Wat gaat de volgende auto worden?

Rally Fr34k

Net ingestapt
Beste mensen,

In de herfst wordt het tijd voor een nieuwe (2e hands) auto voor mij en ik ben nu al druk aan het zoeken.
Even mijn gegevens op een rijtje:
Budget: tot 13K max. dit is inclusief inruil van een 2004 Corolla Sedan.
KM per jaar: 20.000, dus moet een benzine worden.
Eisen: Relatief snel, max. 1 op 12, iets zuiniger is mooi meegenomen, op vakantie kunnen met 4 mensen.

Waar ik zelf al naar heb gekeken tot nu toe:
- BMW 116i, nieuwe model met 1.6 en twinscroll turbo. (prijzig en vaak veel km)
- Volvo V40, en dan de T3 of T4. (lastig te vinden binnen budget)
- Fiesta ST, deze is makkelijk te vinden binnen budget en schijnt erg goed te rijden. (dit vind ik alleen niet de mooiste van de 3)

Als er nog aanvullingen zijn, of goede opties dan hoor ik dat graag!

:p

Mitsubishi Lancer

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123638302/Android?s=156-50-33-33-1-2

Hyundai verlosser, die heeft aan passagiers kant een achterdeur en bij bestuurder niet.

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123360014/Android?s=21-21-4-4-1-6

Mazda 3 vanaf 2014 kan ik op dit moment niet vinden in het budget

Dit zijn wel erg kleine auto's voor 4 personen.
Achterbank en kofferbak houdt echt niet over.

Voor dat bedrag kun je een hoop vinden: Toyota Auris hybride (1:20), focus ecoboost (1:17) , Mazda 3 sedan skyactive
Afhankelijk van je eigen smaak en eisen (aanhanger?), behoefte aan vermogen, automaat ja/nee, leeftijd, kilometerstand.

Tip: oriënteert eens op carnext, occasions van ca 4 jaar oud in je prijsrange.

BTW: je bestaande auto kun je het best via marktplaats verkopen, kun je gewoon korting afdingen bij de dealer.
Scheelt je in totaal zo'n 2000€

Zzp'ers vinden je oude auto interessant ivm youngtimersregeling en betrouwbaarheid (Toyota)

hooivork 31 zei:
Mitsubishi Lancer

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123638302/Android?s=156-50-33-33-1-2

Hyundai verlosser, die heeft aan passagiers kant een achterdeur en bij bestuurder niet.

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123360014/Android?s=21-21-4-4-1-6

Mazda 3 vanaf 2014 kan ik op dit moment niet vinden in het budget

Auto's zien er leuk uit, maar 10 seconde van 0-100 en dan 3 uitlaatjes, hmm ik weet het niet haha.
Lancer valt af vanwege 5-bak.

Toch bedankt voor de input.

spoiler alert zei:

Voor dat bedrag kun je een hoop vinden: Toyota Auris hybride (1:20), focus ecoboost (1:17) , Mazda 3 sedan skyactive
Afhankelijk van je eigen smaak en eisen (aanhanger?), behoefte aan vermogen, automaat ja/nee, leeftijd, kilometerstand.

BTW: je bestaande auto kun je het best via marktplaats verkopen, kun je gewoon korting afdingen bij de dealer.

Zzp'ers vinden je oude auto interessant ivm youngtimersregeling en betrouwbaarheid (Toyota)

Goede tip, ik ga daar eens rondneuzen. Auto ga ik dan denk ik gewoon op marktplaats zetten.

Is de Auris hybride sportief?

Ik heb zelf een fiesta st180,
echt een heerlijke auto,
maar ik zou er niet aan moeten denken om er met 4 personen mee op vakantie te moeten.
Wij zijn op het moment aan het kijken voor wat groters,
omdat hij voor onze kleine achterin al te krap aan het worden is.

Rally Fr34k zei:
spoiler alert zei:

Goede tip, ik ga daar eens rondneuzen. Auto ga ik dan denk ik gewoon op marktplaats zetten.

Is de Auris hybride sportief?
Nee een Auris is verre van sportief en net zo snel als de Lancer. Wat is er mis met een 5-bak? Wat vind jij wel snel?
De 1 serie zou ik laten staan, is krap maar daar zit ook de THP motor in die bekend staat om zijn kettingproblemen.
Ford Focus:
Ford Focus
ford-focus-1-6-150pk-5drs-titanium-navi-pdc.jpg

Honda Civic:
Honda Civic
honda-civic-1-8i-5d-sport-trekhaak-parrot.jpg

Mazda 3
Mazda 3
mazda-3-2-0-gt-m-parkeersensoren-navigatie-bose-audio-stoelverwarming.jpg

Renault Megane
Renault Megane
renault-megane-tce-180pk-gt-glazen-dak-xenon-navig-climate-cruise-18-lichtm-velg.jpg

Rally Fr34k zei:
Beste mensen,

In de herfst wordt het tijd voor een nieuwe (2e hands) auto voor mij en ik ben nu al druk aan het zoeken.
Even mijn gegevens op een rijtje:
Budget: tot 13K max. dit is inclusief inruil van een 2004 Corolla Sedan.
KM per jaar: 20.000, dus moet een benzine worden.
Eisen: Relatief snel, max. 1 op 12, iets zuiniger is mooi meegenomen, op vakantie kunnen met 4 mensen.

Waar ik zelf al naar heb gekeken tot nu toe:
- BMW 116i, nieuwe model met 1.6 en twinscroll turbo. (prijzig en vaak veel km)
- Volvo V40, en dan de T3 of T4. (lastig te vinden binnen budget)
- Fiesta ST, deze is makkelijk te vinden binnen budget en schijnt erg goed te rijden. (dit vind ik alleen niet de mooiste van de 3)

Als er nog aanvullingen zijn, of goede opties dan hoor ik dat graag!

:p

Deze auto's zijn toch wel erg klein voor 4 volwassenen, de beenruimte op de achterbank en kofferruimte zijn gewoon bij de 1 serie, V40 en Fiesta heel klein.
De 1 serie benzine kent ook wel wat motor problemen/ aandachtspunten.

Epica doet gewoon hele goede voorstellen met Civic, Megane, Mazda 3 en Focus.

De Renault megane en Ford Focus zijn ook heel veel geleverd als ruime Estate. Dan heb je echt veel meer ruimte voor de passagiers en bagage. De TCe 180 staat bekend als een hele goede motor.

Misschien out of the Box, de Lancia Delta, de auto biedt enorm veel ruimte en auto voor het geld, de kwaliteit is goed. Of broertje Alfa Giulietta. Let bij een Multiair motor wel op of op tijd en met de juiste olie, de olie is ververst, anders kan de multiairunit kapot gaan, en die is duur.

Vind de Mazda 3 de mooiste optie tot nu toe. Nooit geweten dat die er al voor deze prijs te koop stonden!
Vind de mazda 3 tot nu toe wel echt bij verre de mooiste optie!

Rally Fr34k zei:
Vind de Mazda 3 de mooiste optie tot nu toe. Nooit geweten dat die er al voor deze prijs te koop stonden!
Vind de mazda 3 tot nu toe wel echt bij verre de mooiste optie!
Hij valt alleen iets buiten je budget zag ik later. Maar je hebt nog een paar maanden.

Voor de Corolla zou ik Cars2Africa eens bellen. Grote kans dat ze goed geld geven voor je bolide. Misschien wel meer als bij inruilen.

Terug
Bovenaan