Wie weet het merk en model van deze auto uit 1929?

A

Anoniem

Guest
Voor een muurtekening ben ik gevraagd om deze fantastische auto op de muur te zetten. Nu is het een foto uit 1929 en kan ik de details van de auto niet goed onderscheiden. Ik ben op zoek naar het merk en model van deze auto. Misschien kan ik dan online nog wat andere foto's vinden, zodat ik de details van de auto kan achterhalen.

October-1929-Amsterdam.jpg

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp.

Het eerste resultaat bij het reversed image, of Google Lens zoeken geeft bij mij een Voisin C11... Maar ik vind het lastig te zien. Op jouw foto lijkt hij wel een groot 'hood ornament' te hebben. Lastig. Wel leuk speurwerk.

HJB zei:
Het eerste resultaat bij het reversed image, of Google Lens zoeken geeft bij mij een Voisin C11... Maar ik vind het lastig te zien. Op jouw foto lijkt hij wel een groot 'hood ornament' te hebben. Lastig. Wel leuk speurwerk.

Dank je wel! Deze had ik nog niet gevonden.
Die lijkt inderdaad behoorlijk in de buurt te komen. Naast het "hood ornament" is de overgang van de wielkast naar de lange treeplank met daarop de kist kenmerkend. Hier ga ik me verder in storten. En wat je zegt, zeker leuk speurwerk!

Het radiateurornament is inderdaad wel typisch Voisin. Maar als het exemplaar in kwestie al lang niet meer bestaat zal het niet eenvoudig zijn er een andere foto van te vinden, aangezien praktisch geen twee auto's van dat merk hetzelfde zijn.

929V6 zei:
Het radiateurornament is inderdaad wel typisch Voisin. Maar als het exemplaar in kwestie al lang niet meer bestaat zal het niet eenvoudig zijn er een andere foto van te vinden, aangezien praktisch geen twee auto's van dat merk hetzelfde zijn.

Dat is goed om te weten. Als ik dan een element net iets anders inteken is het "custom made".....

Als het om een sfeerimpressie gaat, zijn de details wellicht ook niet zo heel belangrijk. :)

929V6 zei:
Als het om een sfeerimpressie gaat, zijn de details wellicht ook niet zo heel belangrijk. :)

De details zijn niet het aller belangrijkste. Alleen deze tekening komt op een muur van bijna 4 meter, wat maakt dat het wel een stuk gedetailleerder moet dan deze foto. Maar ik kan nu met deze eerste informatie al wel een heel stuk verder komen. Door de foto's die ik via jullie gevonden heb, kan ik in ieder geval het stuk rond de voorkant en de wielen een heel stuk verbeteren.

Dank jullie wel!

Ik ben wel stiekem heel benieuwd naar het eindresultaat. Maak je meer werk? En komen daar auto's in voor? En mogen we dat zien? :)

HJB zei:
Ik ben wel stiekem heel benieuwd naar het eindresultaat. Maak je meer werk? En komen daar auto's in voor? En mogen we dat zien? :)

Ik laat het zien als hij klaar is!

Terug
Bovenaan