Een injector heeft geen rubberen onderdelen inwendig? Dus ik zie niet in hoe je die met E10 om zeep wil helpen......
Verder kom je met een snelle google zoektocht erop uit dat jouw 2.0 16V motor een Marwal brandstofpomp heeft.
Kies maar uit.
Als we dan verder zoeken op dit type komen we erachter dat er meerdere opties zijn.
BOSCH
0 986 580 138, ( 0986580138 )
CITROËN/PEUGEOT
1525 CT, ( 1525CT ), 96 470 826 80, ( 9647082680 ), 96 872 184 80, ( 9687218480 )
MAGNETI MARELLI
519730309900, ( 519730309900 )
MARWAL
73 030 00, ( 7303000 )
PIERBURG
7.00468.73.0, ( 700468730 )
VALEO
347024, ( 347024 )
Zo komen we erachter dat er een output is van 3,5 bar. Maar ook dat deze ook is gemonteerd op de 206 RC....een auto die op papier tegen ethanol kan. Wat uiteindelijk belangrijk is is het volgende zinnetje.....wat we vinden in dit document van Bosch:
klik
Pagina 2009, "Bosch cannot guarantee the performance characteristics or specifiations of these feul pumps if they are used with alcohol based feuls or feul additives that are corrosive."
Nogmaals, Ethanol trekt in zekere zin water aan, maar maakt ook schoon, dus in mijn geval durf ik het echt wel te tanken, als de brandstofpomp gaat....nou ja, stel dat die morgen gaat, 247.000 km oud, 17 jaar.....is dan de E10 de schuldige of gewoon leeftijd en gebruik?
TS zei:
Ik gebruik ‘m nauwelijks nog (voor dagelijks gebruik heb ik een andere).
Maar als dit de hoofdzaak is.....BP ultimate 98 is jouw keuze vanaf nu.
