welke olie

Guest
Welke motorolie moet je gebruiken voor een    207CC 1.6 HDi 80kw ?

welke nummer heeft de kleurcode van de wagen terug zie foto ?

26ickqae3xb.jpg

5axteuw4gng.jpg

Hoe kan men weten welke de    kleur is van de lederbekleding van de wagen om een Leder reparatiestift te bestellen ,waar kan ik dit terug vinden ?

https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/peugeot/207/207-16-hdi-16v-80-kw/28049/161893/#!/component:161893/

MC Spuiter zei:
Kleur code    EXLB- Noir Obsidien

Dus als je een    lakstift wil kopen    dan moet er deze kleurcode EXLB op staan dan heb je de juiste kleur?
Moet ook dit op de lakstift staan - Noir Obsidien of is enkel dit voldoende EXLB ?

herman m zei:
https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/peugeot/207/207-16-hdi-16v-80-kw/28049/161893/#!/component:161893/

Deze drie worden terug gegeven :
https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/peugeot/207/207-16-hdi-16v-80-kw/28049/161893/2/4/#!/component:161893/

SPECIALSYNTH MSP 5W-40
ELVADO LSP 5W-30
AVANZA MSP 5W-30

Welke kies je het best ?
dus 3.9 liter gaat er dus op mijn motor in totaal ?

Maakt niet uit in dit geval, mag alle drie, gaat er vooral om dat de specs kloppen van de olie

Ik zou die LSP nemen, zuiniger en beter voor je roetfilter. Die 5W40 kan je nemen als je vaak moet bijvullen.

Je kan voor deze vragen ook even de dealer bellen, die kan je vriendelijk te woord staan en je verder helpen.

Hallo,
Ik hoor de remmen soms piepen ik weet niet of het vooraan of achteraan is.
Wanneer ik plotseling op de rem ga staan om te stoppen dan hoor ik de remmen niet piepen.
Wanneer ik lichtjes rem tijdens het rijden dan hoor ik ook niks
Maar wanneer ik lichtjes rem om te stoppen dan hoor de remmen piepen.
Ik heb een foto genomen van de remblokken van voor en achteraan.
Wat kan hier de oorzaak zijn ?

Foto vooraan remblokken:

eimpjydusdn.jpg

foto achteraan remblokken:
ybbmgb2pmqd.jpg

nqwzu4qc26l.jpg

blokjes zitten kaarsrecht op de schijf. Meestal als ze piepen moeten de randjes een klein beetje afgeschuint worden, dan is dat piepen met remmen wat minder aanwezig normaal gezien.
Zie het maar als een nieuw krijtje haaks op een schoolbord zetten. Dat klinkt ook vervelend.

Ff remmen een beurtje geven (smeren, en afschuinen dus) kan geen kwaad.
Blokken hebben nog wel even (maar mogen over een tijdje wel gecontroleerd worden, afhankelijk van hoeveel km je rijdt), schijven ook.

Pobresh zei:
blokjes zitten kaarsrecht op de schijf. Meestal als ze piepen moeten de randjes een klein beetje afgeschuint worden, dan is dat piepen met remmen wat minder aanwezig normaal gezien.
Zie het maar als een nieuw krijtje haaks op een schoolbord zetten. Dat klinkt ook vervelend.

Ff remmen een beurtje geven (smeren, en afschuinen dus) kan geen kwaad.
Blokken hebben nog wel even (maar mogen over een tijdje wel gecontroleerd worden, afhankelijk van hoeveel km je rijdt), schijven ook.
De remmen rondom dus alle zijden afschuinen ?
Wat bedoel je met smeren ?

wimmy_V zei:
De remmen rondom dus alle zijden afschuinen ?
Wat bedoel je met smeren ?

Voeringen alleen, dus het blokje zelf, waar het de schijf raakt, die rechte randjes moet je een klein beetje afschuinen. Dat zou moeten helpen tegen het piepen.

Alle contactvlakken waar de remblokken de remtang raken en de geleidebussen smeren zodat het allemaal soepel kan bewegen. Dat bedoel ik met smeren.

Als je al niet weet wat ik met smeren van de remmen bedoel, laat het dan maar door een garage doen.
Remmen een servicebeurt laten geven. meld dan ook van het piepen tijdens het remmen.
Begin er niet aan als je niet weet waar je mee bezig bent. Kan jou en andermans leven kosten...
Normaal is het trouwens onderdeel van een grote beurt. Maar veel garages slaan die stap graag over.

Hallo,
Ik zou een Remzuigertrekker en terugstel-set L+R willen kopen om de achterremmen te vervangen van
een peugeot 207 CC bouwjaar 2009 maand januari om de piston terug te draaien van de remklauw
Is deze set in de weblink de juiste set ?

https://www.autogereedschap.com/a-28373715/remzuiger-terugstel-sets/remzuigertrekker-en-terugstel-set-l-r-huismerk/

Terug
Bovenaan