Welke kiezen BMW320e Volvo XC40 T4

A

Anoniem

Guest
Ik mag van de zaak een nieuwe leasing wagen bestellen.
Mijn shortlist is:
- BMW 320E Touring business plus edition
- Volvo XC40 T4 inscription expression

Met beide wagens ga ik proefrijden toch wou ik wat advies / ervaring op voorhand

Keuzestress dus.

Dat zijn 2 totaal verschillende auto's, de keuze moet niet zo moeilijk zijn.
Ik zou persoonlijk de BMW doen.

Jemig, dat is toch wel bijzonder. Ruimte, comfort, zithoogte, bediening, imago, het lijken wel de grootste uitersten die je kan vinden. Ik zou zeggen BMW, dat bevalt me al jaren prima. Volvo zou ik ook niet afslaan, maar die lijkt me wat minder rijden.

Mocht je alleen stapvoets proefrijden?

No brainer, een prachtige inmiddels relatief weinig geziene station die erg lekker rijdt of een SUV met de vormgeving van een koets die je op elke straathoek vindt.

Ik vind dit één van de weinige mooie BMW's van het moment, maar dan ook wel écht een plaatje!

dujyvm4bcpb4.jpg

yemyo5bbhgmm_480.jpg

Of paardenkoets
xc40_momentum_4x3.jpg

P.s. ben je voor de ene in de markt en dan ook echt voor de andere?! Zooo verschillend van elkaar!! Of jouw keuze vs. de voorkeur van je vrouw? :)

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties; een beetje een vreemd vergelijk. Persoonlijk houd ik van een hoge MPV/SUV-zit maar bij de keuze tussen deze twee gaat de voorkeur toch echt naar de 3-serie. Oef, de 3 die GT86 laat zien is ook wel echt heel fraai (y)

Beide auto's zijn eigenlijk niet te vergelijken.

Het zou veel logischer zijn als je twee suv's, of twee stationcars naast elkaar zou zetten. Bijvoorbeeld naast de Volvo een Lynck en Co 01, en naast de BMW bijvoorbeeld een Mercedes C klasse.

Ik zou zelf de BMW kiezen omdat ik lagere auto's vaak lekkerder vindt rijden, en vaak meer auto voor het geld bieden.

Gezien de beperkte snelheden en volheid van de wegen in Nederland zou ik de Volvo nemen. Iets beter uitzicht, makkelijker uit en instappen....

Ik vind die Volvo gewoon niet mooi, niet qua tekening en niet qua proporties. Daarom de BMW. Vind het inderdaad wel twee uiteenlopende modellen hoor, waarom niet van Volvo de V60 PHEV?

Je slaat de nagel op de kop! Ik verkies de BMW en mijn vrouw de Volvo.
Met de Volvo heb ik ondertussen al test gereden, de BMW nog niet maar omdat ik onmiddellijk na de testrit met de BMW moet beslissen wou ik al wat advies innen op voorhand.

Tsja, het is een beetje gekkigheid dat ik het een koets noem, maar de Volvo is toch een beetje 'erg gewoontjes' en de BMW steekt denk ik qua betrokkenheid bij het rijden alsook in- en exterieurstijl en bouwkwaliteit een stuk boven de Volvo uit.

Kun je genieten van autorijden, zou ik de BMW nemen, wordt je al stram in de botten is de Volvo misschien beter...

Janvanriet zei:
Je slaat de nagel op de kop! Ik verkies de BMW en mijn vrouw de Volvo.
Met de Volvo heb ik ondertussen al test gereden, de BMW nog niet maar omdat ik onmiddellijk na de testrit met de BMW moet beslissen wou ik al wat advies innen op voorhand.

Dat verklaart wat. Als je de BMW hebt gereden zal je waarschijnlijk daarvoor gaan kiezen.

GT86 zei:
No brainer, een prachtige inmiddels relatief weinig geziene station die erg lekker rijdt of een SUV met de vormgeving van een koets die je op elke straathoek vindt.
....

100% waar, ik vind de Volvo niet lelijk en kan me puntjes voorstellen waarop hij wint, maar die nieuwe 3 is toch echt wel een zeer fraaie verschijning. Bijna, net zo mooi als de F10 lol.

Tsja. In dit geval , auto van de zaak, jouw werk, jouw zaak, jij maakt 80-90% van de kilometers alleen? De BMW uiteraard ( in andere gevallen ook de BMW maar goed, in dit geval zeker )

Xc40, ligt me beter. Zo bijzonder is een 3serie station niet. Misschien belangrijker, hoe zijn ze aangekleed?

Een 3 is misschien niet opvallend om te zien, dat zoekt een 3 serie koper ook helemaal niet, maar wel een erg fijne en zeer goed rijdende auto die je aantrekt als een fijne jas. Een lagere auto rijdt door het lage zwaartepunt vaak fijner dan een hogere, en een 3 serie is één van de best rijdende in zijn segment. De 320e business plus edition is in ieder geval een volle uitvoering met leer, high executive etc.

Nu rijd ik voor mijn werk in heel veel verschillende auto's en deze twee ken ik ook. Natuurlijk kun je kiezen op veel criteria, en die zijn voor iedereen weer anders, maar één ding kun je gewoon objectief bekijken en dat is rijgedrag. En dan wint de BMW met afstand. De Volvo rijdt beslist niet slecht, maar haalt het bij lange na niet tegen de BMW. Dat kan ook niet anders, gezien de totaal verschillende categorie waar ze in vallen.

Bedankt allemaal voor de feedback.

Ik rij gemiddeld 35.000km per jaar. Dit zijn mijn ervaringen van de testritten:

Volvo XC40:
Mooie leuke auto. De hoge zit is aangenaam maar het rijden voelt wat "zwalperig"
Het elektrisch rijbereik heeft me een beetje ontgoocheld.

BMW 320e Touring:
Ik maak veel kilometers per jaar en hou van autorijden. Toen ik beide wagens ging testrijden was mijn zoon van 12, die helemaal niets met auto's heeft er telkens bij.
Bij de testrit van de Volvo zat hij naast mij op de passagierszetel en was de hele tijd spelletjes aan het spelen op zijn mobiele telefoon.
Toen we met de BMW reden ging ik onmiddellijk de snelweg op om de acceleratie even uit te proberen.

De reactie van mijn zoon was dezelfde reactie die hij had toen hij de eerste keer de Baron in de Efteling uitprobeerde! Vader en zoon hadden op dat ogenblik een smile op hun gezicht tot achter hun oren.

Conclusie:
Ik hou van autorijden, de keuze was dus al na 5 minuten in de BMW gemaakt. Dit wordt hem.

Ik heb inderdaad de bestelling geplaatst. Nu afwachten tot de levering over een maandje.

Zoals verwacht, na het rijden was het te verwachten dat de keuze makkelijk zou zijn. Goeie keuze!

Janvanriet zei:
Ik heb inderdaad de bestelling geplaatst. Nu afwachten tot de levering over een maandje.

Als ik vragen mag, moest je lang wachten? Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe BMW maar de levertijden zijn erg lang...

De 320e lijkt een bijzonder geval qua levering. 3 maanden terug ook eens offerte opgevraagd, die was exorbitant hoog (veel meer dan een 320i qua maandbedrag). Inmiddels is er blijkbaar voorraad en zie ik ze goedkoper worden, maar BMW zelf biedt de 330e voor minder dan de 320e aan. Heel apart.

Terug
Bovenaan