Wat zou mijn Octavia LPG nog waard zijn?

A

Anoniem

Guest
Ik vind mijn huidige auto saai en wil terug naar een Volvo automaat.
Maar geen idee wat ik voor mijn auto kan krijgen.
Octavia 2005 LPG G3 zwart station.
325000 km en APK t/m half december.
Maar...het is een auto met een 1.8 20V turboblok. Wolf in schaapskleren. Dat maakt ‘m wel wat waard.
Verder gewoon 14 jaar oud met her en der een krasje plekje oid.

Iemand een idee wat het zou kunnen opleveren?

Mvg Hugo

Denk je niet dat er een markt voor is? 150 pk op LPG en toch 1 op 10 rijden.
Het is dat er geen automaat op zit...

Wat die waard is? Hangt vooral van het onderhoud af en of er een sluitende kmstand is. Zal variëren tussen niets en bijna niets. 3+ tonners zit niemand op te wachten. Ten minste, niet hier.

In de handel, niets meer waard, Idd een honderdje of 5, misschien ietsje meer, maar de 1000 haal je niet denk ik.

Mwah, 1000 euro bij particuliere verkoop moet wel lukken, denk.
De persoon voor de auto is al geboren hoor, moet alleen ff weten dat die auto te koop staat. :T

G3 blijft stevig aan de (vraag)prijs.
Motorblok is nog wel uit de betrouwbare VAG periode en doet/deed het niet slecht op LPG.
Als het onderhoud redelijk goed is, brandstofprijzen stijgen, vakantiegeld wordt eind van de maand overgemaakt.. er zal vast wel iemand zijn die voor weinig een grotere auto nodig hebt waarbij de gebruikskosten gedrukt kunnen worden.

Concurrerend aanbod op één platform: https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/vraagprijs-lpg.html?categoryId=91&searchOnTitleAndDescription=true&attributes=S%2C10882+S%2C475&priceTo=2.000%2C00&yearFrom=2005&yearTo=2005&mileageFrom=225.000&currentPage=2&lastPage=true

Op papier is de auto inderdaad weinig meer waard, maar lastig te zeggen zonder foto's. Maar zoals gezegd staat of valt alles met de staat van onderhoud. Een hoge kilometerstand zegt niet alles, en als de auto er ondanks nog goed bij staat is er wellicht nog wel een liefhebber voor te vinden.

Hoe zijn de banden? Schokdempers en remmen nog in orde? Zijn de velgen nog netjes? Glimt 'ie nog mooi na een poetsbeurtje? Koplampen niet verweerd? Interieur nog heel? Als je zo'n auto netjes met een goede fotoreportage aan de man weet te brengen kun je best nog op wat interesse rekenen denk ik, maar dan moet 'ie wel van je scherm afspatten tussen alle andere Octavia's op marktplaats.

Ik ga mee met Durashift. Vakantie en vakantiegeld komt er aan, ruime auto met lage kilometerkosten - daar kon best nog wel eens een koper voor zijn voor een nette prijs.

En marktplaats heeft zelden het aanbod van een 150pk G3 die toch makkelijk 1op10 rijdt.
Anyway, ik ga het interieur maar eens laten stomen en buitenkant goed laten wassen.
Eens kijken of iemand ‘m wil voor zeg 2000€

Dank voor jullie reacties.

hugokoen zei:
En marktplaats heeft zelden het aanbod van een 150pk G3 die toch makkelijk 1op10 rijdt.
Anyway, ik ga het interieur maar eens laten stomen en buitenkant goed laten wassen.

Vergeet de koplampen niet! Zijn goede setjes voor te koop van o.a. Turtlewax, 10€ en 30 minuten werk en ze zijn weer als nieuw. Deurrubbers even checken en netjes maken, roosters en naden in het interieur met een kwastje stofvrij maken, nieuwe matjes erin dat soort spul.

Zadelsnuiver zei:
hugokoen zei:

Vergeet de koplampen niet! Zijn goede setjes voor te koop van o.a. Turtlewax, 10€ en 30 minuten werk en ze zijn weer als nieuw. Deurrubbers even checken en netjes maken, roosters en naden in het interieur met een kwastje stofvrij maken, nieuwe matjes erin dat soort spul.

Itt tot veel auto's verouderen die Octavia koplampen niet of nauwelijks. Vele malen beter dan bv de fabia. Als ze nog helder zijn, niets aan doen.

2 mille kun je m.i. wel vergeten. Mits het ding 'bij' is qua onderhoud (goede banden, remmen, onderstel, distributie) en geen afgeleefd interieur heeft, en je wat leuke foto's weet te maken, mag je blij zijn met 1000 euro.

Denk dat je met 2k de hoofdprijs krijgt. Wie zit er nu te wachten op een 14 jaar oude lpg wagen met 325k km op de klok? Ik niet in elk geval. En de meesten niet vermoed ik. Na dit getypt te hebben denk ik dat je met 1000 al heel blij mag zijn...

Laat ons zeker eens weten voor hoeveel hij uiteindelijk verkocht raakt?
Ik gok op biedingen tussen de 500 en 750 EUR.

2000 is te hoog, ook als vraagprijs.

Voorbeeldje; mitsubishe Lancer, 3 jaar jonger, 30.000 minder kilometers, bij een (BOVAG) garagebedrijf voor 2000 euro. als vraagprijs. Leuk dat je een 1.8T er in hebt liggen, maar met 150 PK is het ook geen strepentrekker. Daarnaast zijn LPG rijders doorgaans vrij rationeel en willen vooral goedkoop rijden.

in de franse hoek is ook veel aanbod omdat die destijds LPG acties hadden en lopen bovendien goed op LPG:

Peugeot 307, met 120.000 minder kilometers dan jou octacia. Bovendien om te bouwen tot 7 zitter, mooi panoramadak, automatische airco met een vraagprijs van 1750.

Nee dat gaat hem niet worden. Ik zou hem zelf heel netjes maken, even poetsen, van binnen goed fris maken. Goede foto's en dan voor 1500 te koop zetten; dan ben je hem voor 1000 euro wel een keer kwijt vermoed ik mits de staat van onderhoud gewoon prima is (los van gebruikerssporen die je mag verwachten)

Een LPG rijder rijdt veel en wil dus niet elke 2 jaar een auto naar de sloop brengen omdat er 4 ton op staat.

Daarbij zijn mensen die LPG rijden ook niet de mensen die zomaar €500 teveel uitgeven.

V0RQ zei:
Een LPG rijder rijdt veel en wil dus niet elke 2 jaar een auto naar de sloop brengen omdat er 4 ton op staat.

Daarbij zijn mensen die LPG rijden ook niet de mensen die zomaar €500 teveel uitgeven.
Ik zou er 1000 tot 1500 te veel van maken.

Het is geen V70 met een onverwoestbare reputatie op LPG. Die 150 pk brengt mensen nou ook niet in tranen van geluk. En een knakenrijder schrikt af van de combi turbo en LPG. Blijft er een ouwe bak met 3 ton op de teller over.

Aras zei:
V0RQ zei:

Ik zou er 1000 tot 1500 te veel van maken.
...

In dit geval zeker en in het algemeen zou €500 al teveel zijn.

Inderdaad een mooie liefhebbersbak met leer en wat luxe kan nog wat doen, maar een Octavia...

Terug
Bovenaan