Welke auto is aan te raden ?

Guest
Hallo forum lezers

Wij rijden om dit moment een 1.4 tdi 3 cilinder
Deze maakt een hoop herrie. Je hoort in deze auto het geruis
En alle andere weggebruikers. Het inhalen wilt ook niet altijd lukken. Ik ben deze auto meer dan zat

Wij zoeken een grote auto een V6 diesel
Met vermogen tenminste 180PK zodat inhalen ook makkelijk gaat. een comfortabele luxe reis auto. Wij houden van reizen
Een auto waar je gewoon rustig in kan gaan zitten. Van plaats helemaal overspannen aan te komen op de bestemming zoals met de polo

Nu gaat mijn voorkeur toch liever uit na een Duitse auto
Mercedes
Audi
BMW
Deze hebben 2.5 & 3.0 & 3.5 motoren

Maar wij willen natuurlijk niet met een auto langs de weg komen te staan. Vaak zien wij BMW op de vluchtstrook staan
Heb 2 BMW's gehad en die hebben mijn ook laten staan

Audi heeft een slechte automaat die vaak kapot gaat zover ik weet

Mercedes weet ik het niet zo

Een 4 cilinder zie ik dus niet zitten het moet een V6 zijn
Wij zoeken dan een auto tot maximaal 8000 euro. Dat zou toch wel meer dan genoeg moeten zijn.

Groeten Gradus

Wellicht iets iets hoger dan budget:
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1072477730-volkswagen-phaeton-5-0-tdi-v10-313-pk-4motion-nieuwstaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=7

Onderhuids gewoon een Mercedes E:
$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m1069948695-chrysler-300c-3-0-v6-crd-full-option-bj-2006-automaat.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=70

Ik weet niet of je met een V6 wel fatsoenlijk kan inhalen, ik zou een 8 cilinder (niet persé V) nemen.
Als er dan 2 uitvallen heb je nog 6 over en kun je nog wel inhalen zonder overspannen te worden.

Pech kun je met iedere auto krijgen, wat dat betreft kan ik je geen enkele auto aanraden. Het schijnt dat Rolls Royce het wel adequaat oplost als je met pech langs de weg komt te staan.

Tja, voor 8000 euro koop je natuurlijk geen gegarandeerde goede auto. Maak er liever 80.000 van.

Audi heeft een slechte automaat die vaak kapot gaat zover ik weet

Neem een handgeschakelde Audi.

https://www.gaspedaal.nl/Audi/A8/?trns=Handgeschakeld&srt=df

https://www.gaspedaal.nl/Audi/A6/?trns=Handgeschakeld&srt=df

De 1.4 TDI is inderdaad een zeer rumoerige motor. Het is wel gelijk een grote overgang, in het D en E segment zijn veel 4 cilinders ook zeer stil.

Het vergt denk ik wel wat zoek werk om een goede en mooie 6 cilinder te vinden, ze zijn namelijk in Nederland niet heel veel verkocht.
Er is wel import maar van meer dan de helft van deze auto's is de kilometerstand terug gedraaid. Je zult ook zien dat je veel oudere modellen tegen komt. De kans op een slechte koop is dus zeker niet ondenkbaar.

Ik ben zelf een groot liefhebber van de BMW 6 cilinder omdat ze zo heerlijk klinken bv die uit de BMW 5. Waarschijnlijk kom je dan uit bij een BMW E60/E61, je vindt ze of heel mooi of helemaal niets. Ik vindt de auto heel mooi, probleemloze elektronica hadden ze niet. En Mercedes heeft in deze periode ook wel flink wat steken laten vallen, met name tussen eind jaren 90 en ongeveer 2004. Ze waren qua roest gevoeligheid en elektronica teleurstellend. De latere zijn echter heel goed. En de Audi is ook zeker niet probleemloos zoals je zelf al aan geeft.

Als je een stille, betrouwbare auto zoekt zou je bv ook naar een Lexus kunnen kijken, die hebben geweldige, stille 6 cilinders benzine motoren. Hier heb je ook wat meer keus in. Amerikaanse auto's hebben relatief ook vaak een V6 (benzine) motor.

Als je een grote, stille V6 diesel zoekt dan zou je ook aan een Jaguar XF of Citroen C6 kunnen denken, deze zijn relatief goedkoop, en goed.
De V6 diesel lag o.a. ook in de Jaguar XJ en Citroen C5.

Als je voor niet al te veel geld een V6 benzine zoekt dan is de Jaguar X Type een aanrader, het is een goede en betrouwbare auto.
(kies wel gewoon de twee wiel aangedreven)

Ja en ik zoek een 335i meest luze uitvoering van 2012 voor 12k euro.
Ik kan dit topic niet echt serieus nemen, hoe meer ik het door lees hoe meer onzin er in komt te staan en dan je eisen ook dat is wel heel erg onzinnig. 180pk om in te kunnen halen :confused: een Golf met 150pk kan dat ook makkelijk en een Polo met 100pk is ook al vlot zat. Dus ja het word een hele zoek tocht om iets goed te vinden.

€8k zijn je jaarlijkse kosten exclusief benzine of diesel met een V6. En dat is een voordelig jaar zonder reparaties.

Fantasierijk verhaal. Een Polo 1.4 te rumoerig daarom maar een 3 liter..

Inhalen lukt niet? Overspannen aankomen op je bestemming?

Misschien moet je je eigen rijstijl eens onder de loep nemen voor je auto de schuld te geven.

Een dikke Volvo D5 diesel (5 cilinder) heeft iet wat minder dan de gevraagde PK's en lekker betrouwbaar, is Japans ook een optie?

the old alfster zei:
Een dikke Volvo D5 diesel (5 cilinder) heeft iet wat minder dan de gevraagde PK's en lekker betrouwbaar, is Japans ook een optie?

Zeker een aanrader!

Zelf goede ervaringen met een S60 D5 automaat.
Met het verkeer meekomen is zeker geen moeite meer; en de motor hoor je nog niet eens lopen binnen.
Bovendien heb je dan een auto die fatsoenlijk zit, heerlijke stoelen waar je zo 1000 kilometer in weg tuft zonder klachten.

Misschien nog iets om mee te nemen in je besluit, de VAG 3.0 TDi motoren hebben vele problemen met verstuivers. Let dus op of deze al vervangen zijn.. word anders een leuk kostenplaatje, 6x zo'n 300 euro excl. montage.

Kan je natuurlijk bij elke commonrail diesel van tegenwoordig gebeuren; maar deze schijnen er extra vatbaar voor te zijn.
Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de bovenstaande Volvo 5 cilinder, of de VAG 2.5 TDi pompverstuiver.

DutchCarManiac zei:
the old alfster zei:

Zeker een aanrader!

Met het verkeer meekomen is zeker geen moeite meer; en de motor hoor je nog niet eens lopen binnen.
Bovendien heb je dan een auto die fatsoenlijk zit, heerlijke stoelen waar je zo 1000 kilometer in weg tuft zonder klachten.

Misschien nog iets om mee te nemen in je besluit, de VAG 3.0 TDi motoren hebben vele problemen met verstuivers. Let dus op of deze al vervangen zijn.. word anders een leuk kostenplaatje, 6x zo'n 300 euro excl. montage.

Kan je natuurlijk bij elke commonrail diesel van tegenwoordig gebeuren; maar deze schijnen er extra vatbaar voor te zijn.
Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar de bovenstaande Volvo 5 cilinder, of de VAG 2.5 TDi pompverstuiver.

D5 is een fijne motor maar zeker niet probleemloos.

R-W zei:
DutchCarManiac zei:
the old alfster zei:

Zeker een aanrader!

D5 is een fijne motor maar zeker niet probleemloos.

Noem eens wat kwaaltjes dan? Ben wel eens benieuwd; we hebben er een paar in onderhoud, maar zonder noemenswaardige problemen.

ak2 zei:
De 1.4 TDI is inderdaad een zeer rumoerige motor. Het is wel gelijk een grote overgang, in het D en E segment zijn veel 4 cilinders ook zeer stil.

Was ook mijn gedachte. Probeer eens een 2.0 HDI in een C5, Peugeot 407, Ford Mondeo of V70 D4. Heerlijke motoren, voldoende koppel, snel genoeg.

Met het budget grotere kans op een fatsoenlijke oplossing dan dat je perse een 6 pitter diesel zoekt.

Freez

Freez zei:
ak2 zei:

Was ook mijn gedachte. Probeer eens een 2.0 HDI in een C5, Peugeot 407, Ford Mondeo of V70 D4. Heerlijke motoren, voldoende koppel, snel genoeg.

Met het budget grotere kans op een fatsoenlijke oplossing dan dat je perse een 6 pitter diesel zoekt.

Freez

Ben ik met je eens, de 2.0 HDI is inderdaad een hele fijne en sterke motor, ik heb de 407 en C5 hier ook mee gereden.

Terug
Bovenaan