Welke oldtimer als eerste auto

Tristan 2333635

Net ingestapt
Ik ben nieuw op dit forum maar hoop het antwoord op mijn lang gestelde vraag krijg.
Ben bijna 18 dus ook ik ben opzoek naar een eerste auto, ik ben zelf een Duitse auto liefhebber, denk daarbij aan VAG, Mercedes en BMW (geen Opel)
Ik zat zelf te denken aan een leuke oldtimer / semi- oldtimer als eerste auto, maar wat kies je dan? Ik vind zelf een Mercedes 190 heel leuk maar dan moet ik eigenlijk al kiezen voor een 190E aangezien je voor de 190D de volle pond moet betalen, en een turbodiesel ook wel heel leuk is.. hebben jullie een idee? W116 met een 3.0D is ook heel erg leuk... aangezien dat wel oldtimers zijn en die zijn wegenbelasting vrij. Het mogen geen oldtimers die wat beginnen bij €7000. Het mogen wel oldtimers zijn van 1000 als project want ben iemand die hem plat op grond wil hebben met dikke velgen, misschien een leuke mercedes oldtimer met een OM606 / OM605 of een BMW E30.

Samengevat ik ben opzoek naar een leuke oldtimer, duits gerelateerd. benzine of diesel (alleen echt een oldtimer van min. 40 jaar oud) iemand suggesties of adviseren jullie heel wat anders? Laat maar weten (Liefste geen kevers aangezien mijn vader er al een aantal heeft en er op uit ben gekeken)

Alvast bedankt

Een VW Scirocco zie voorbeeld advertentie

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122676880/Android?s=6-6-0-0-1-6

Porsche 914

Porsche 924/ 928

Er staat heel weinig te koop wat past binnen de wensen, ik zat ook te denken aan de BMW 3 serie E21. Oude auto's vragen relatief veel onderhoud, maar ik zie dat er ervaring is binnen de familie. Een hele goede Duitse auto uit deze periode is de Mercedes W123.

Ik denk dat de beste keuze dan toch de mercedes is, dit omdat het aanbod zo groot is.
Moet het een oldtimer zijn puur en alleen om het belasting voordeel?
Want dan zou ik zeggen, ga voor een youngtimer, bv voor een MB 190.
Andere auto's die veel worden aangeboden zijn bv volvo's....

Een E21 of E30 voor ongeveer 1000 euro? Succes.,.

Ik vind het maar lastig te verenigen eisen. Het budget is kennelijk 1k maar juist de Duitse oldtimers uit die tijd die relatief goedkoop en makkelijk te vinden zijn (Opels en Kevers) mogen niet. Wellicht kun je ergens een afgereden project-W123 oid vinden voor dat geld, dan is dat "plat op de grond" ook niet zo zonde meer.

En anders eens een Trabant proberen. Ook Duits.:)

Een 40+ projectje voor € 1000,= en plat aan de grond gaat waarschijnlijk wel prima samen, want met dat budget is de ophanging meestal wel doorgeroest.:)

Maar ik begrijp een beetje dat het uiteindelijk een tot buikschuiver verbouwde belastingvrije oldtimer moet worden tegen een laag budget...
Ga eens op zoek naar een VW ponton (Type 3 of 4): de kennis van de Kever (en waarschijnlijk ook vele reservedelen) zijn blijkbaar al aanwezig in je directe omgeving, en die pontons zijn ook nog eens leuk te verbouwen tot een custom car buikschuivertje zonder dat het meteen afbreuk doet aan het geheel.

Ik zeg niet dat het budget 1K is maar het mag wel een opknapper zijn van 1K als project, het kan ook een van 4k zijn maar dan moet het geen project meer zijn, zo bedoel ik het

Terug
Bovenaan