Weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat in de garantievoorwaarden staat dat het onderhoud volgens schema moet worden uitgevoerd. Ik vind 4.000 km op 20.000 (20%) overschrijding wel erg veel en ik denk dat de dealer terecht deze garantie afwijst.

Ik vind 24000 km tussen 2 beurten erg veel. Zeker voor een 1.2. beter is om 15000 aan te houden.

Dat maakt toch niet uit. Ik rijd 20.000 km in 3 maanden. Dan ververs ik ook 7,6 liter olie voor mijn 2.0 M9R.

Maar goed. Er blijven nogal wat vragen open om een echt goed antwoord te kunnen genereren. Even los van de juridische vraag....waarop je gewoon moet accepteren dat je ver over de beurt hebt doorgereden waardoor volledige garantie geen optie meer kan zijn.

Want heb je dan voor vertrek of tijdens de rit olie gepeild?
Is de motor warm gelopen
Heb je iets geraakt
Heeft de auto nog andere problemen los van een bonk in het onderstel.
Hoeveel kilometer heeft deze auto uberhaupt op de teller staan.
Wat is de onderhoudsgeschiedenis van de auto

Ik heb de auto hier niet staan bij mij dus ik zal niet durven zeggen of er een mankement zichtbaar was die tijdens het onderhoud naar voren was gekomen. Bijvoorbeeld een scheur in de carterpan waardoor de olie langzaam maar zeker uit het voertuig lekt. Dan had het probleem voorkomen kunnen worden en was er dus geen dure reparatie noodzakelijk. Dit gaat iemand geld kosten en ik snap het garagebedrijf wel dat zij dit niet willen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan