Welke kleur om vuil te verbergen?

Mr Bart

Startmotor
Welke kleur (behalve bruin) kun je het beste kiezen als je wil voorkomen dat elke spat zichtbaar is.
Eerlijk gezegd baal ik ervan dat het met zwarte lak (Audi A4-2004) lijkt of ik mij flink heb uitgeleefd in het bos/rally heb gereden.
Heeft iemand tips qua kleuren om rekening mee te houden bij een volgende auto?

Ik heb zelf nu een metalic grijze, Magnetic Grey heet dat volgens Ford. Daar zie je vrij weinig op vind ik. Sowieso zijn de uni kleuren nooit zo gunstig wat dat betreft, ongeacht welke je kiest. Dat van het zwart herken ik wat dat betreft wel, als je bij het wassen maar een klein hoekje mist dan zie je dat meteen. Daar blijft dan zo’n matte waas op zitten, terwijl de rest blinkt en spiegelt.

Zilvergrijs is inderdaad het beste. Daar zie je niets op.

Zwart is prachtig wanneer de auto net gewassen is...

Rat Look

11754335_1109204449109117_7684-55b488aa27901.jpg

Twix zei:
Zilvergrijs is inderdaad het beste. Daar zie je niets op.

Zwart is prachtig wanneer de auto net gewassen is...

Inderdaad, wij hebben hier twee zilvergrijze auto's en echt vies lijken ze bijna nooit.

Zwart vind ik niet zo mooi meer, alle lijnen die je op moderne auto's ziet vallen weg.

Mijn auto is ook grijs, na 2000 km vakantieverkeer zie je echt niet dat die vies is. Ondanks kilometers over Sardinië, waarbij ik soms over onverharde wegen gereden ben. Eigenlijk zie je alleen aan de achterruit hoe vies die is.

Nou, als een kleur al wordt uitgekozen omdat je te lui bent een paar minuten vrij te houden een auto schoon te houden, houd ik m’n hart vast voor de verdere staat van de auto…

Als wassen al teveel moeite is zou ik als ik jou was nadenken of een auto überhaupt wel een goed idee is.

J00P zei:
Nou, als een kleur al wordt uitgekozen omdat je te lui bent een paar minuten vrij te houden een auto schoon te houden, houd ik m’n hart vast voor de verdere staat van de auto…

Als wassen al teveel moeite is zou ik als ik jou was nadenken of een auto überhaupt wel een goed idee is.

Wat een exceptioneel bijzondere redenering. Iemand die zijn zeer jonge perfect onderhouden auto veel gebruikt (op modderige wegen of bijvoorbeeld bouwtereinen) zou elke week twee keer moeten wassen volgens jou? Omdat een auto zonder showroom glans elk moment kapot kan gaan of onveilig zou zijn?
We hebben het over de minst besmettelijke lakkleur, niet over 1cm dik modder over de verlichting.

J00P zei:

Ook als dit waar is moet de auto jaarlijks voor de APK. De wetgever alhier heeft besloten dat dat voldoende is. Dat het voor jou persoonlijk niet genoeg is wil niet zeggen dat het voor een ander wel prima kan zijn.

V0RQ zei:
J00P zei:

Wat een exceptioneel bijzondere redenering. Iemand die zijn zeer jonge perfect onderhouden auto veel gebruikt (op modderige wegen of bijvoorbeeld bouwtereinen) zou elke week twee keer moeten wassen volgens jou? Omdat een auto zonder showroom glans elk moment kapot kan gaan of onveilig zou zijn?
We hebben het over de minst besmettelijke lakkleur, niet over 1cm dik modder over de verlichting.
Voor mij is de dichtstbijzijnde wasstraat ruim 15 minuten rijden, met wat wachttijd erbij ben ik zo 45 minuten onderweg. Nu rijd ik meestal op redelijke wegen, mij vrouw meestal op wat smallere. Die (zwarte) auto kan binnen een dag al weer vies zijn. Dat wil niet zeggen dat we op onderhoud besparen. Beide auto's worden door de dealer onderhouden, en netjes volgens het schema. Ze staan ook gewoon op merkbanden die ruim op tijd vervangen worden. Dus ik vind het ook een rare opmerking.

Ik heb een zwarte en witte, beide eigenkijk geen giede keus voor iemand die niet graag een vuile auto heeft én onder een haag van eikenbomen woont...

Voorheen zilvergrijs metallic, ideaal, net als vb staalgrijs of titaniumgrijs.

Volgende auto wordt gewoon weer 'saai' zilvergrijs, want ook kleine schade vakt minder op. Steenslag bijwerken is overigebs wel een crime op zilvergrijs, op het wit wat ik nu heb gaat dat dan weer heel eenvoudig..

haarr zei:
J00P zei:

Ook als dit waar is moet de auto jaarlijks voor de APK. De wetgever alhier heeft besloten dat dat voldoende is. Dat het voor jou persoonlijk niet genoeg is wil niet zeggen dat het voor een ander wel prima kan zijn.

Uh, dat duurt tot echt acht jaar hoor, voordat je jaarlijks APK hebt. De regels van de wetgever ken je dus blijkbaar niet zo goed;)
Je laatste zin zeg je ook twee keer hetzelfde. Duidelijk(y)

J00P zei:
haarr zei:
J00P zei:

Uh, dat duurt tot echt acht jaar hoor, voordat je jaarlijks APK hebt. De regels van de wetgever ken je dus blijkbaar niet zo goed;)

LEES de OP even. TS heeft nu een auto uit 2004.

Ben ik even blij dat ik mijn zwarte auto gisteren gewassen heb. Was al weer een flink aantal weken geleden.
Hij ziet er nu weer goed onderhouden uit.

J00P zei:

Ik houd m'n hart eerder vast voor de figuren die zoveel vrije tijd over houden dat ze dit soort ongenuanceerde opmerkingen hier kunnen spuien....:confused:

Muddy Bandit zei:
J00P zei:

Ik houd m'n hart eerder vast voor de figuren die zoveel vrije tijd over houden dat ze dit soort ongenuanceerde opmerkingen hier kunnen spuien....:confused:

En gewoon weer een nieuw account aanmaken als ze gebanned zijn.

Toch wel sneu voor personen die zo communiceren. In hun primaire drang om zich te laten gelden overschreeuwen / overschrijven ze zich zonder goed te luisteren of te lezen.

Muddy Bandit zei:
J00P zei:

'Zwakzinnigheid kent geen tijd'.

haarr zei:
J00P zei:
haarr zei:
J00P zei:

LEES de OP even. TS heeft nu een auto uit 2004.

Mr Bart zei:
Eerlijk gezegd baal ik ervan dat het met zwarte lak (Audi A4-2004) lijkt of ik mij flink heb uitgeleefd in het bos/rally heb gereden.
Heeft iemand tips qua kleuren om rekening mee te houden bij een volgende auto?

Lees anders zelf de OP even, haarrr...

Pietzoveel zei:
Toch wel sneu voor personen die zo communiceren. In hun primaire drang om zich te laten gelden overschreeuwen / overschrijven ze zich zonder goed te luisteren of te lezen.

En dan wegens dat gedrag gebanned worden en dan gewoon een nieuw account aanmaken zoals JOOP.

Heb door de jaren heen diverse kleuren gehad.

Wit vind ik de ergste kleur. Daarop zie je heel snel dat de auto smerig is en je ziet het gelijk als je een klein stukje vergeten bent schoon te maken. Zwart zie je ook heel snel vuil op, maar eenmaal helemaal vuil stoort het minder dan bij wit.

(Donker) grijs/zilver is de beste kleur, daar valt het het minste op.

Heb ook verschillende blauwe kleuren gehad, van felblauw tot donkerblauw. Die zitten er wat tussenin vwb "snel zichtbaar vuil worden".

Ik vind zwart het allerergst. Niet alleen vanwege het direct zichtbaar vuil, maar ook vooral vanwege het feit dat in direct zonlicht een zwarte auto bijna altijd vol zit met swirls van de wasstraat. Maar ik vind zwart wel heel mooi. Ik heb nu een witte auto Die is ook wel snel vuil, maar je ziet lang niet zo snel krassen en andere oneffenheden als op zwart.
Zilver is het meest gunstig, maar ook wel weer wat saai

M'n eerste nieuwe auto (1992) was zwart. Drie nachten van wakker gelegen; "de rode of de zwarte". Ik ben geen poetser, wasstraatje is voldoende. Wat een ellende, ieder stofje, vuiltje, oneffenheidje was zichtbaar.... Daarna bij nieuwe auto's zilvergrijs gekocht, die worden een beetje donkerder grijs, handig. Bij gebruikte auto's maakt me de kleur niet zoveel uit. De Laguna (Ice white) was de enige automaat diesel station die de dorpsgarage had staan doen de Hyundai instortte.... Hij blijft wonderbaarlijk lang wit en anders rijden we hem door de wasstraat. De Sebring van m'n vrouw is "Champagne", wordt ook niet snel smerig, alleen wat donkerder.

Ik vind dit nogal een open deur eerlijk gezegd. Vuil is meestal bruin of grijs/grauw van tint -behalve de meeste vogelpoep, maar die wil je toch zsm van je lak af hebben- dus kies een kleur die daar dicht in de buurt zit. Iets wat doet denken aan een rioolbuis of een berg diarree, hoogstwaarschijnlijk. Oftewel een kleur die zowel in gewassen als ongewassen toestand lelijk is (naar mijn mening althans). Zelf geef ik met plezier mijn robijnrode auto een wasbeurt, zodat ik daarna weer extra goed kan zien waarom het een mooie kleur is. Het is maar waar je blij van wordt.

haarr zei:
Pietzoveel zei:

En dan wegens dat gedrag gebanned worden en dan gewoon een nieuw account aanmaken zoals JOOP.

We communiceren hier vriendelijk en niet persoonlijk. Dat lukt JOOP weer niet, dus die is weer verdwenen van het forum.

Terence
Autoweek moderator

J00P zei:

De meeste auto's die ik ooit bezat zijn gesloopt, weggegeven of verkocht, zonder dat ik ze ooit heb gewassen.
De perioden van bezit varieren van 7 maanden tot een jaar of 3...
Ik vond het bezit van deze automobielen een goed idee.

Terence zei:
haarr zei:
Pietzoveel zei:

We communiceren hier vriendelijk en niet persoonlijk. Dat lukt JOOP weer niet, dus die is weer verdwenen van het forum.

Terence
Autoweek moderator

Inmiddels weer terug als J88P.

Jay DoubleYou zei:
Terence zei:
haarr zei:
Pietzoveel zei:

Terence
Autoweek moderator

Inmiddels weer terug als J88P.

Hé, ja. Het lijkt wel iemand met 2 gezichten. In zijn eigen topic weet hij zich prima te gedragen.

Pietzoveel zei:
Maar daar kan je zien dat hij zijn auto technisch verwaarloost, doffe koplampen......o_O

Niet alles is wat het lijkt;)

Dit lijkt me trouwens prima voer voor een PM, als het je zo interesseert. Niet om dit topic te 'vervuilen'.

Jammer dat de toicopener niet reageert. Summiere informatie en daarna het voor gezien houden. Vreemd.

J00P zei:

Een auto is niet voor iedereen een verlengstuk van een onderontwikkeld lichaamsdeel.

Terug
Bovenaan