Escher
Wegverkenner
Hoi iedereen,
Ik ben nieuw in dit gedeelte van het AW-forum (tot nu toe gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken), maar nu heb ik jullie hulp toch nodig. Ik ben maandagavond op de terugweg naar huis stilgevallen met mijn Citroën C3 Pluriel 1.4i: de auto liet plots het gas los, ik kon de rem niet of nauwelijks indrukken en ook de stuurbekrachtiging was uitgevallen. Gas bijgeven ging enkel gepaard met een ongezond geluid onder de motorkap, maar vertaalde zich niet in acceleratie. Na ongeveer 15 min. wilde de auto opnieuw starten en heb ik naar huis kunnen verder rijden. Op deze terugweg viel me op dat de motor een stuk lomer reageerde dan normaal, zeker bij een laag toerental. De auto is diezelfde maandagavond nog binnengebracht bij een bevriende garagist. De auto is tweemaal met de computer uitgelezen, met als enige foutmelding een defecte thermostaat (die intussen vervangen is). Ik heb mijn Pluriel vanavond opgehaald en hoewel 'ie opnieuw iets beter lijkt te rijden t.o.v. het laatste stuk van de terugreis op maandag, is het nog steeds niet wat het zou moeten zijn. Zeker bij een laag toerental en in de eerste drie versnellingen lijkt de auto stevig in te houden, het stationaire toerental is vrij stabiel maar aan de lage kant (700 à 800 toeren) en wanneer je kort na het starten wat gas geeft met de versnellingsbak in neutraal, lijkt de auto stil te willen vallen.
Na wat speurwerk op internet komt een defecte luchtmassameter vrij vaak naar voren als schuldige. Daarom vroeg ik me het volgende af: is het mogelijk dat je luchtmassameter defect is, zonder dat dit uit te lezen valt op de computer en/of zich vertaalt in een foutcode? Andere mogelijke denkpistes mogen natuurlijk ook altijd aangereikt worden. Bedankt alvast voor jullie hulp!
Ik ben nieuw in dit gedeelte van het AW-forum (tot nu toe gelukkig nog geen gebruik van hoeven te maken), maar nu heb ik jullie hulp toch nodig. Ik ben maandagavond op de terugweg naar huis stilgevallen met mijn Citroën C3 Pluriel 1.4i: de auto liet plots het gas los, ik kon de rem niet of nauwelijks indrukken en ook de stuurbekrachtiging was uitgevallen. Gas bijgeven ging enkel gepaard met een ongezond geluid onder de motorkap, maar vertaalde zich niet in acceleratie. Na ongeveer 15 min. wilde de auto opnieuw starten en heb ik naar huis kunnen verder rijden. Op deze terugweg viel me op dat de motor een stuk lomer reageerde dan normaal, zeker bij een laag toerental. De auto is diezelfde maandagavond nog binnengebracht bij een bevriende garagist. De auto is tweemaal met de computer uitgelezen, met als enige foutmelding een defecte thermostaat (die intussen vervangen is). Ik heb mijn Pluriel vanavond opgehaald en hoewel 'ie opnieuw iets beter lijkt te rijden t.o.v. het laatste stuk van de terugreis op maandag, is het nog steeds niet wat het zou moeten zijn. Zeker bij een laag toerental en in de eerste drie versnellingen lijkt de auto stevig in te houden, het stationaire toerental is vrij stabiel maar aan de lage kant (700 à 800 toeren) en wanneer je kort na het starten wat gas geeft met de versnellingsbak in neutraal, lijkt de auto stil te willen vallen.
Na wat speurwerk op internet komt een defecte luchtmassameter vrij vaak naar voren als schuldige. Daarom vroeg ik me het volgende af: is het mogelijk dat je luchtmassameter defect is, zonder dat dit uit te lezen valt op de computer en/of zich vertaalt in een foutcode? Andere mogelijke denkpistes mogen natuurlijk ook altijd aangereikt worden. Bedankt alvast voor jullie hulp!