A
Anoniem
Guest
Het is al langer geleden dat ik hier discussieerde over wel of geen lpg in een mitubishi Colt 1.3 2009. Gedaan en tot nu alles top.
LPG laten inbouwen bij ong 55000km, nu 220000km en alles gaat nog steeds als een zonnetje. Met klepsmering.
En de Colt zelf ( een NL/ Duits/Japans produkt) is een probleemloze auto. Nooit iets raars mee gehad alleen slijtage dingen als banden en remmen, af en toe een lampje.
Verbruik is gemiddeld 1 op 13 op lpg als ik mijn best doe lukt 1 op 14 ook wel. Meestal springt de installatie na ong 1 km over op lpg, ligt aan temperatuur.
Maar mijn vraag: Ik zit af en toe eens rond te kijken voor de volgende auto. En deze is al erg goedkoop, wat zou een goede goedkope opvolger zijn? Nog steeds op lpg? of hybride met lpg? Of is electrisch tweede hands een optie? Ik moet er wel goed in kunnen zitten 1,85m en liefst ook beenruimte achterin. Daar heb ik toen bij de Colt extra op gelet.
(eerdere lpg discussie: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5500245 )
LPG laten inbouwen bij ong 55000km, nu 220000km en alles gaat nog steeds als een zonnetje. Met klepsmering.
En de Colt zelf ( een NL/ Duits/Japans produkt) is een probleemloze auto. Nooit iets raars mee gehad alleen slijtage dingen als banden en remmen, af en toe een lampje.
Verbruik is gemiddeld 1 op 13 op lpg als ik mijn best doe lukt 1 op 14 ook wel. Meestal springt de installatie na ong 1 km over op lpg, ligt aan temperatuur.
Maar mijn vraag: Ik zit af en toe eens rond te kijken voor de volgende auto. En deze is al erg goedkoop, wat zou een goede goedkope opvolger zijn? Nog steeds op lpg? of hybride met lpg? Of is electrisch tweede hands een optie? Ik moet er wel goed in kunnen zitten 1,85m en liefst ook beenruimte achterin. Daar heb ik toen bij de Colt extra op gelet.
(eerdere lpg discussie: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5500245 )