Welke banden? (245/45 R18)

Mrtn82

Net ingestapt
Ik ben voor mijn BMW 520d F11 opzoek naar nieuwe zomerbanden.

Via diverse webshop is er voldoende voordelige keuze, waarbij ik per band max zo'n 125 euro wil uitgeven. Van belang voor mij zij met name de rolweerstand, grip en de duurzaamheid (slijtage). Ik rijd overigens niet heeeel sportief. Ik heb nu een aantal alternatieven, maar ben benieuwd naar eventuele ervaringen en/of tips:

1) Dunlop Sport Maxx RT 2
2) Pirelli P Zero (erg slijtagegevoelig volgens mij)
3) Vredestein Ultrac Satin
4) Pirelli Cinturato P7
5) Falken Azenis FK510
6) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
7) Hankook Ventus S1 EVO2 K117

Heeft iemand ervaring met een van deze banden? Of heeft iemand wellicht een andere tip?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Maarten

Als je een beetje zoekt kan je ook de Hankook Prime3 (k125) vinden voor rond de 108€, deze komt uit een aantal tests prima uit de bus. Ik heb ze pas op mijn zomervelgen laten zetten maar nog niet mee gereden, gezien de weervoorspelling blijf ik nog even op winterbanden rijden.

ik rij zelf op toyo proxes. rijdeb super en na 24.000km is er naar 1 mm af. en ik pak de bochten altijd goed. zeker een rotonde.(^_^).
ik rij de cf2 en ga de t1-r van vokr leggen(de potenzas zijn op).

voor u denk ik dat de proxes sport of de t1-r ideaal is.

Qua banden kan ik je niet veel advies geven. Vaak is het wel hoe sportiever de band, hoe slijtagegevoelliger.

Een aanrader voor een shop kan ik nog bandenthuis.nl noemen. Tot nu toe nog maar 1 keer gebruik van gemaakt, maar de banden zijn volgens mij even duur als een andere willekeurige webshop, en ze monteren ze voor je deur of werk etc. voor een prijs niet duurder als een willekeurige garage.

snelle willy zei:
ik rij zelf op toyo proxes. rijdeb super en na 24.000km is er naar 1 mm af. en ik pak de bochten altijd goed. zeker een rotonde.(^_^).
ik rij de cf2 en ga de t1-r van vokr leggen(de potenzas zijn op).

Deze heb ik ook. Plakken erg goed, maar vergeleken met een (2 keer zo dure) Michelin slijten ze m.i. wel sneller.

Van dat rijtje zou ik voor de Dunlop of Vredestein gaan (bij een dergelijke BMW)

snelle willy zei:

Serieus? De enige reden om T1-r te kiezen, is als je erg van sportief rijden bent en je bandenslijtage niet heel belangrijk vind...
En volgens mij is dat wat ts niet wil.
Voor een MX5je of GTI'tje oid zijn ze vrij goed.

Ik heb Toyo proxes, Michelin Primacy 3 en 4 onder mijn auto gehad. De Toyo's waren het fijnst, stil en erg goede grip. Primacy 3 heb ik me mateloos aan geërgerd vanwege het lawaai, de 4 was een stuk stiller. Met de Toyo's heb ik ongeveer 50 dkm gedaan, de Michelins 60 dkm.

Hier onder de SL net weer nieuwe verse Primacy 4 besteld. Was zo'n €398 kwijt ex btw.
Heb diverse merken geprobeerd maar onder de Benz toch echt de beste ervaringen met Michelin.

Zeer, zeer goede ervaring met Kumho PS91. Redelijk slijtvast, maar bovenal sportief zonder dat het comfort verliest. Oftewel, veel laterale grip, maar niet al te harde wangen waardoor je stuiterend in de auto zit. Tevens zeer stil en goed betaalbaar.

Goedendag zei:
Van dat rijtje zou ik voor de Dunlop of Vredestein gaan (bij een dergelijke BMW)

snelle willy zei:

Serieus? De enige reden om T1-r te kiezen, is als je erg van sportief rijden bent en je bandenslijtage niet heel belangrijk vind...
En volgens mij is dat wat ts niet wil.
Voor een MX5je of GTI'tje oid zijn ze vrij goed.

je verward de t1-r met de r8888r.

de t1-r is meer een concurent voor uniroyal rain sport. liggen zeer goed in de regen.

EVV zei:
Als je een beetje zoekt kan je ook de Hankook Prime3 (k125) vinden voor rond de 108€, deze komt uit een aantal tests prima uit de bus. Ik heb ze pas op mijn zomervelgen laten zetten maar nog niet mee gereden, gezien de weervoorspelling blijf ik nog even op winterbanden rijden.

Regen is geen winterweer.

EVV zei:

Ik rijd daar sinds 11 december op. Aangezien ik niet geloof in het nut van winterbanden....maar goed, dat is een andere discussie.

De 2 dagen horrorwinter die Nederland heeft gekend met een flink sneeuwdek ben ik vanaf Delft naar Eindhoven teruggereden. Ik moet zeggen....wat een slechte band op sneeuw is die Hankook. Maar zodra het nat wordt op de weg....grip, grip, grip. Ik heb de limiet gevonden ondertussen maar het is een goede band!

Ik zou uit de TS zijn lijstje inderdaad kijken naar de Dunlop, de Hankook waarbij de Ventus er ook op kan. En anders inderdaad naar de gevestigde Michelin kijken.
De rest links laten liggen.

Vergeet de Falken Azenis FK510 niet. Heb ik nu onder de V60 en C70 liggen. Lekker stil en comfortabel, maar presteert ook goed bij nat. Lees de testen er maar eens op na.

Wil je geen Runflat?

Hou rekening met een 'slappere' band als je geen runflat neemt. Je kan dan bijvoorbeeld een hogere load-index nemen.

Terug
Bovenaan