Win kaarten voor de EV Experience in Circuit Zandvoort!

RobertS86

Wegverkenner
Hi Community!

Over een maand zal de EV Experience plaatsvinden op 23, 24 en 25 september. De rook van de Formule 1 op Circuit Zandvoort is dan net opgetrokken en zal het circuit worden omgebouwd tot de grootste EV (Electric Vehicle) Experience van Nederland! Om het nog leuker te maken geven we gratis kaarten weg aan onze trouwe Autoweek Community!

zfbyzc0bdu3t_800.jpg

De laatste EV’s staan voor je klaar in de pitstraat en op de paddock. De pitboxen zijn omgebouwd tot pop up stores van diverse merken en leveranciers. Bij deze experience blijft het niet bij kijken, want de laatste modellen staan voor je klaar om een proefrit mee te maken. Daarnaast zijn er talloze inspirerende workshops over hoe je de overstap maakt naar elektrisch rijden. Op de paddock achter de pitboxen vind je nieuwe e-mobility solutions, zoals, e-bikes, steps, scooters en electric motorcycles. Kijk hier voor alle informatie rondom dit gave event.

WIl je dit absoluut niet missen? Meld je dan aan in de comments hieronder en wie weet sta jij eind september op Circuit Zandvoort tijdens de EV Experience 2022!

Hoi Robert,

Zijn er ook EV-occasions die je kunt bekijken/testen? (zag ik op de website zo 1,2,3 niet staan) Voor mij persoonlijk interessant om de modellen te kunnen bekijken/vergelijken als mogelijk toekomstige tweede auto.

Heb al eerder eens het idee gehad erheen te gaan, lijkt me wel interessant. Ben benieuwd hoe dat event is.
Wel eens met Sanoma: zou leuk zijn als er ook oudere modellen te rijden zijn, maar dat zullen de standhouders cq importeurs vast niet verzorgen.
Een vroege Zoë, eGolf of Ioniq bijvoorbeeld :)

Zo is het niet opgezet lees ik. Wellicht leuk voor een volgende keer? Ben wel benieuwd wat voor event het is, het lijkt me wel interessant.
Ik hoop op veel deelnemende merken. Zou bijv ook graag een Dacia Spring ervaren.

Een vroege Zoë, eGolf of Ioniq bijvoorbeeld
Yes, precies!

Begrijp me niet verkeerd: nieuwe auto's (EV's) bekijken/ervaren is natuurlijk ook leuk, maar zijn gewoon onbereikbaar voor de (meer dan) gemiddelde NL-er.

Dat is ook met iets als de AutoRAI: je gaat erheen om te kijken wat je over zes jaar tweedehands kan kopen :D

Ik zou ook wel de gratis kaartjes willen. Kijken of ik a) Zandvoort redt met mijn EV op één lading en b) of ik, vergeleken met de andere EV's een goede keus heb gemaakt.

Gratis kaartjes zou leuk zijn. Ben benieuwd naar Ioniq 6 als opvolger voor onze model 3. Bedankt.

Vandaag ben ik op de EV Experience geweest. Helaas Robert niet gezien, maar wel enkele van zijn collega's.

Het is een vrij klein event; alleen de pitstraat van Zandvoort, maar toch leuk om te zien en al de auto's te ervaren. Er stonden ook merken als Vinfast, Xpeng, Honghi (hoe je dat ook schrijft) en BYD.
Het rijden met EV's was ook mogelijk. Ik heb achtereenvolgens gereden met de BYD Atto 3, Hyundai Ioniq 5 en KIA Niro.
De BYD Atto 3 is gewoon een prima auto. Geen overdreven vermogen bijvoorbeeld, wel een speels dashboard. Je voelt m wat trekken aan en schuiven over de voorwielen, dat valt wel op. Maar verder gewoon echt een prima, en stil, ding.
De Ioniq 5 wordt in de markt gezet als een comfortabele auto, zeker tov de KIA EV6, maar ik vond 'm toch ook vrij sportief. Van achter het stuur voelt ie niet zo groot als dat ie eruit ziet. Het interieur is lekker ruimtelijk; een vrij open stuur, veel open ruimtes tussen de stoelen. Ik kan er wel aan wennen!
Tenslotte met de nieuwe Niro de baan op. De jongen naast me (ik denk dat ze allemaal van Prodrive waren?) spoorde me aan om sportief te rijden en niet teveel te remmen voor de bochten, de bandjes mochten het wel even zwaar krijgen zei ie. Leuk om te doen en ondanks dat de Niro een voorwielaandrijver is was ie niet opvallend onderstuurd. Gewoon een erg fijne auto om mee te rijden. Daar zie ik mij over een paar jaar wel mee rijden.
Helaas kon ik niet meer rijden met de EV6, Mini EV, Honghi en Tesla's. Zelf was ik wel benieuwd naar de Model Y. In het wit is ie niet heel lelijk en het is gewoon een relatief scherpe aanbieding.
Verder nog wat auto's 'statisch' ervaren: de Ioniq 6. Mooie grote auto. De digitale spiegels vind ik niks, die linksvoor is ook teveel gedraaid waardoor je het schermpje niet kan zien. En de kofferbak opening is echt heel klein.
De Honghi is een lel van een bak. Materialen en look&feel van de Chinese modellen is erg goed op orde viel mij op. BYD Tang: een soort elektrische Espace, ook een zevenzitter. En bij Autoweek stond nog een Fiat 500e met het derde deurtje. Leuk dingetje, maar de achterbank lijkt wel krapper dan het vorige model.

Oja, en forummer JW/JayDoubleU/Justin nog tegengekomen! (y)

Wat ik ook nog hoorde: dit weekend zijn de Premium artikelen (tests enzo) voor iedereen gratis te downloaden, dus profiteer ervan! :)

Barri zei:
Oja, en forummer JW/JayDoubleU/Justin nog tegengekomen! (y)

:)(y) Leuk om jou ook eens te zien. Was een geslaagde dag. Kennisgemaakt met veel nieuwe merken en modellen, met als topper toch de Honqi E-HS9! Mooi is ieders eigen keuze, maar wat een apparaat! :eek:

Ah vandaar dat ik al die andere EV's zag op de achtergrond van de Honqi E-HS9! Leuk dat jullie daarheen konden.

9g3V261.jpg

Mijn 2lingbroer is ook net gearriveerd. Hij werkt voor MG.

Tof dat jullie het leuk vonden! Ik was er zelf alleen op vrijdag, dus een deel van jullie helaas niet kunnen zien. Heb zelf in de Kia EV6, Toyota Mirai, Polestar en BYD gereden, erg leuke ervaring op het circuit van Zandvoort. Tussendoor uiteraard bij de Autoweek stand gestaan en langs de overige merken gelopen. Vooral de Xpeng en de Ioniq 6 sprongen eruit qua design, al ben ik geen fan van de tablet dashboards.

Hopelijk treffen we elkaar in de toekomst bij een (Autoweek) event!

20220923-133949.jpg

RobertS86 zei:
Tof dat jullie het leuk vonden! Ik was er zelf alleen op vrijdag, dus een deel van jullie helaas niet kunnen zien. Heb zelf in de Kia EV6, Toyota Mirai, Polestar en BYD gereden, erg leuke ervaring op het circuit van Zandvoort. Tussendoor uiteraard bij de Autoweek stand gestaan en langs de overige merken gelopen. Vooral de Xpeng en de Ioniq 6 sprongen eruit qua design, al ben ik geen fan van de tablet dashboards.

Hopelijk treffen we elkaar in de toekomst bij een (Autoweek) event!

Leuk! Nogmaals bedankt voor de kaarten. Ik was er zaterdag. Heb me uiteraard ook nog even gemeld bij AutoWeek.

Terug
Bovenaan