Hoop niet dat het de vestuivers zijn, want heb deze auto net een week (gekocht van een particulier) en die reparatie is schreeuwend duur.
niet om lullig te doen, maar je koopt een auto die bekend staan dat ze duur zijn om in nette conditie rijdend te houden. Zeker na 13 jaar kan het e.e.a. aan het licht komen. Alles is duur aan zo'n ding. Onderdelen, reparaties. alles is vrij fors uitgevoerd, zware auto. 4x4, etc. Behalve de aanschaf is vaak relatief goed te doen (daarom dus...)
Dan ga je zo'n ding particulier kopen, ik zou met zo'n auto altijd een aankoopkeuring doen bij een bedrijf zodat je weet waar je aan begint, maar waaarschijnlijk heb je dat ook niet gedaan
Vervolgens heb je klachten met de cardan as en differentieel (ander topic) en vrees je dat het een dure reparatie word. ==> naar garage gaan, waarschijnlijk heb je dat nog steeds niet gedaan
Daarna ga je zelf stuurbekrachtigingsolie bijvullen (en er weer uit gooien), waarom eigenlijk? Als alles goed is hoef je daar niet wat aan te doen of heb je daar ook klachten?
Dan weer een topic over wiebelende auto, ook daar vrees je voor een dure reparatie als het de verstuivers zijn. Zonder dat je weet wat het is ga je de gloeispiralen maar vervangen want dat kan je zelf en is goedkoop.
Ook open je een topic voor een stabilisatorstang hoe je dit het beste kan controleren omdat je geluiden hoort achter. Wil je deze zelf gaan vervangen dan?
Je hebt die auto net een week. had je die zaken niet tijdens de proefrit gevonden?
Ik zou gewoon een lijstje maken met jou klachten. Auto bij garage langs brengen en een deskundig oordeel laten vellen + offerte voor reparatie. Kost geld maar weet je gelijk waar je aan toe bent
Ik ga hem binnenkort voorzien van nieuwe gloeipluggen. Zoiets is goed betaalbaar en goed zelf te vervangen.
dat bedoel ik dus, omdat het goed betaalbaar is en zelf te doen is ga je het maar vervangen. natuurlijk zijn nieuwe pluggen beter dan de oude. maar mogelijk zijn die gloeipluggen nog prima en geef je het geld uit aan de verkeerde dingen. Ik denk namelijk niet dat het hem hier in zit. Laat voor dat geld een monteur een uurtje naar de auto kijken naar je stabi stangetjes, cardanas speling en differentieel en dat wiebelen.