Welke nieuwe auto?

A

Anoniem

Guest
Wij zijn op zoek naar een andere grotere auto en hebben al diverse proefritten gemaakt.
Hierbij zijn we toch steeds meer van een grote B-segment verschoven naar een C segment.
Vaak voor dezelfde prijzen krijg je veel meer auto. Al zijn natuurlijk je maandelijkse lasten hoger.

Eisen / Wensen:
Budget: max 13k (maar mag ook wel wat minder)
Een auto waar we weer minimaal 3 jaar maar ook (veel) langer probleemloos mee vooruit kunnen en er in de toekomst ruimte is voor een 1e kind.
Kilometers: Jaarlijks tussen de 20 – 23k
Wat is belangrijk: Zuinig, betrouwbaarheid en goedkope maandelijkse/ onderhoudslasten.

Algemeen:
Ik blijf het een beetje ‘spannend’ vinden om een auto te kopen met een 1.0 turboblokje en een relatief hoge KM stand (130k +)

De volgende auto’s staan nu op het lijstje:

Suzuki Baleno
Een slag kleiner dan de andere opties, maar na een proefrit denken we wel dat deze voldoende ruimte heeft en de lage maandlasten zijn een groot pluspunt. Nadeel, weinig aanbod en zeer hoge occasionprijzen.

Suzuki S-Cross
Betrouwbaar, licht, redelijk zuinig en voldoende ruimte maar prijzig of relatief hoge KM standen.
We hebben gereden in het oude model (2014) met de 1.6 maar zijn ook wel benieuwd naar de 1.0 boosterjet.

Opel Astra K Hatchback
Fijne auto, met veel opties en goede stoelen en veel aanbod beschikbaar voor prima prijzen.
Enige waar ik aan twijfel is de betrouwbaarheid en kosten. Is deze 1.0 betrouwbaar vanaf jaartal 2016/2017 met hogere km standen?

Ford Focus Hatchback
Op papier een goed alternatief voor de Astra. Proefrit staat nog gepland om dit ook zelf te ervaren.
Ook hier speelt mee de 1.0 motorisering en problemen met de distributieriem?

Zaken die ook nog door mijn hoofd gaan zijn hoe relevant is nog om bij een auto rekening te houden met een goede restwaarde?

We staan ook nog open voor andere parels 😉

Restwaarde moet je je niet druk om maken, niemand weet wat de prijzen gaan doen. Dus daar zou ik me niet te druk om maken.
Zeker de Astra is veel auto voor je geld.

Even over de Focus: betrouwbaar blokje, riem moet na 10 jaar of 240.000km vervangen worden. Dat is een pittige klus.
Achterin (op de achterbank) is ie net wat minder ruim, de Astra biedt dan iets meer ruimte. Een Astra vind ik persoonlijk veel 'value for money', ze zijn best gunstig geprijsd.

Toyota Auris hybride

https://www.gaspedaal.nl/toyota/auris/hatchback?brnst=25&bmin=2013&pmin=10000&pmax=15000&kmax=160000&srt=pr-a

Dank voor de reacties!

De Astra heeft voor nu inderdaad een kleine voorkeur vanwege 'value for money'. Maar kan iemand ook iets zeggen over de betrouwbaarheid van het motorblok en mogelijke problemen met de distributieketting? Of andere dure reperaties die je kan verwachten?

De Auris heb ik ook bekeken voornamelijk vanwege het gunstige verbruik en natuurlijk de betrouwbaarheid. Alleen vind ik ze prijzig en krijg je een relatief oude auto met minimaal 140K + op de teller voor mijn budget....

Van het lijstje zou ik de Opel Astra K kiezen, het is een moderne en betrouwbare auto die erg veel waar voor het geld biedt. De motor heeft een goede reputatie.

Bij de Ford Focus kom je in deze prijsklasse veel het oude model tegen, het nieuwe model is weer een flinke stap vooruit, maar die hebben vaak een hogere kilometerstand. De Ford moet wel goed en geregeld zijn onderhouden.

En als je een grotere motor wil, kijk dan eens naar de Renault Megane 1.3 TCe vanaf 2018 met de door Mercedes en Renault Nissan erg fijne, degelijke en betrouwbare viercilinder motor. In de 1.3 TCe zit een degelijke distributieketting.
De Megane is een goede, betrouwbare en comfortabele auto, de motor heb ik ook in mijn eigen Renault liggen, en ben erg tevreden.
(In de prijsklasse tot € 15.000 staan er genoeg te koop.)

Dacia Duster 1.6 SCe 4x2 |Navi|Trekhaak|Airco|Bluetooth|Park
€ 10.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1945655159?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 Limited Edition (bj 2016)
€ 10.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1940256039?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Terug
Bovenaan