V0RQ zei:
Ik gok dat waterstof niet heel groot gaat worden. BEV is eigenlijk het simpelste en goedkoopste. Je hebt straks waarschijnlijk al voor €15-20k een EV. Heel bereikbaar voor een huishouden. Laden kan vervolgens bij wijze van spreken met een kabeltje door het keukenraam. De range van 200 - 300km is dan heel goed te doen (prijs/range verhouding) voor menig gezin met een Greenwheel-achtige oplossing ernaast voor de langere trips.
Waterstof vind ik ook een mooie oplossing, ik heb zelfs vernomen dat waterstof in veel handzamere formaten is te gieten zoals mierenzuur en een poedervorm. Maar voorlopig lopen ze ver achter op prijs en beschikbaarheid én daarbij moet je dan ook nog weer pompstations hebben, eventueel thuis maar zeker onderweg.
En toch heeft dit de toekomst, hoe zeer ik ook fossiele brandstof liefhebber ben. Niet iedereen heeft plek voor een laadpaal, en met een waterstof auto is vakantiereizen ook nog eens heel goed te doen. Nooit ergens stil komen te staan en vervolgens uren wachten totdat je bij een laadpaal kan.
Tuurlijk staat het nog in de kinderschoenen, maar dat stond een EV ook. En zie hoe hard dat gegaan is door al die milieuschreeuwers.