Welke versie v/d Algemene voorwaarden Bovag koop/reparatie zijn van toepassing?

Gerard 4059608

Startmotor
Hallo,

Wie heeft antwoord op de volgende vraag:
In mei 2025 heb ik een tweedehands auto gekocht. Helaas staat hij nu bij de garage omdat er een onderdeel kapot is.

In het koopcontract zitten BOVAG garantievoorwaarden bijgevoegd. In de grijze letters op de zijkant staat dat het een drukversie van april 2018 betreft.

Bij BOVAG online staat een versie van november 2024. Deze wijkt op enkele punten af, in mijn voordeel.

Welke versie zou van toepassing moeten zijn, gelet op de aankoopdatum?

Ik vermoed dat de verkopende partij, misschien na tussenkomst van een kantorechter, gedwongen kan worden om de laatste versie te hanteren. Anno 2025 strooien we net meer met voorwaarden uit 2018 die inmiddels herzien zijn.

neem aan als bovag bedrijf dat die gewoon de laatste garantiebepalingen moet hanteren ten tijde van verkoop van de auto.

uit nieuwsgierigheid, wat is er gewijzigd in november wat voor jou in het voordeel werkt?

neem aan als bovag bedrijf dat die gewoon de laatste garantiebepalingen moet hanteren ten tijde van verkoop van de auto.

uit nieuwsgierigheid, wat is er gewijzigd in november wat voor jou in het voordeel werkt?
Hier zijn ze na enig intern beraad ook op uitgekomen :)

Ik weet niet of het in november gewijzigd is of op een ander moment in de afgelopen 7 (!) jaar, maar we waren het in eerste instantie oneens over wie de kosten voor het vervangend vervoer zou gaan betalen.

De april 2018 versie laat het een beetje in het midden, de nieuwste versie is er wat duidelijker over (artikel 14.4) al kon het nog wel wat scherper m.i.

Terug
Bovenaan