michel1975
Kilometervreter
Afgelopen week de Mercedes SL opgehaald. De PHEV kon ik niet echt aan wennen. Alleen ben ik met Helmut en de PHEV redelijk verwend wat installatie betreft. Aangezien de SL wel een blijvertje is en ik wel van een goed stuk muziek houd wil ik de originele headunit van Becker vervangen. Daarnaast wil ik alle speakers vervangen. Er zitten er twee in de deur. Hier wil ik een composet voor in de plaats. In het dashboard zitten er ook nog twee. Even de vraag of deze speakers ook nog meerwaarde hebben. De SL is destijds ook geleverd met een Bose set. Probleem is alleen dat die setjes ook al 20 jaar oud zijn. Achter de stoelen zitten nog 2 vakken waar eventueel plek is voor een kleine sub en in de ander een versterker. Voor wat betreft de headunit wil ik in ieder geval de mogelijkheid hebben om te streamen middels de telefoon, bluetooth, carkit.
Maar nu de grote vraag. Welk merk en wat voor soort speakers en versterker. Vroeger, dat wil zeggen 20 jaar terug, was ik er nog wel een beetje in thuis maar tegenwoordig ben ik echt een noob op dit gebied.
Het hoeft geen boombox te worden maar ik wil een mooi geluid en wat harder mag ook wel voor de langere stukken op de snelweg.
Voor wat betreft speakers ken ik de Focal speakers nog. Dit lijkt me op zich wel een mooi compo setje. Speakerset Focal K2Power ES165KX2 Compo 2-Weg 16.5cm. Voor in het dashboard ben ik er nog niet over uit welke maat er in zit. Versterker zou achterwege kunnen blijven of een kleintje voor alleen de aansturing van de composet en de speakers in het dashboard en dan een actieve sub. Focal Actieve subwoofer Integration IBUS 2.1.
Als headunit heb ik deze op het oog. Pioneer – DEX-P99RS
Aangezien ik op het gebied van caraudio echt een beginneling ben houd ik me aanbevolen voor wat betreft mooie combi's en tips waar op te letten.
Maar nu de grote vraag. Welk merk en wat voor soort speakers en versterker. Vroeger, dat wil zeggen 20 jaar terug, was ik er nog wel een beetje in thuis maar tegenwoordig ben ik echt een noob op dit gebied.
Het hoeft geen boombox te worden maar ik wil een mooi geluid en wat harder mag ook wel voor de langere stukken op de snelweg.
Voor wat betreft speakers ken ik de Focal speakers nog. Dit lijkt me op zich wel een mooi compo setje. Speakerset Focal K2Power ES165KX2 Compo 2-Weg 16.5cm. Voor in het dashboard ben ik er nog niet over uit welke maat er in zit. Versterker zou achterwege kunnen blijven of een kleintje voor alleen de aansturing van de composet en de speakers in het dashboard en dan een actieve sub. Focal Actieve subwoofer Integration IBUS 2.1.
Als headunit heb ik deze op het oog. Pioneer – DEX-P99RS
Aangezien ik op het gebied van caraudio echt een beginneling ben houd ik me aanbevolen voor wat betreft mooie combi's en tips waar op te letten.