Jeff Vink
Startmotor
iemand heeft bij het achteruit inparkeren mijn voorbumper beschadigd met zijn trekhaak. De kwestie wordt afgehandeld door zijn WA-verzekeraar. Volgens mijn garage moet er een nieuwe voorbumper op. Bij voorkeur zou ik dit bij mijn garage willen laten uitvoeren, die is dichtbij en daarin heb ik vertrouwen. Kan de verzekeraar van de tegenpartij eisen dat de schade moet worden hersteld bij een door hen gecontracteerd bedrijf? Dat is geen ramp, maar ik heb dat liever niet.
In sommige polissen is bepaald dat schade moet worden hersteld bij een door de verzekeraar gecontracteerd bedrijf, maar dat betreft schade die is gedekt onder de all risk verzekering. In dit geval gaat het echter om schade die een ander heeft veroorzaakt. Het lijkt me vreemd als de wettelijke aansprakelijkheid zou worden ingeperkt door verzekeringseisen over de wijze van herstel. Ik ga het uiteraard vanzelf horen, maar zou graag van te voren weten hoe dit zit.
In sommige polissen is bepaald dat schade moet worden hersteld bij een door de verzekeraar gecontracteerd bedrijf, maar dat betreft schade die is gedekt onder de all risk verzekering. In dit geval gaat het echter om schade die een ander heeft veroorzaakt. Het lijkt me vreemd als de wettelijke aansprakelijkheid zou worden ingeperkt door verzekeringseisen over de wijze van herstel. Ik ga het uiteraard vanzelf horen, maar zou graag van te voren weten hoe dit zit.