Wat zou jij er voor geven?

RicardoMaxi

Net ingestapt
Hi all,

Ik heb een Golf 7 1.4 cup editie met +-95k km op de teller en net een grote beurt achter de rug. Super veel verstand heb ik niet van auto’s, maar ik wil misschien overstappen naar een wat kleinere auto en een automaat. Ik vroeg me alleen af wat ik voor mijn auto zou kunnen vragen. Er zijn geen defecten aan, alles werkt nog van airco tot stoelverwarming.

Import, dat heeft ook een behoorlijke invloed op de waarde...

Verder; kleur, schades, etc heeft allemaal invloed. Zonder foto’s is deze vraag een beetje zinloos. En anders gewoon even je auto laten taxeren bij inruil;)

Joop 5528328 zei:
Import, dat heeft ook een behoorlijke invloed op de waarde...

Verder; kleur, schades, etc heeft allemaal invloed. Zonder foto’s is deze vraag een beetje zinloos. En anders gewoon even je auto laten taxeren bij inruil;)

Gelukkig is bij import niet zoals bij veel van de volkswagens 3 tientjes afgetikt, maar bij een duitse dealer net over de grens gekocht.

Je hebt overigens gelijk over de foto’s etc! Kleur is overigens zwart en geen schade incl set winterbanden.

Joop 5528328 zei:
En anders gewoon even je auto laten taxeren bij inruil;)

Dat zou ik sowieso ook doen. Zoek een auto uit die bij je past en laat de verkoper twee voorstellen maken; 1 met en 1 zonder inruil.

Zelf zou ik even kijken op gaspedaal.nl en de specs van jouw auto als zoekopdracht invullen/aanvinken. Dan krijg je waarschijnlijk wel een goed beeld van de vraagprijzen.

Jay DoubleYou zei:
Zelf zou ik even kijken op gaspedaal.nl en de specs van jouw auto als zoekopdracht invullen/aanvinken. Dan krijg je waarschijnlijk wel een goed beeld van de vraagprijzen.

Haal daar zo'n 3k vanaf, en je hebt je inruilprijs...

Joop 5528328 zei:
Jay DoubleYou zei:

Maar het gaat om de vraagprijs. Bij inruilprijzen kan de Golf net zo goed ingeruild worden. ;)

Jay DoubleYou zei:
Joop 5528328 zei:
Jay DoubleYou zei:

Maar het gaat om de vraagprijs. Bij inruilprijzen kan de Golf net zo goed ingeruild worden. ;)

Daar zal je met een importexemplaar bij particuliere verkoop ook wel ongeveer op uit gaan komen.;)
Mijn ervaring is dat je als particuliere verkoper je handen dicht mag knijpen als je 15% minder als de gemiddelde dealerprijs kunt vangen.
Vraagprijs kun je zo gek stellen als je wilt, zakken met die prijs moet je toch wel.... maar 10% onder de dealerprijs is meestal wel een redelijk uitgangspunt voor een particuliere advertentie op verkoopsites.

RicardoMaxi zei:
Hi all,

Ik heb een Golf 7 1.4 cup editie met +-95k km op de teller en net een grote beurt achter de rug.....

Hi Ricardo, uit nieuwsgierigheid; wat is de status?
Heb je iets aan bovenstaande info gehad?

Terug
Bovenaan