rondom, goed isoleren en dempen etc)
-SS autochrome header 2,5" voor extra vermogen
-ontsteking op 17"
-misschien een achterspoilertje
En morgen even terug ivm een lek in de uitlaat, heb nu een nogal vervelende brom onder de uitlaat vandaan komen
Ik hou jullie op de hoogte, tot nu toe bevalt die auto echt super!! Heerlijke auto, super wegligging, super motor die erg snel is boven de 4000tpm en erg stil onder de 4000tpm
Groetjes,
Rens