Welke auto groot gezin

Tristan 6007242

Startmotor
Hallo,

Wij hebben 3 kinderen van 8,6 en 2. Op dit moment rijden we een Ford focus wagon, maar zijn nu op zoek naar een grotere occasion. De eisen zijn:
- 3 stoelen achterin
- bouwjaar minimaal 2020
- maximaal ong 50.000 gereden
- budget 30.000

We zitten vooral aan een MPV te denken. SUV 'S vind ik mooier maar hebben vaak maar 2,5 stoel achterin.
Modellen waarin we geïnteresseerd zijn: Renault grand scenic, Peugeot 5008, volkswagen touren, Opel zafira.
Wat vinden jullie van deze modellen? Zijn er nog andere auto's het overdenken waard?

Een 5008 is eigenlijk bijna een MPV, de bodem ligt iets hoger en met optisch hebben ze hem met grotere wielen en die chromen boog op de deuren wat meer SUV laten lijken.

De motoren kunnen kunnen spannend zijn als dit nog de Puretech 'natte riem' motoren zijn.

Als je bereid bent om het bouwjaar minder strikt te nemen:

Of minder uitgeven aan een hele luxe uitvoering met iets meer kilometers op de klok

En wederom met een iets ouder bouwjaar maar ook zeeën van ruimte:

Of wel met het goede bouwjaar en heel weinig kilometers maar dan boven budget

Bij groot gezin dacht ik gelijk aan 5-8 kinderen of zo, 3 valt toch wel mee?... ;)

Renault grand scenic, Peugeot 5008, volkswagen touren, Opel zafira.
Wat vinden jullie van deze modellen? Zijn er nog andere auto's het overdenken waard?

5008 valt ook meer in de categorie SUV/crossover. Bovendien staan de 1.2 motoren niet al te best te boek van de eerste bouwjaren.

Touran is prima, zou dan wel een hele late pakken met 1.5 TSI, zafira ook prima. Grand scenic zou ik zeker eens bekijken. Gevoelmatig wat moderners dan de opel of volkswagen. 1.3 is een fijn modern blokje wat ook zuinig is.

Alle 3 auto's met 3 losse stoelen.

Dacia Jogger, is er ook nog. Meer een crossover. Kwalitatief heel goed maar qua afwerking wat goedkoper. Maar wel veel auto voor je geld en je koopt voor jullie budget een vrijwel nieuw exemplaar met een paar jaar fabrieksgarantie, en eventueel 7-persoons

89-dacia-jogger-third-row-seating.jpg

02-Jogger-HYBRID-140-de-eerste-hybride-van-Dacia-1600x902-1-1536x866.jpg

Voorbeeld

De dacia lodgy isaan het eind ook geleverd met de 1.3 tce, dan hou je ook nog budget over. Binnen ford kun je ook nog voor de c-max gaan

Terug
Bovenaan