Welke zouden jullie nemen

A

Anoniem

Guest
We zijn op zoek naar een hybride auto
Ons oog is gevallen op 2 modellen namelijk :
Vw tiguan hybrid R line
Ford Kuga st line X

Welke zouden jullie nemen of zijn er alternatieven?

Auto encyclopedie zei:
trouwens wat is het de vorige keer geworden ?https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5944023,5944023#msg-5944023

skoda karoq

Supervisor R zei:
Laat jullie oog eens vallen op Toyota, de "grandmaster" in hybride techniek.

dat zal ook mijn keuze zijn, en 1 suv model rijdt er ook met een suzuki logo , dat is wat risicovol met restwaarde, maar deze was er iets eerder met een plug-inn dan de toyota variant

Dit is trouwens het lijstje aan hybride SUV's waar waarschijnlijk je volgende auto wel tussen zit (een aantal waarschijnlijk (ver) boven budget):

https://www.autoweek.nl/nieuwe-autos/?brandstof=elektro-benzine&carrosserie=suv&pagina=2&segment=l-lower-suv

Als de Tiguan en de Kuga kanshebbers zijn, zou ik de volgende ook ter overweging willen noemen:
-Peugeot 3008
-Hyundai Tucson
-Volvo XC40
-Citroen C5 Aircross
-Seat Tarraco
-Mini Countryman

De pas gewijzigde Opel Grandland is er ook in 2 smaken, de 225 pk versie en de vrij heftige 300 pk met 4x4.

Zonder informatie is het lastig adviseren.
Je hebt net 1,5 jaar geleden 35.000 stuk geslagen op een auto. Bevalt ie niet? Ga je meer rijden? Wissel je gewoon graag?
Hoeveel rij je? Moeten er veel/ vaak mensen mee? Moet er een caravan achter? Wat vindt je belangrijk in een auto? Budget?
Garbage in = garbage out. Ofwel op basis van jou input kan er nooit gericht advies gegeven worden waar je wat aan hebt. Dan worden er gewoon wat modellen in hetzelfde segment geopperd die de reageerder toevallig leuk/ goed vindt..handig als je echt geen idee hebt wat er te koop is, maar verder...

De vraag is natuurlijk wat is het budget, en wat vind je belangrijk aan een auto.

Binnenkort komt de nieuwe Kia Niro op de markt als hybride, plug in hybride en elektrisch. Nog niet genoemd zijn de voordelige, Koreaanse Renault Arkana Hybrid en hybride en plug in hybride Renault Captur.

AutoMaat1 zei:
Zonder informatie is het lastig adviseren.
...

100% eens, je geeft eigenlijk nog minder informatie dan de vele "goedkope sportieve en betrouwbare wagen gezocht" omdat we nu niet eens weten waarom je deze twee op je lijst hebt.

Ik zou de Kuga nemen.
Je krijgt veel auto voor het geld. Een plug-in , dus korte afstanden verbruik je geen benzine meer. 7000€ goedkoper dan de Tiguan. Verbruikt in de praktijk 1:19 zonder bijladen, als ik de tests mag geloven. En 225 pk...
Voor een paar honderd euro extra krijg je 5 jaar garantie.

De Tiguan is een slag groter, veel grotere kofferbak. Wel wat luxer afgewerkt dan de Kuga.

Verder is het een kwestie van proefrijden. Je kunt uren en uren
spenderen met lezen van specs, reviews en websites.
En als je een rondje rijdt merk je vaak al in 5 minuten: nee dit is um niet.

Dan maar de Tiguan denk ik; rijdt goed en gewoon een fraaie auto. Alternatief: de RAV4 2.5 Hybrid; ruim, écht zuinig voor het formaat, degelijk gebouwd, en als het van belang is: 10 jaar lang zorgeloos rijden.

Terug
Bovenaan