Welke occasion kopen?

Kristian zei:
En wat vind je hier van? Ook een top-auto. Ruim, fijne motor, superkwaliteit en wederom wat anders dan het standaard spul. Wegligging en rijeigenschappen zijn ook heerlijk sportief.

honda-civic-1-0-i-vtec-129pk-elegance-navi.jpg

Civic 1.0 i-VTEC Elegance

Ik vind het wel wat hebben !!! Blijft duur honda....:(

Kristian zei:
Mazda 3 al bekeken/proefgereden? Heb je wat specialers als een Astra, 308 o.i.d. Heel betrouwbaar ook. Verkijk je niet op de 2.0 liter motor. Rij je zonder problemen 1:16 mee.
Mazda 3 sedan 2.0 GT-M

mazda-3-2-0-gt-m-gt-uitvoering-xenon-navi-climate-control-elek-stoelen-zeer-luxe-auto.jpg

Staat nog bij een Kia dealer ook. Wil je Rio vast wel hebben.

Zowel de mazda 3 als de honda civic vind ik ook allebei echt super nette auto's.
Je maakt het me niet makkelijker :)
Bij de laatste twijfel ik wel over de ruimte maar ik ken dan ook alleen de oude civic :) , die ik trouwens als een huis op de weg vond liggen (heb hem zelf gehad.)
Ik ga ze meenemen in mijn overweging (y)

clico zei:
Rene 4474814 zei:
speedtouch zei:
Rene 4474814 zei:
Peugeot 308 > inmiddels na een proefrit een grote kanshebber

Was dat de gefacelifte versie, zoals ik die eerder liet zien?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/308/39552086

Ik zou altijd voor de 130 PK kiezen, die trekt net wat beter door.

Ja, het was inderdaad de gefacelifte versie.
alles erop een eraan.
Reed als een god.
Of de betrouwbaarheid van deze auto's goed is weet ik nog niet.
ik vind de sw trouwens ook super mooi.
daarvan vind ik de lijnen wat beter uitkomen

Ik ben ook een beetje aan het kijken en o.a. vind 308sw 1.2 ook wel leuk, net als een Astra 1.4 150
Maar het lijkt wel of al die downsize turbomotoren problemen hebben met lspi?
Als je daarop Google gaat zoeken durf je geen auto meer te kopen🙈???
Hoe serieus moet je dit nemen?
Lekker zuinig en vervolgens leeglopen op granulaat behandelingen met walnoten? Of een haperende acceleratie? (Ruckeln?)

Wat is nu een goede leuke optie die weinig problemen geeft ? (Geen Prius)

ik heb dit gevonden
Merken en motoren waar vervuilde inlaten bij voorkomen zijn o.a.;
Audi 1.2, 1.8 en 2.0 TFSI motoren
Volkswagen 1.2, 1.8 en 2.0 TFSI en TSI motoren
Peugeot 1.6 THP motoren
Citroen 1.6 THP motoren
DS 1.6 THP motoren
BMW motoren
Seat 1.2 1.8 en 2.0 TFSI en TSI motoren
Skoda 1.2 1.8 en 2.0 TFSI en TSI motoren
Ford 1.0 Ecoboost motoren

of zijn er meer motoren aan toe te voegen?

Auto encyclopedie zei:
een infiniti Q30

Een Q30 heeft onderstel van de mercedes a-klasse en ook veel van het interieur komt van de a-klasse

1.jpg

3.jpg

Ook een mooie bak zeg.
Ik ga hem gewoon erbij zetten, Ik heb toch geen haast.
Maar ik ga zeker een proefrit maken

Wat betreft ruimteaanbod, de Civic is ruimer zelfs als de Mazda 3. Grote kofferbak en ruim op de achterbank. Voordeel van de Civic is dat je ook met een actueel model rijdt.
Vind de Infinity best aardig maar zeker geen schoonheid. Denk dat deze op de achterbank niet heel ruim is.

de Q30 is qua ruimte zelfde als mazda 3, a-klasse en bmw 1 serie. Alleen je zit hoger en qua interieur is die heel hoogwaardig voor een Jap.

Rene 4474814 zei:
clico zei:
Rene 4474814 zei:
speedtouch zei:
Rene 4474814 zei:

alles erop een eraan.
Reed als een god.

Ik ben ook een beetje aan het kijken en o.a. vind 308sw 1.2 ook wel leuk, net als een Astra 1.4 150
Lekker zuinig en vervolgens leeglopen op granulaat behandelingen met walnoten? Of een haperende acceleratie? (Ruckeln?)

ik heb dit gevonden
Peugeot 1.6 THP motoren
Citroen 1.6 THP motoren
DS 1.6 THP motoren
BMW motoren

Klopt wel aardig. VAG rond 2012 en PSA THP van een paar jaar terug is wel wat je moet vermijden.
Maar met jouw budget kom je niet echt bij die jaartallen uit.

Rene 4474814 zei:
clico zei:
Rene 4474814 zei:
speedtouch zei:
Rene 4474814 zei:

alles erop een eraan.
Reed als een god.

ik heb dit gevonden
Peugeot 1.6 THP motoren
Citroen 1.6 THP motoren
DS 1.6 THP motoren
BMW motoren

Eigenlijk kan het bij alle motoren van alle merken met directe inspuiting voorkomen, als de motor regelmatig flink moet werken dan valt het wel mee.

Vrijwel alle moderne motoren hebben tegenwoordig directe inspuiting, omdat dit zorgt voor een schonere verbranding. Dacia gebruikt bijvoorbeeld nog de oude 1.6 16V van Renault, die heeft indirecte inspuiting. De TCE motoren van Renault gebruikt ook directe inspuiting, ook al hoor je niet veel over problemen.

Bij de genoemde motoren komt het regelmatig voor, dat geld ook bijvoorbeeld voor alle oude FSI motoren en bijvoorbeeld de 1.4 T(F)SI.

Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Bijvoorbeeld de 308, Megane en Astra zijn plezierige auto's.

Vandaag een proefrit gemaakt in de mazda 3
Prima wagen rijdt heerlijk.
En toch, heb ik geen wauw gevoel.
Misschien te gewoon of zo.
Zelf kan ik het ook niet verklaren.

Rene 4474814 zei:

geeft niet , zijn nog genoeg keuzes over. Succes en bedankt voor op de hoogte houden.

Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Bijvoorbeeld de 308, Megane en Astra zijn plezierige auto's.[/quote]. Als ik onderstAande berichten lees, word ik toch wat huiverig om mijn geld in een n downsize motor te steken??? Peugeot 308sw krakende achterassen, problemen met 1.2 thp

https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=4826

https://www.autointernationaal.nl/2018/11/code-oranje-bij-motoren-van-citroen-en-peugeot/

Problemen met inhoudende Astra 1.4 150 pk

https://www.motor-talk.de/forum/ruckeln-beim-beschleunigen-t5642648.html?page=187

Zijn toch wel flink wat verhalen????? Ik heb ook 140 k met Octavia 1.4 140 pk pease gereden zonder motorische problemen, maar die auto reed dagelijks heel veel. Privé rijd ik nu max 15k per jaar waarvan veel korte stukjes en af en toe langere ritten..... en hoe houdt zon blok zich dan ??

De 1.3 TCe motor die gebruikt wordt door Renault, Mercedes, Nissan, Dacia en straks waarschijnlijk ook door Mitsubishi is denk ik dan een hele goede optie, de motor ligt ook in de Megane met 115, 140 en 160 pk.

De 1.2 TCe is na de update die er is geweest in verband met olieverbruik een prima keus, en ook de 1.6 TCe staat bekend als prima motor.

Rene 4474814 zei:

Wat is de volgende die in de planning staat? Veel plezier en succes alvast?

Ik zou zeker een proefrit in de Civic maken. Focus rijdt ook heel goed maar is qua interieur en uitstraling ook wat minder luxe dan bijv. de 308.
Ben wel benieuwd waar bij jou het wauw gevoel vanaf hangt. Gevoel zou ik zelf niet snel krijgen bij een Astra bijv.
Is ook voor iedereen verschillend denk ik.

Downsize motoren zijn ondertussen al wel een stuk verbeterd. Grote problemen zijn inmiddels wel opgelost. Ze blijven echter wel gevoeliger. Warmtehuishouding is bijv. stuk kritischer. Bij de Ford motoren ging er weleens een slangetje stuk van het koelsysteem. Dat kon dan gelijk grote motorschade tot gevolg hebben. 1.2 THP heeft dat ook. Kennis van me werkt bij Citroen en heeft al geregeld deze blokken vervangen. 1 keer te warm en spul is kapot.

Verder zijn ze door directe inspuiting gevoeliger voor vervuiling inlaattraject en gaat er nog weleens een turbo stuk.
Zou me er niet al te druk over maken. Veel keuze heb je niet. Alleen Mazda heeft nog een grote motor zonder turbo. Die motor is trouwens 100% probleemloos. Ook als je het internet afstruint zul je niks vinden. Ik vind het zelf een hele fijne motor die prachtig loopt, heel soepel is en lineair doortrekt. En in praktijk vaak zuiniger is als een kleine turbomotor.

clico zei:
Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Bijvoorbeeld de 308, Megane en Astra zijn plezierige auto's.
. Als ik onderstAande berichten lees, word ik toch wat huiverig om mijn geld in een n downsize motor te steken??? Peugeot 308sw krakende achterassen, problemen met 1.2 thp

https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=4826

https://www.autointernationaal.nl/2018/11/code-oranje-bij-motoren-van-citroen-en-peugeot/

Problemen met inhoudende Astra 1.4 150 pk

https://www.motor-talk.de/forum/ruckeln-beim-beschleunigen-t5642648.html?page=187

Zijn toch wel flink wat verhalen????? Ik heb ook 140 k met Octavia 1.4 140 pk pease gereden zonder motorische problemen, maar die auto reed dagelijks heel veel. Privé rijd ik nu max 15k per jaar waarvan veel korte stukjes en af en toe langere ritten..... en hoe houdt zon blok zich dan ??[/quote]

Als je maar goed genoeg gaat zoeken kom je over elke auto/motor wel problemen tegen op internet.
THP is inderdaad wel een dingetje maar de motoren van Opel zijn (buiten dat ze soms wat sloom aanvoelen) niet onbetrouwbaar te noemen.

Bobslee zei:
THP is inderdaad wel een dingetje maar de motoren van Opel zijn (buiten dat ze soms wat sloom aanvoelen) niet onbetrouwbaar te noemen.

Opel 1.4T 150pk gaat nog weleens stuk hoor. Afgebroken zuigerveren, cylinders waar een stuk uit breekt. Kan het hele blok vervangen worden. Gelukkig is opel dan redelijk coulant. Of het motoren zijn waarmee je probleemloos 2 ton op de teller zet vraag ik me af.
Maar dat vraag ik me ook af bij de nieuwe VAG 1.5 TSI. Ook daar wel wat klachten over overmatig olieverbruik. Wekt bij mij weinig vertrouwen.

Terug
Bovenaan