Wat te kopen IX35, ASX, Qashqai..

A

Anoniem

Guest
We hebben een dilemma. We wilde graag een hybride en automaat. Outlander van 2014 leek ons een mooie auto maar helaas 15.000 euro is voor ons toch wat aan de hoge kant.
Ik heb nu jaren een MPV gereden maar wil als man toch weer iets mannelijkere auto aanschaffen. Omdat we veel outdoor dingen doen met het gezin was een auto met grote inhoud/laadruimte wel handig. Vandaar dan de SUV.
De Outlander zou voor ons perfect zijn. Ik heb een laadpunt( stekker ) op de oprit dus kan makkelijk laden. We doen veel kleine kilometers rijden dus dat zou goedkoop zijn door het hybride systeem, ik geloof namelijk dat benzine zal gaan stijgen de komende jaren en vandaar dacht ik hybride is een mooie oplossing. En dan het laadvermogen is enorm. 4WD zou dan erg handig zijn voor onze outdoor bezigheden zoals vissen, metaaldetector en andere. Maar deze is gewoonweg te duur voor ons. Een punt hierover. Het is echt uitermate frustrerend dat men adverteerd met excl BTW. vooral als de tekst niet helemaal past en je later pas ziet dat het excl is.

Ik ben toen gaan rond googlen en kwam dan bij de volgende 3 autos.
Hyundai ix35 opties en uitvoering erg leuke auto
Nissan Qashqai opties en uitvoering erg leuke auto
Mitsubishi ASX deze staat weer bij ons hoog aangeschreven vanwege zijn zuinig verbruik. Dat toch wel belangrijk voor ons is.

Kunnen jullie hier misschien mee helpen wat hierin de beste keuze zou zijn. We willen rond 11.000 misschien 12.000 investeren.

Ik zou elke goede feedback erg waarderen want wij lopen er een beetje stuk op.

De Mitsubishi asx is het meeste tijdloos, omdat het huidige model een facelift van een facelift van een facelift van de 1e generatie is.

Hier een link waarin het aantal faceliften van de asx worden belicht

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-mitsubishi-asx/

Een qq is ook mooi, maar denk dat je te kort komt voor de laatste generatie. En ik vindt persoonlijke de 1e generatie niet meer tijdloos. Is er overigens wel in een verlengde uitvoering.

Over de ix weet ik minder volgens mij is die zwaar en dorstig.

De Mitsubishi asx is er ook als Citroën C4 aircros

Hier een artikel over de asx en C4 aircros en de Peugeot 4008 die in NL nooit is geleverd

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-drieling-asx-c4-aircross-en-4008/

De ruimte die je in MPV hebt zul je nooit terug vinden in een SUV. Sowieso heb je voor je budget meer MPV dan SUV

Wat helemaal ruimtewonders zijn, zijn de personen uitvoeringen van bestel auto's. Te denken aan de Peugeot partner en de citroen Berlingo.

De Skoda yeti zal ik niet aan beginnen, hoe leuk die er ook uit ziet.

Nog even een vraag:
- automaat of handbak?
- perse benzine? Of mag diesel ook.
-dacia Duster? Nog een optie?
- Suzuki s-cros nog een optie? Of buiten je budget? Is namelijk goedkoop in de wegenbelasting vanwege gunstig gewicht

De Nissan QQ is alleen me 2.0 motor geleverd in combinatie met een automaat en die motoren staan niet bekend om hun zuinigheid. Maar als je er nog 4WD bij wil dan kan je zuinig rijden zeker wel vergeten.
ASX vind ik ondertussen een verouderd model en alleen geleverd met 1.6.
Is een Toyota Auris station geen optie? Heeft ook een hybride en automaat.

Nice lekker snel reactie en bedankt voor de uitgebreide toelichting.
Tja zuinig is iets dat ik graag zou willen, maar goed ik wil ook graag de lotto winnen :D.
in sommige gevallen zit ik zelfs te denken om nog ff door te sparen. Maar ik heb toch dringend een auto nodig omdat die van mij 22 feb afloopt en niet meer moet repareren.
MPV vind ik wel handig indd maar ik heb er nu 2 gehad en ben echt aan toe iets mannelijks te hebben.

Ik heb een ASX gevonden met 61.000 op de teller, alleen geen extra's . Gewoon standaard (intro )uitvoering.
Automaat zou ik graag willen.

Dacia, skoda, kia en die boegie woegie merken doen het voor mij niet zo.
Net als of je zo een gamma boormachine haalt.

Oow Toyota wilde ik ook voor kijken maar dat is een lastige voor me. De SUV die ik wil valt buiten ons budget op dit moment. En de station vind ik niet verkeerd uit zien vind ze alleen te lang.

Even als toelichting. Ik rij best veel door ruw terrein vandaar ik ook voor SUV kijk.

Eeehm, wel een Hyundai tussen de opties zetten maar dan Kia wegzetten als een C-merk? Das frappant...

Mijn ouders rijden een ASX (diesel) maar ik vind het interieur echt goedkoop overkomen (over boegiewoegie gesproken ;)) en daarnaast veel rammeltjes en kraakjes... vooral ophanging kraakt het af en toe uit.
Motor geeft ook wel het 1 en ander aan bijzonderheden, maar dat is de dieselvariant.

Mooiste aan de auto is de stoere uitstraling, het panoramadak en de xenon-verlichting (geeft me toch een bak licht)

Als je een Toyota wil is een urban cruiser dan een optie? Of is deze te klein?

Hier een voorbeeld van een urban cruiser

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/129430112/Android?s=28-28-8-8-1-5

Zowel de IX 35, ASX en Qashqai zijn prima keuzes. Gezien het concept van de auto's zijn ze natuurlijk niet heel zuinig.

De Hyundai IX35 en Kia Sportage zijn technisch volledig identiek en doen absoluut niet voor elkaar onder. De Kia Sportage vind ik zelf mooier.

Naast de Mitsubishi ASX zou ik ook de Citroen C4 Aircross zetten, dit zijn de zelfde auto's, en komen beiden uit Japan.

De Suzuki S-Cross is denk ik nog een leuke optie, en die is ook nog relatief zuinig.

Bij een iets hoger budget is de iets grotere broer van de Nissan Qashqai de Renault Kadjar ook een goede optie. (de kofferbak is groter) De auto's delen heel veel techniek met elkaar. Ik vond zelf de Kadjar een plezierige en comfortabele auto.

De Misubishi ASX is een hele goede auto, maar ervaar zelf of de auto stil genoeg is. Het geluidsniveau vond een kennis van mij tegen vallen.

Succes met de zoektocht.

@ak2 en wat voor budget verhoging moet te denken bij een kadjar?

Is Chevrolet trax ook nog een optie?

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/129965587/Android?s=4-4-0-0-1-1

Das de tweeling van de Opel mokka, staan ook 2 automaten te koop, voordeel van de trax automaat is dat het een normale automaat is en de Opel heeft een half automaat. De trax automaten die te koop staan zijn wel import en iets boven je budget.

Tot € 15.000,00 zijn er al aardig wat Renault Kadjar's te koop, wel staan er ongeveer 6 maal zoveel diesels te koop in deze prijsklasse.

Kan zoiets niet interessant zijn?

2008 Lexus RX 400h Executive | Navigatie | Leder | Schuifdak
€ 11.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1499352383

Echt bedankt voor al jullie reacties.

Over de Kia, tja ik vind het nog steeds een boegie woegie merk maar goed das mijn mening. Meeste kia die ik ken ( wel us waar de autore versies 2000 t/m 2009 ) hebben vreemde mankementen. Maar goed zoals ik zei is het persoonlijk en niet iets waar ik over wil debateren :D.

Die lexus ziet er wel erg mooi uit van binnen maar gruwelijk lelijk van buiten. Heeft ook bijna 2 ton op de teller. Voor de juiste man wel een leuke auto. Het is meer zo een SAAB rijders auto :D

Renault ben ik echt allergies voor, bij renault moet je geluk hebben. Somige zijn goed andere gruwelijk slecht. Frankrijk he....

De Chevrolet trax is wel aantrekkelijk. Die hou ik er ff in.

Citroentjes komen van Frankrijk zover ik weet. Vele die ik gesproken heb zijn allergies voor franse autos. Die dingen hebben last van grote problemen. Ik bedoel ieder merk kan wat hebben. Maar als je motor, electro of roest problemen veel hebt krijg ik last van asma. De auto die ik nu heb is ook een fransoos en totaal een nachtmerrie.

En Toyota zou ik voor een moderne RAV4 gaan die dan wel buiten me budget ligt helaas. Verso is ook wel leuk maar zoals ik al aangaf zou ik graag een manalijk auto willen en niet weer een gezins auto voor de vrouw haha. Heey ik heb nou de zegening van haar dan moet ik er ook gebruik van maken :D

Om de keuze wat groter te maken, beperk je jezelf wel onnodig;

Hyundai ix35 --> KIA Sportage = zelfde auto, zelfde techniek uit de zelfde fabriek en vind de KIA zelfs wat fraaier. Beide gewoon prima auto's.

Maar als je motor, electro of roest problemen veel hebt krijg ik last van asma.

De Franse merken hebben ook gewoon hele grote stappen gemaakt en doet het over het algemeen beter dan de Duitse merken en niet veel slechter dan de Aziatische merken.

Qashqai --> kadjar = zelfde auto. zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde platform. Beide gewoon prima

Enige toevoeging die ik nog kan bedenken is de Daihatsu Terios, ook eventueel met 4WD te verkrijgen.

Hoeveel km rij je eigenlijk per jaar?

@pasufius De citroen c4 aricros is alles behalve frans, het is een Mitsubishi asx met een citroen logo.

De renault katjar deelt techniek en onderstel met de Nissan QQ

Kia is altijd tegelijk opgegaan met Hyundai , toen Hyundai nog drama was , was Kia dit ook. Want het is 1 grote overkoepelende organisatie. Hyundai is niet het b merk van Kia en dat geldt het zelfde voor andersom.

Ik had ook de Toyota urbain cruiser getipt.

toyota-urban-cruiser-1-3-vvt-i-dynamic-trekhaak-climate-control.jpg

Trouwens wat rij je nu ? Ik gok een Peugeot 5008 of een citroen c4 (grand) picasso van de eerste generatie?

Trouwens over de Nissan qq gesproken, de cvt automaat is twijfel over hoe betrouwbaar die is. Ik denk dat die minder zware motoren wel aankan en de 2wd ook wel. De Katjar heeft een andere automaat met dubbele koppeling.

De trax heeft de meest eenvoudige automaat waar het minste stuk aan kan gaan. Bij de trax moet je weer rekening mee houden dat de handgeschakelde uitvoering weer extra aandacht nodig heeft, dat zelfde geld voor de opel mokka. De 1.4 turbo is wel een betrouwbaar blok. Jammer dat beide trax automaten die te koop staan inport zijn.

@ ascona katjar en QQ zelfde techniek? de QQ heeft een cvt bak en de Katjar een edc bak. De QQ kreeg pas bij de laatste facelift een edc bak. Gisteren gaf ts aan graag een automaat te willen, dus misschien eerst goed lezen.

AsconaGT zei:
Om de keuze wat groter te maken, beperk je jezelf wel onnodig;

Hyundai ix35 --> KIA Sportage = zelfde auto, zelfde techniek uit de zelfde fabriek en vind de KIA zelfs wat fraaier. Beide gewoon prima auto's.

Maar als je motor, electro of roest problemen veel hebt krijg ik last van asma.

De Franse merken hebben ook gewoon hele grote stappen gemaakt en doet het over het algemeen beter dan de Duitse merken en niet veel slechter dan de Aziatische merken.

Qashqai --> kadjar = zelfde auto. zelfde motoren, zelfde techniek, zelfde platform. Beide gewoon prima

Enige toevoeging die ik nog kan bedenken is de Daihatsu Terios, ook eventueel met 4WD te verkrijgen.

Hoeveel km rij je eigenlijk per jaar?

Zoals al aangegeven beperk je onnodig de keuzes. De genoemde modellen zijn (heel) weinig geleverd als automaat, de meeste exemplaren hebben gewoon een handbak.

De Citroen C4 Aircross liep bij Mitsubishi van de zelfde lopende band als de Mitsubishi ASX, en is gewoon een Mitsubishi ASX met Citroen front.

De Franse merken hebben enorme stappen gemaakt in kwaliteit, en doen op dit moment niet veel meer onder voor de Aziatische merken op betrouwbaarheid.

Bij een recent Zweeds onderzoek op roest(bescherming) had Renault de hoogst mogelijke score. Renault deelt heel veel techniek met Nissan, mijn Renault heeft bijvoorbeeld een Nissan motor en onderstel. Ook gebruikt Renault de zelfde elektronische componenten als Nissan.

Een recente Renault is over het algemeen gewoon een goede auto. Ik heb een Renault gehad uit 2003 dit was technisch een matige auto, nu heb ik een Renault uit september 2009, dit is gewoon een hele goede, degelijke en betrouwbare auto. De stappen die ze in kwaliteit bij Renault hebben gemaakt zijn heel groot, dit was ook wel nodig.

En anders spaar nog even door voor een Mitsubishi Outlander PHEV, die heeft standaard een automaat. En kun je op korte stukken ook voordelig volledig elektrisch rijden.

Succes met de proefritten.

Auto encyclopedie zei:
oudlander automaat

geen hybride, wel een automaat

14513805_1.jpg
Alleen kloppen hun eisen/wensen niet helemaal, deze auto is niet bepaald zuinig dat is belangrijk voor hun, aan de andere kant moet je er wel mee door het terrein kunnen.

TS zei:
Net als of je zo een gamma boormachine haalt.

Skoda is het beste van VAG wat je kunt kopen, goedkoper dan Volkswagen stukken beter! Ergonomie, zitcomfort, servicegerichtheid, rijeigenschappen. Je mist niks ten opzichte van je VW maar het is gewoon een veel betere auto.

TS zei:
Renault ben ik echt allergies voor, bij renault moet je geluk hebben. Somige zijn goed andere gruwelijk slecht. Frankrijk he....

Citroentjes komen van Frankrijk zover ik weet. Vele die ik gesproken heb zijn allergies voor franse autos. Die dingen hebben last van grote problemen. Ik bedoel ieder merk kan wat hebben. Maar als je motor, electro of roest problemen veel hebt krijg ik last van asma. De auto die ik nu heb is ook een fransoos en totaal een nachtmerrie.

Maar waarom...mijn familie rijd al sinds 1980 Renault, de enige slechte die daarin voorkwam was een Clio 2 phase 2 met de befaamde eerste generatie 1.5 DCi68. Mijn phase 2 uit 2001 met 1.2 8V heeft nu bijna 310.000 km gereden. Zet die eens naast een "premium" Polo uit 2001 en ga zoeken naar roest. Bij de Polo ga je het vinden, bij mijn Renault ook, maar niet op de carrosserie, die is keihard! Je kunt voor de leuk ook namelijk een Kangoo 1e generatie 4x4 kopen. Superbetrouwbaar en kun je echt het terrein mee in.
Anderzijds is een Kadjar gewoon een prima auto, waarbij het eigenlijk apart is dat de eerste generatie QQ best wel een roestgevoelige auto is op bepaalde plekken in de carrosserie, waaronder de vulhals van de brandstoftank. En das wel een "simpel" klusje maar wel een klusje wat voeten in de aarde heeft als je het ontdekt.

Ja we kunnen de problemen rustig opnoemen, maar dat kan ik met elk merk wel. Dus staar je daar niet blind op en kijk gewoon per model wat de voors/tegens en de "problemen" zijn. Ik garandeer je dat elk model ze heeft namelijk. Tenzij je een Prius zoekt en zelfs die heeft kleine puntjes. ;)

Pasufius zei:
Die lexus ziet er wel erg mooi uit van binnen maar gruwelijk lelijk van buiten. Heeft ook bijna 2 ton op de teller.

-------

Renault ben ik echt allergies voor, bij renault moet je geluk hebben. Somige zijn goed andere gruwelijk slecht. Frankrijk he...

-------

Lekker kortzichtig allemaal.
Je komt om advies en mensen met verstand komen met goede adviezen en jij gaat ze tegenspreken.

Een lexus met 2 ton is echt geen probleem. Hele goede auto's (is ook Toyota).

Dat Fransen slecht zijn klopte vroeger misschien, tegenwoordig zijn het echt hele goede auto's. Vooral Renault is gewoon heel degelijk, Peugeot en Citroen zijn ook prima. Vooral diesels zijn het beste als ze uit Frankrijk komen.

Kia zijn voor het geld ook hele goede auto's. De naam klinkt goedkoop maar het is gewoon kwaliteit, net als Hyundai.

Succes met je zoektocht.

Nico GTR zei:
Skoda is het beste van VAG wat je kunt kopen, goedkoper dan Volkswagen stukken beter! Ergonomie, zitcomfort, servicegerichtheid, rijeigenschappen. Je mist niks ten opzichte van je VW maar het is gewoon een veel betere auto.

Aparte bewering mijns inziens. Goedkoper dan Volkswagen is een Skoda zeker. Beter zeker niet per se. Groot deel van de zaken die je opnoemt is subjectief en veel VW-dealers zijn ook Skoda-dealer, dus waar je claim betreffende de servicegerichtheid vandaan komt begrijp ik ook niet helemaal. Zoals zo vaak ligt het aan je eigen ervaringen en voorkeuren welk VAG-mobiel bij je past.

Bentley Arnage zei:
Nico GTR zei:

Aparte bewering mijns inziens. Goedkoper dan Volkswagen is een Skoda zeker. Beter zeker niet per se. Groot deel van de zaken die je opnoemt is subjectief en veel VW-dealers zijn ook Skoda-dealer, dus waar je claim betreffende de servicegerichtheid vandaan komt begrijp ik ook niet helemaal. Zoals zo vaak ligt het aan je eigen ervaringen en voorkeuren welk VAG-mobiel bij je past.

Als er dan toch een vag winnaar uit moet komen dan audi want cvt destijds is nog altijd beter dan dsg destijds

Ok, het was niet mijn bedoeling om op gevoelige teentjes te trappen.
Ik kwam hier om advies, die ik erg waardeer. ( ben inmiddels van het Hybride idee afgestapt vanwege jullie info o.a.) Dus Kortzichtig ben ik totaal niet dacht ik zo.
Toen gaf ik mijn menig over bepaalde autos. Als je daar niet mee eens bent overtuig me dan ik sta er open voor en ben inmiddels die merken nader gaan bekijken.

Ik waardeer jullie mening van harte. Misschien ben ik dan een uitzondering hierin!!!
Maar ik wil geen discussie over hoe kortzichtig en bekrompen ik denk enz. Geef gewoon advies en als je het niet met me eens bent hoor ik graag jouw ideeën.

ik heb vroeger altijd duitsers gehad maar heb gemerkt en gelezen dat een beetje achter liggen. Aziaten komen beste uit de bus volgens vele testen.
Ik weet niet welke motor in welke auto ligt zo ver ben ik er niet op ingegaan. Ik spreek alleen over ervaring en wat ik nu weet.
Na duitse autos heb ik 16 jaar lang toyota gehad. En ik zou graag een nieuwe RAV4 hebben maar helaas kan ik die niet betalen.
Na die heb ik wat verschillende merken gehad, daewoo, renault, kia. Budget autos om geld te sparen voor een betere. Nu dus........

Oow ik had een Outlander gezien( geen Phev) benzine alles erop en eraan wat ik nodig achte voor ons. Kom ik thuis blijkt ook nog dat de dagwaarde 5000 euro lager ligt dan de waarde waar die voor aangeboden wordt. Is dit dan normaal. Ook zegt bovag dat de verkoop max bedrag met 2300 euro werd overschreden.

Zuinig rijden wil ik nog steeds erg graag maar begin te begrijpen dat ik me dan te zeer beperk. Tenminste als we het hebben over A of B

Heb ik dit nu goed uitgelegd?

Dus advies kom maar op. Opmerkingen zit ik niet op te wachten.

Iedere andere heel erg bedankt voor jullie advies en ik ga er zeker naar kijken. Dank je

Pasufius zei:
Ok, het was niet mijn bedoeling om op gevoelige teentjes te trappen.
Ik kwam hier om advies, die ik erg waardeer. ( ben inmiddels van het Hybride idee afgestapt vanwege jullie info o.a.) Dus Kortzichtig ben ik totaal niet dacht ik zo.
Toen gaf ik mijn menig over bepaalde autos. Als je daar niet mee eens bent overtuig me dan ik sta er open voor en ben inmiddels die merken nader gaan bekijken.

Ik waardeer jullie mening van harte. Misschien ben ik dan een uitzondering hierin!!!
Maar ik wil geen discussie over hoe kortzichtig en bekrompen ik denk enz. Geef gewoon advies en als je het niet met me eens bent hoor ik graag jouw ideeën.

ik heb vroeger altijd duitsers gehad maar heb gemerkt en gelezen dat een beetje achter liggen. Aziaten komen beste uit de bus volgens vele testen.
Ik weet niet welke motor in welke auto ligt zo ver ben ik er niet op ingegaan. Ik spreek alleen over ervaring en wat ik nu weet.
Na duitse autos heb ik 16 jaar lang toyota gehad. En ik zou graag een nieuwe RAV4 hebben maar helaas kan ik die niet betalen.
Na die heb ik wat verschillende merken gehad, daewoo, renault, kia. Budget autos om geld te sparen voor een betere. Nu dus........

Oow ik had een Outlander gezien( geen Phev) benzine alles erop en eraan wat ik nodig achte voor ons. Kom ik thuis blijkt ook nog dat de dagwaarde 5000 euro lager ligt dan de waarde waar die voor aangeboden wordt. Is dit dan normaal. Ook zegt bovag dat de verkoop max bedrag met 2300 euro werd overschreden.

Zuinig rijden wil ik nog steeds erg graag maar begin te begrijpen dat ik me dan te zeer beperk. Tenminste als we het hebben over A of B

Heb ik dit nu goed uitgelegd?

Dus advies kom maar op. Opmerkingen zit ik niet op te wachten.

Iedere andere heel erg bedankt voor jullie advies en ik ga er zeker naar kijken. Dank je

Bedankt voor terugkoppeling, en mooi om te zien hoe je er mee bezig bent

Bedankt voor de terug koppeling.

De Mitsubishi Outlander staat gewoon bekend als een goede auto, de auto werd gemaakt bij Nedcar in Nederland. De zuster modellen de Peugeot 4007 en Citroen C Crosser werden gemaakt bij Mitsubishi in Japan.

De Citroen en Peugeot zijn Japanser dan de Mitsubishi, alle 3 auto's zijn goede auto's.

Bentley Arnage zei:
Nico GTR zei:

Groningen....VW en Skoda zeker weten zelfde dealergroep. Van te voren gebeld met de vraag of we voor de leaseauto van mijn vader konden rijden met een Passat en een Tiguan. Verder geen probleem. Kwamen we daar bleek dat er enkel een (vriendelijke en alwetende) juniorverkoper aanwezig was. Met zijn eigen Up! Mooi ding...maar verder was er niks aanwezig. De demo's waren met de "hoofdverkopers" mee. en de Passat stond in Assen....

Skoda dealer had alles en we konden zonder afspraak de Kodiaq uitproberen. Tuurlijk das 1 dealergroep, maar wel een grote.....en sorry. Dat heeft mij mijn mening over de verschillen tussen Skoda en VW wel doen omslaan.

Ja stoel is subjectief, maar bij VW moet je voor een R-line gaan wil je een "beetje" stoel hebben. Vergeleken met een Volvo Ocean race stoel was het natuurlijk 3 keer helemaal niks vonden wij. Maar oke...het zat best prettig.
Skoda standaard stoel heeft gewoon meer vorm, wij vonden beide dat die eigenlijk gevoelsmatig op een hoger plan stond dan de VW R-line en dan had je de upgrade dus nog niet.....
Verder kun je precies dezelfde speeltjes krijgen...en hij is full option voor een prijs waarbij de VW net aardig begint te worden.

Niet zeggende dat de VW geen fijne auto is en dat ben ik verder helemaal met je eens. maar ja....voor minder koop je precies dezelfde (en dus betere want witgoed) Skoda. En wij hebben beide geen binding met VW als merk. De tijden van de Pompverstuiver diesel zijn immers over....en dat was mooi spul. Dus dan kijk je gewoon naar wat effectief het beste is. i.m.o. dus Seat en Skoda.

Ultieme eindconclusie.....het is wederom een Volvo geworden. Al kwam de Talisman dicht in de buurt.

Hoi hoi,

Hebben jullie ook toevallig een alternatief voor die Outlander, ik zeg je nadat ik erin gereden had was ik er wel echt verliefd op.
Ik heb het anwb rapport er op nageslagen maar toch verschilt het enorm bij die autos kwa prijs dan en dagwaarde.

Nog een belangrijke vraag. Kilometers, vroeger was dat een grote issue, je zocht al snel een auto met zo min mogelijke kilometers. Hoe zit dat tegenwoordig ? zijn de autos al meer opgewassen tegen hogere kilometers.

Outlander 150.000 voor +- €12.000,- ?

Sanoma zei:
Mijn ouders rijden een ASX (diesel) maar ik vind het interieur echt goedkoop overkomen (over boegiewoegie gesproken ;)) en daarnaast veel rammeltjes en kraakjes... vooral ophanging kraakt het af en toe uit.
Motor geeft ook wel het 1 en ander aan bijzonderheden, maar dat is de dieselvariant.

Mooiste aan de auto is de stoere uitstraling, het panoramadak en de xenon-verlichting (geeft me toch een bak licht)

Hier ook. Absoluut geen rammeltjes en kraakjes, niet in de ophanging of interieur. Wel een benzine hier.

Pasufius zei:
Hoi hoi,

Hebben jullie ook toevallig een alternatief voor die Outlander, ik zeg je nadat ik erin gereden had was ik er wel echt verliefd op.
Ik heb het anwb rapport er op nageslagen maar toch verschilt het enorm bij die autos kwa prijs dan en dagwaarde.

Nog een belangrijke vraag. Kilometers, vroeger was dat een grote issue, je zocht al snel een auto met zo min mogelijke kilometers. Hoe zit dat tegenwoordig ? zijn de autos al meer opgewassen tegen hogere kilometers.

Als die Hybride Outlander te duur is, kijk eens naar een Honda CR-V. Ook erg ruim en betrouwbaar, en als 2.0 liter wat zuiniger. Voor een goeie hoef je écht geen 12.000 neer te leggen. 8.000 euro kan ook prima. Dan rijdt je daar een paar jaar in, en kun je alsnog naar die Outlander Stekker auto.

Pasufius zei:
Hoi hoi,

Als die Hybride Outlander te duur is, kijk eens naar een Honda CR-V. Ook erg ruim en betrouwbaar, en als 2.0 liter wat zuiniger. Voor een goeie hoef je écht geen 12.000 neer te leggen. 8.000 euro kan ook prima. Dan rijdt je daar een paar jaar in, en kun je alsnog naar die Outlander Stekker auto. Ik heb zowel een Outlander 2.4 Awd als een ASX 1.6 gehad.

Pasufius zei:
Hoi hoi,

Eigenlijk zegt de kilometerstand weinig over de staat, een auto slijt enorm van veel korte stukjes. Om die reden heb ik liever een jongere, en goed onderhouden en verzorgde auto met wat meer kilometer. Ik let dan ook altijd op slijtageplekken op de randen van de stoelen, stuur, versnellingspook en pedalen. Bij veel snelwegkilometers zie je vaak dan relatief weinig slijtage. Van veel warme snelweg kilometers slijt een auto heel weinig. Ik kijk ook altijd goed naar de reputatie van de motor en versnellingsbak.

Voor een auto met een relatief grote en degelijke motor is 150.000 km vaak nog maar het begin. Meestal halen ze op hun sloffen 300.000 kilometer of nog veel meer.

Misschien is de Toyota RAV4 nog een goede optie, er staan er niet heel veel binnen het budget. Ze zijn niet goedkoop maar wel heel goed.

Net 750 euro duurder, maar je kunt altijd gaan kijken (onderhandelen).

Ik heb verder niet gekeken naar de geschiedenis van deze Outlander.

Enkele voorwaarden/opties zijn wel aangegeven.

Veel succes.

Pasufius zei:
Hoi hoi,

In welke generatie ouflander zoek je een alternatief?

En is awd wel de bedoeling of gaat puur om de hoogte van de bodumplaat?

Soihon zei:
Net 750 euro duurder, maar je kunt altijd gaan kijken (onderhandelen).

Ik heb verder niet gekeken naar de geschiedenis van deze Outlander.

Enkele voorwaarden/opties zijn wel aangegeven.

Veel succes.
Die is geen 750 euro duurder, hij staat te koop zonder btw dus veel duurder.

Auto encyclopedie zei:
Pasufius zei:
Hoi hoi,

In welke generatie ouflander zoek je een alternatief?

En is awd wel de bedoeling of gaat puur om de hoogte van de bodumplaat?

Ik zoek de outlanders van 2010t/m 2013. dat is net die nieuwe uitvoering in die tijd.
https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwj1mdej2arnAhXOalAKHc_kDx4QjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.autoweek.nl%2Freviews%2Fartikel%2Fmitsubishi-outlander-20-2wd-intro-edition-2010-2%2F&psig=AOvVaw3ffb17BRf-nBWvv4EV3Aht&ust=1580452171134075
Die editie ervoor heeft die lelijke neus :D
Ik raad je aan als je eens de kans krijg om in die auto te rijden. Goddelijk. Zelfs mijn vrouw vond die een stuk fijner dan de andere die we hebben testgereden.
Ook leuk als je haar mee neemt om te onderhandelen..... niet dus! :D
Enige probleem was dat ik het bedrag niet kon ophoesten zonder door allerlei bochten te wringen. Ik moet me aan me budget houden anders doe ik mezelf te zwaar belasten dit jaar. 3000 euro meer zou zeker wonderen doen.

Ik heb de ASX laten varen, was aardige auto maar ik kreeg zo een gevoel van dat ik het niet moest doen.
We zijn naar een QQ van nissan gaan kijken en die viel toch veel kleiner uit en de prijs kwam overeen met de Outlander die we al hadden gezien.
Ik ben nu nog op zoek naar de IX35 om eens te gaan kijken hoe die is. ( nieuwsgierigheid )
Er zijn inderdaad meerdere auto's maar het moet ook een beetje ogen vind ik, lijke autos zijn er genoeg. Maar goed elk diertje heeft zijn eigen baasje.

Auto encyclopedie zei:
De Nissan qq is er ook in een verlengde uitvoering, maar nogmaals bedankt voor op de hoogte houden

Dat wist ik niet. die zal toch wel pittig duur zijn neem ik aan. In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik ga die eens zoeken.

Pasufius zei:
Auto encyclopedie zei:
De Nissan qq is er ook in een verlengde uitvoering, maar nogmaals bedankt voor op de hoogte houden

Dat wist ik niet. die zal toch wel pittig duur zijn neem ik aan. In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik ga die eens zoeken.

Valt wel mee denk ik, is nog het oude model, is wel zeldzaam. De traploze automaat van Nissan is niet helemaal vrij van problemen. Volgens mij zijn er twee grote Japanse automaat fabrikanten. Ik weet niet bij welke Mitsubishi de cvt bakken inkoopt. Subaru heeft wel degelijke cvt bakken en Hyundai heeft in de ix35 geen cvt bak.

Thx auto voor je terugkoppeling.
Ik heb gelijk wat nagezocht en hier alles over CVT voor de mensen die het nog niet weten.

https://www.mvwautotechniek.nl/cvt-continu-variabele-transmissie/

Oow deze site echt de info bron voor mij.

Pasufius zei:
Thx auto voor je terugkoppeling.
Ik heb gelijk wat nagezocht en hier alles over CVT voor de mensen die het nog niet weten.

https://www.mvwautotechniek.nl/cvt-continu-variabele-transmissie/

Oow deze site echt de info bron voor mij.

De ene cvt is de andere niet. Hier een occasion video van het nieuwere model van de Nissan qq, geven aan dat die niet probleemloos is

https://youtu.be/oyqxpRU8Fkk

Nico GTR zei:
Bentley Arnage zei:
Nico GTR zei:

Groningen....VW en Skoda zeker weten zelfde dealergroep. Van te voren gebeld met de vraag of we voor de leaseauto van mijn vader konden rijden met een Passat en een Tiguan. Verder geen probleem. Kwamen we daar bleek dat er enkel een (vriendelijke en alwetende) juniorverkoper aanwezig was. Met zijn eigen Up! Mooi ding...maar verder was er niks aanwezig. De demo's waren met de "hoofdverkopers" mee. en de Passat stond in Assen....

Skoda dealer had alles en we konden zonder afspraak de Kodiaq uitproberen. Tuurlijk das 1 dealergroep, maar wel een grote.....en sorry. Dat heeft mij mijn mening over de verschillen tussen Skoda en VW wel doen omslaan.

Ja stoel is subjectief, maar bij VW moet je voor een R-line gaan wil je een "beetje" stoel hebben. Vergeleken met een Volvo Ocean race stoel was het natuurlijk 3 keer helemaal niks vonden wij. Maar oke...het zat best prettig.
Skoda standaard stoel heeft gewoon meer vorm, wij vonden beide dat die eigenlijk gevoelsmatig op een hoger plan stond dan de VW R-line en dan had je de upgrade dus nog niet.....
Verder kun je precies dezelfde speeltjes krijgen...en hij is full option voor een prijs waarbij de VW net aardig begint te worden.

Niet zeggende dat de VW geen fijne auto is en dat ben ik verder helemaal met je eens. maar ja....voor minder koop je precies dezelfde (en dus betere want witgoed) Skoda. En wij hebben beide geen binding met VW als merk. De tijden van de Pompverstuiver diesel zijn immers over....en dat was mooi spul. Dus dan kijk je gewoon naar wat effectief het beste is. i.m.o. dus Seat en Skoda.

Ultieme eindconclusie.....het is wederom een Volvo geworden. Al kwam de Talisman dicht in de buurt.

Heel verhaal Nico, maar het blijven allemaal subjectieve zaken die je noemt. Jij vindt een Skoda de beste auto. Prima, maar je eerste opmerking is nogal stellig. Het ligt volledig aan iemands eigen ervaringen en voorkeuren welk VAG-mobiel er bij diegene past.

Terug
Bovenaan