Wynn's Injector +Plus+ Cleaner en bougies

Smilie

Net ingestapt
Beste forum leden,

Binnenkort maak ik een rit van +/- 2100 km's (in twee dagen) en wil hierbij graag 2 flessen (een per tank buurt) Wynn's injector doorheen verbruiken. Ik ben niet echt bekend met werking van deze spul (wel in grote lijnen).

Daar ik van plan ben om binnenkort ook bougies te vervangen, vraag ik mij af wat beter is (indien er enige verschil in zit);

zal ik eerste bougies vervangen en dan 2100 km met 2 flessen rijden, of

eerste Wynn's doorheen jassen en bij aankomst bougies vervangen?

Ik kan mij voorstellen dat het e.e.a. schoongemaakt zou worden in de motor, echter geen idee of deze spul enige betrekking tot bougies heeft? :)

Alvast bedankt!

Bij mijn weten worden je injectoren gereinigd en heeft dit weinig invloed op je bougies.

Ik zou lekker de nieuwe bougies meteen doen, dan heb je ook weer minder kans op problemen met bougies tijdens de rit.

Dank voor jullie reacties.

@Nico GTR
Het is niet strikt noodzakelijk, dat wilt zeggen er is geen directe aanleiding om dat te doen. Auto is pas kort in mijn bezit, met inmiddels kleine 210.000 km op de teller. Ik kan mijn voorstellen dat in 18 jaar / 210.000 km er wat vervuiling is ontstaan.

Daarbij, met een volle tank (70 liters) doe ik makkelijk een maand of meer. Nu zal ik twee tanks in een weekend verbruiken, dus lijkt mij mooie moment om zo een reining spul erbij te doen.

Ik zou er helemaal niks aan doen. Dat ding loopt al 2 ton en dan ga je er rare sapjes bijgooien :)
Tank anders een keertje V-Power of Ultimate, dat is praktisch hetzelfde.

Dat is inderdaad ook een optie, helft van de rit zal door Duitsland zijn :)

Jullie advies is dus om het niet te doen?

Oooh als je de helft door Duitsland doet, zoek dan een Aral op en gooi er dan voor 1 keer 102.

Maar inderdaad, geen noodzaak, lekker laten op deze manier.

Niet gaan repareren wat niet stuk is. Lekker gasgeven in Dld waar het mag, gaat de vervuiling wel weg.

Inderdaad brandt de auto flink schoon met een stevige rit, zoals injectoren en uitlaatkleppen.
Maar veel aanslag in het brandstofsysteem VOOR de injectoren, verdwijnt daardoor niet.

Apart Wynns toevoegen heeft hetzelfde effect als V-power van Shell; Ultimate van BP ( en van Aral) of Excellium van Total tanken : het reinigt ook de tank van aanslag ( door toevoeging van 5% bio brandstof ( bij euro 95 of in Duitsland E5) tot wel 10% ( de E10 ) in benzine en nog erger in diesel, ontstaat steeds meer aanslag als gevolg van bacterie inwerking in de tank en brandstofleidingen naar de motor toe.

Je kunt kiezen voor het een of voor het ander : qua prijs is de premium brandstof tanken goedkoper ( ongeveer 7 cent per liter meer en voor 50 liter dus € 3,50 tegen flesje Wyns van rond de 10 tot 12 euro).

Niet doen, is alleen maar verkooptruc en is niet nodig.
Kennis van mij heeft het ook gedaan op advies van garage en liep gelijk tegen reparaties aan, waar zijn garage hem trouwens van had gezegd dat dit kon gebeuren.
Betreft week geworden rubbers in brandstofsysteem waardoor benzinestank in auto kwam.

ScaniaV8 zei:
Niet doen, is alleen maar verkooptruc en is niet nodig.
Kennis van mij heeft het ook gedaan op advies van garage en liep gelijk tegen reparaties aan, waar zijn garage hem trouwens van had gezegd dat dit kon gebeuren.
Betreft week geworden rubbers in brandstofsysteem waardoor benzinestank in auto kwam.

Dat zal zeker niet het geval zijn bij de genoemde premium brandstoffen van Shell, Total, Bp e.d., want daar rijdt ik al 12 jaar en 200.000 km mee in een Alfa zonder 1 centje pijn en daarnaast zouden dikke rijen consumentenorganisaties, leasebedrijven , particulieren , forums e.d. in de rij staan bij die oliemaatschappijen met opmerkingen en claims.
Tja, die enkele Wyns koper......?

Dank voor de reacties.

Half schade is al gemaakt - Wynn's is al gekocht, echter nog in kofferbak en niet in brandstof tank :)

Even vraag anders stellen - kan het schade maken bij een 18 jaar oude wagen?

Dank!

Weet je wat het spul doet? Beter verbranden, het is eigenlijk gewoon nitro, maar door de sterke verbranding, gaat de motor detoneren, waarop de electroniese ontsteking, de vonk gaat vervroegen, hier door wordt de motor heter, je merkt het ook omdat de motor feller gaat reageren,
Ook de nitro heeft natuurlijk een reinigende werking, het is net aceton, in de jaren 80 hadden formule1auto,s hier door 200pk extra aan boord,

Ik gebruik het spul ook jaarlijks net zoals de auto dealers die het gewoon consequent in iedere auto doet bij een grote beurt,
En doe het dus al 28jaar en nooit problemen ermee gehad,

Die flesjes injectorcleaner zijn niet meer dan een hele dure versie van kerosine. Vliegtuigbrandstof dus. (nitrobrandstof kun je niet in alle motoren gebruiken, kerosine wel)
Met regelmatig octaan 100 in duitsland tanken of zelfs euro 98 bereik je hetzelfde effect.

Bij een auto die 200k gelopen heeft zul je vooral merken dat die in het begin minder of juist meer gaat verbruiken dan voorheen. Maar je gaat niet ineens alle vervuiling uit het systeem hebben. Sterker nog ik heb voorbeelden gezien waarbij de injectoren zijn gaan lekken. Dus dan bezorg je jezelf alleen maar een dure reparatie. Ik weet niet hoe oud de auto is, maar lagere kmstanden hebben meer vervuiling dan hogere als deze in dezelfde tijdsspanne zijn gemaakt.

Het spul heeft alleen nut als je dit consequent bij elke beurt in de tank gooit. Maar 1 flesje is dan voldoende en je moet dat vanaf nieuw doen. Omdat je dan nouwelijks opgebouwd vuil in de motor hebt, waardoor het beetje vuil wat er zit wel gereinigd kan worden.

Ik gebruik het persoonlijk alleen als een auto zeer lang (jaren) stil heeft gestaan omdat je dan opgedroogde benzineresten die in het systeem zitten kan wegkrijgen. Maar ook dat is een risico ivm injectoren.

Blijft een wonder/lapmiddeltje met een hoop marketing waarbij de daadwerkelijke nut van het product te verwaarlozen is in de meeste gevallen.
Soort homeopathie voor de auto zegmaar.

Fryfrysk zei:
het reinigt ook de tank van aanslag ( door toevoeging van 5% bio brandstof ( bij euro 95 of in Duitsland E5) tot wel 10% ( de E10 ) in benzine en nog erger in diesel, ontstaat steeds meer aanslag als gevolg van bacterie inwerking in de tank en brandstofleidingen naar de motor toe.

Moet je wel het volledige verhaal vertellen. ;)

Eigenlijk is het juist de ethanol die een reinigend effect heeft op de tank waardoor er aanslag kan worden opgezogen. Echter met langdurige stilstand trekt de ethanol juist water aan waardoor er een ander type aanslag ontstaat. (y)

Verder correct.

Pobresh zei:
...
Blijft een wonder/lapmiddeltje met een hoop marketing waarbij de daadwerkelijke nut van het product te verwaarlozen is in de meeste gevallen.
Soort homeopathie voor de auto zegmaar.

beremans zei:
Ik gebruik het spul ook jaarlijks net zoals de auto dealers die het gewoon consequent in iedere auto doet bij een grote beurt,
En doe het dus al 28jaar en nooit problemen ermee gehad,

Tja wat moeten we nu? ;) Ik moet wel zeggen: de budgetgarage waar ik wel eens kom begint ook altijd over dit spul en de BMW dealer die zich aan fabrikantenvoorschrift houdt nooit.

Ik neig met Pobresh mee te gaan, een hoop hoempapa (lekker een paar tientjes omzet voor de garage extra en ook heerlijk ondoorzichtig of ze het daadwerkelijk gebruikt hebben). Misschien dat het helpt bij specifieke problemen, zoals tijdens de APK de ontsteking lekker vroeg houden door het hoge octaan en daardoor wel de 4-gassen test halen.

Bij peugeot is het standaardprocedure van de dealer (mogelijk doen ze het niet allemaal) bij elke beurt en tussencontrole (zo'n beurt waar ze niks vervangen maar wel flink geld voor durven vragen zegmaar)

Zoals ik aangaf, vanaf nieuw zal het wel nut hebben. Maar achteraf is dweilen in een ruimte waar de vloer is gemaakt van een spons... Heeft wel nut, maar je krijgt er nooit alles meer uit.

Terug
Bovenaan