Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

929V6

Asfaltkampioen
Na een dagje autorijden, auto's spotten, auto's wassen of auto's verkopen of natuurlijk forummen heeft het gemiddelde Autoweekforumlid ongetwijfeld trek.

Afhankelijk van de leeftijd, de gezinssamenstelling, het leefpatroon en de culinaire vaardigheden zijn er dan natuurlijk een aantal opties:

- zelf achter het fornuis staan
- partner de keuken in sturen en ondertussen lekker doorforummen
- moeder en idem dito
- een magnetronmaaltijd bereiden
- een bezorglijn bellen
- met de auto door de mekdrijf
- tafeltjedekje
- de maaltijd overslaan

Uiteraard kennen we ook allerlei autogerelateerde maaltijden:

Gaskabeljauw, spruitstukjes, wieldoperwten, carterpannenkoeken en niet te vergeten de overheerlijke motorkapsalon...

Ik ben benieuwd naar jullie culinaire ervaringen!

Bij mij wordt het vanavond Boerenkool Met Worst.:T

H'm....

Ik heb zaterdag gekookt. Kastanjesoep en chili, met als toetje een kantenklare bourbonijs rechtsreeks uit het vriesvak.
Zondag was het restjesdag en vandaag hadden we gewone zuurkoolstampot.

Helaas, de chili was erg lekker, maar het maakt "de truc met het zwevende dekbed" wel heel erg makkelijk.......

Na een dagje autogerelateerde activiteiten zoals RAI, meetings of andere dergelijke evenementen (neem aan dat dit topic zo bedoeld is)
wordt het bij mij meestal
hoogte-mast-mcdonalds-leidt-tot-discussie-7166.jpg

Zo niet: vanaaf shoarma! :LOL:

JW01 zei:
Na een dagje autogerelateerde activiteiten zoals RAI, meetings of andere dergelijke evenementen (neem aan dat dit topic zo bedoeld is)

Hoeft van mij niet hoor, het mag ook zijn wat je op een doordeweekse dag consumeert.:) Ik zie al smakelijke tips voorbijkomen!

Ik was vandaag van 9 tot 1 in Havelte. En heb daar twee broodjes filet americain met rode uitjes gehad. En twee kommetjes yoghurtmousse met stukjes appel en aardbeiensaus. Heerlijk. Vanavond chinees.

Weide1 zei:
Ik was vandaag van 9 tot 1 in Havelte. En heb daar twee broodjes filet americain met rode uitjes gehad. En twee kommetjes yoghurtmousse met stukjes appel en aardbeiensaus. Heerlijk. Vanavond chinees.

Haha, 1e C2Y gemist?
Lunch in Havelte was idd. heerlijk. (y)

Vandaag maar gewoon een vette bak. Ik moest toch mijn BMI nog ff bijpunten https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4321695,4321875#msg-4321875

Weinig smaakvolle spaghetti bolognaise uit een magnetron maaltijd.... :(

Kip met tortellini en sinaasappelsaus, afgemaakt met wat zonnebloempitjes!
En wat spinazie of verse salade!

Jammie!

Vanavond redelijk makkelijk gedaan: Kip Tandoori (Honig pakje)

Gisteren ook al trouwens, toen was de chinees aan de beurt.

Ben niet echt van de hollandse pot. Liever een lekkere wokmaaltijd of pasta.... Halen ook weleens wat van de Thai uit Zwolle. Ook heerlijk!

Na een weekend Berlijn en de nodige extra calorieën vandaag maar even een flinke balans dag gehad. Mijn avondeten bestond uit een heerlijke carpaccio van runderhaas met rucola sla en een volkoren piramidepunje. Morgen begin ik weer opnieuw met 8 weken Sonja Bakker alleen begin ik dan op de twee dag :) Op naar de volgende 19 kilo!

Irwin. zei:
Morgen begin ik weer opnieuw met 8 weken Sonja Bakker alleen begin ik dan op de twee dag :) Op naar de volgende 19 kilo!

Bedoel je dat je al 19 kilo afgevallen bent en nu nog 19 kilo gaat afvallen?

vanaaf: vrouwlief kookte hachee met aardappels op een bedje van warme zoete rode kool met appeltjes.
het toetje bestond uit two-tone vla (vanilla/chocolate) in een wit schaaltje uit de V3K1-collectie, met een brocante zilveren lepeltje gemaakt in de periode 30 tot 40 uit de vorige eeuw.

hier is uit eten gaan lekker goedkoop. Voor een voorgerecht, hoofdgerecht en een fles wijn ben je ongeveer 70 euro kwijt, en dat voor 2 personen. Voor dat geld ga ik niet elke dag in de keuken staan. Dus vrijwel elke dag een restaurantje aan doen. Alhoewel af en toe een pizza uit de oven natuurlijk ook voorkomt.

Ik vind de McTasty en de Egg McMuffin van MacD heel lekker, maar erg duur.
Weet iemand hoe je die zelf kunt maken?

Voor een Mac menu ben je gauw ruim 7 euro kwijt, terwijl je in het camping restaurant van Emmen onbeperkt kunt eten en drinken voor 7,50 euro.
En dan krijg je echte lappen vlees; plus groente, aardappelen, koffie en een dessert.

Voor morgenavond heeft mevrouw Sligro lekker gekookt: aardappelpuree met groentemix en vlees in championsaus. Het ligt al in de koelkast te ontdooien. ;)

Ik heb gisterenmiddag zelf het een en ander in de pan gegooid. Het resultaat was Ayam Paniki. erg lekker.

Als ik lekkere trek heb wil ik nog wel eens New York Pizza laten komen.

Naar McDonalds (of Burger king) ga ik eigenlijk nooit, wanr dat vind ik niet te vreten.

929V6 zei:
Gaskabeljauw, spruitstukjes, wieldoperwten, carterpannenkoeken en niet te vergeten de overheerlijke motorkapsalon...

*proest* (y)

Doorgaans kook ik, omdat ik het eerst thuis ben. Altijd een verse groentensoep vooraf en meestal gewoon de heilige drieeenheid aardappels vlees en groente.
Voor de kleine een vanillevla met slagroom toe. Maar voor een zelfgemaakte pizza vol met paprika en ui deins ik ook niet terug.

Als mdv kookt is het wat exotischer. Als mijn zoontje van bijna drie kookt worden het pannenkoeken en ja dat kan hij zelf... :eek:

Geelhoed zei:
Als mijn zoontje van bijna drie kookt worden het pannenkoeken en ja dat kan hij zelf... :eek:

Zo.... petje af.

Mijn dochter van 17 kan sinds een paar jaar ook zelfstandig koken. De 15-jarige kan het misschien wel, maar ik denk dat zij bang is dat koken pijn doet. Professioneel zijn de dames aktief als patat- en pizza-bakker.
Bij ons is de verhouding mdv en ik net andersom: ik doe het experimentele kookwerk en moeders de heilige drie-eenheid. Samenwerken is voor ons vrijwel onmogelijk, dat ontaardt in "Oh, ik dacht dat jij dat al gedaan had" en de "het is nog niet/ al lang gaar" discussie.

En van de ongewenste gevolgen is dat de kinderen vragen: "wie heeft er gekookt?", om via MSN een maaltijd bij een vriendinnetje te regelen... :( :(.

rke zei:
Zo.... petje af.
Met het gas en het omdraaien moet ik nog helpen, maar het recept en de bereiding van het beslag gaat zelf. We doen het dan ook elk weekend dus dan leer je het wel.

rke zei:
En van de ongewenste gevolgen is dat de kinderen vragen: "wie heeft er gekookt?", om via MSN een maaltijd bij een vriendinnetje te regelen... :( :(.
:D
Bij het experimenteren of de aardappels?

Eh,

Ik zou een keer de jus van de biefstuk afblussen met rode wijn. Nu ben ik net zoals iedere man een tikje eigenwijs en ijdel, dus een leesbril....daar doe ik niet aan, ik ben toch nog niet oud?
Maar, nadat ik 2 dl wijn in de pan had gekieperd, mezelf verbazend over de hoeveelheid (het recept schreef 2 el (eetlepels) voor), en de jus niet wilde inkoken...
Gelukkig heb ik de gewoonte daar een redelijke kwaliteit wijn voor te nemen.

Tegenwoordig kook ik dus wel met het leesbrilletje op de neus.

Verder denk ik dat mijn gebrek aan afkeur van vreemde voedingsmiddelen (bloedworst, spruitjes, rijstebrij, tuinbonen) ook wel meespeelt. Bloedworst, bijvoorbeeld, eet ik alleen als al het vrouwvolk rond etenstijd niet thuis is. Het schijnt kotsneigingen op te wekken, vooral na het opzoeken van het recept :D :D :D.....

(Ik heb nog een recept voor pizza met spruitjes of soep van zevenblad (onkruid). Wil iemand het proberen?)

Hier kookt moeders altijd, als ik het niet lekker vind, dan pak ik gewoon een paar boterhammen. :)
Gisteravond aten we frituur, vandaag volgens mij boerenkool met worst, heerlijk!
Het liefst eet ik gewoon Hollandse pot, wat piepers, beetje groente, wat sla en een flink stuk vlees.
Bij elke maaltijd die ik eet(behalve pizza) wil ik een stuk vlees voor me zien. :)

Wij eten al enkele dagen erg origineel, ze zijn momenteel bezig met het meerwerk (voorbereiden/leidingen legen etc.) voor de nieuwe keuken die volgende week komt. Dus het enige wat we momenteel hebben om mee te koken zijn 2 oven's en een magnetron:T

Vrijdag: Moeders gemaakte Lasagne
Zaterdag: Chinees
Zondag: Moeders gemaakte soep die nog in de vriezer lag + broodjes uit de oven
Maandag: Oven Pizza

En ik vermoed dat er nog veel makkelijk spul zal volgen aangezien we nog bijna 3 weken in de troep zitten, eerste week is het meerwerk, 2de week is het keuken plaatsen, 3de week komen ze een nieuwe houten vloer leggen:T

Normaliter eten we best wel afwisselend, veel groente, veel pasta en helaas altijd te weinig vlees:(

Sinds het samenwonen (eind febr.) mag ik me in de keuken vermaken na het werk.
Ik ben namelijk het eerste thuis (17:00) en zorg dat het eten rond 18:00 klaar is (y)

De komende tijd echter is het schema in de war. We carpoolen, wat inhoudt dat ik wat langer doorwerk en we samen om 18:00 pas thuis komen.
Vervolgens moet er nog gekookt worden en ben je tegen 19:15 eens een keer klaar met afruimen etc.
Dan is het altijd handig om zowel bij ouders als schoonouders wat mee te kunnen pakken (y)

Deze week:

Gister: boerenkool met rookworst bij schoonouders
Vandaag: gek. aardappels, worst en worteltjes
Morgen: nog onbekend
Donderdag: Zuurkoolschotel bij ouders
Vrijdag: Standaard altijd gebakken aardappels met sla en vis
Zaterdag: patat-dag
Zondag: brood met gebakken ei, tosti, uit eten, etc.

Begin van de week, of het weekend maken we altijd een 'planning' qua verse groenten, etc.
En verder heb je vaste dagen hè. Zijn er vast meer die dat doen ;)

adinsx zei:
Zondag: brood met gebakken ei, tosti, uit eten, etc.

Begin van de week, of het weekend maken we altijd een 'planning' qua verse groenten, etc.
En verder heb je vaste dagen hè. Zijn er vast meer die dat doen ;)

Ik zie dat ik in het weekend wel een keer kan komen eten, lekker menu. :)

adinsx zei:
Vrijdag visdag? Ben je katholiek? :p
adinsx zei:
Bij ons ook, zelf geschild, gesneden en gebakken natuurlijk. Bram Ladage is er niks bij. Moet wel even de goede soort Aardappels hebben, niets haalt het bij Agria's.

Quasar zei:
Irwin. zei:
Morgen begin ik weer opnieuw met 8 weken Sonja Bakker alleen begin ik dan op de twee dag :) Op naar de volgende 19 kilo!

Bedoel je dat je al 19 kilo afgevallen bent en nu nog 19 kilo gaat afvallen?

Haha er is inderdaad al 19 kl af maar wil er nu nog 10 kl vanaf krijgen.

@Tomolino

Je komt maar :)

@GH

Hm.. Wel gedoopt, etc maar nee, dat katholieke gedoe heb ik niks meer mee. Vrijdag visdag is vanuit huis meegenomen, evenals de gebakken aardappels op vrijdag :). Hoewel m'n vriendin geen vis lust, mag ik graag een zalm in bladerdeeg in de oven leggen, of een visje uit Doesburg meenemen. (een van de beste kibbeling makers cq bereiders daar)

Patat gooi ik zelf de frituur in, of even een kort ritje naar de snackbar.
2 patat met mayo en een frikandel speciaal -> 4,95 :)

Tomolino zei:
Hier kookt moeders altijd, als ik het niet lekker vind, dan pak ik gewoon een paar boterhammen. :)
....
Bij elke maaltijd die ik eet(behalve pizza) wil ik een stuk vlees voor me zien. :)

je ziet je moeder als slaaf?
zodra jou het eten niet bevalt, pak je boterhammen?
en als moeders op het idee komt om eens vageterisch te eten, is het zeker oorlog in huis?
tenminste, zo komt jouw tekst op me over..

't wordt tijd dat je je moeder eens leert waarderen jongen...

Ik waardeer mijn moeder heel erg hoor Hotdog, geen zorgen.

Maar ik werk gewoon, voetbal bijna elke avond en ben vrij veel in beweging.
Als er dan iets op tafel staat wat ik niet lust, moet ik toch wel wat anders eten?
Mijn moeder ziet dat niet als respectloos of iets dergelijks, ze weet gewoon dat ik rijstgerechten en pasta niet lekker vind.

Wij zijn met z'n zessen thuis, ik heb nog 3 broertjes, denk je dat die alles lusten?
M'n moeder weet dat er elke avond wel iemand is, die iets niet lust. ;)

*edit*
Als er vegetarisch eten op tafel komt is het inderdaad wel oorlog, niet alleen de kinders zullen het niet kunnen waarderen, maar mijn pa ook niet.
Zeg nou zelf, wat is een maaltijd nou zonder een lekker stuk vlees?

Tomolino zei:
1\ Ik waardeer mijn moeder heel erg hoor Hotdog, geen zorgen.

2\ Als er dan iets op tafel staat wat ik niet lust, moet ik toch wel wat anders eten?
3\ Mijn moeder ziet dat niet als respectloos of iets dergelijks, ze weet gewoon dat ik rijstgerechten en pasta niet lekker vind.

4\ Wij zijn met z'n zessen thuis, ik heb nog 3 broertjes, denk je dat die alles lusten?

*edit*
Als er vegetarisch eten op tafel komt is het inderdaad wel oorlog, niet alleen de kinders zullen het niet kunnen waarderen, maar mijn pa ook niet.
5\ Zeg nou zelf, wat is een maaltijd nou zonder een lekker stuk vlees?
ik nummer ff mijn opmerkingen :)

1: gelukkig maar. was ff bang dat het niet zo was :D
2: eten wat de pot schaft.. zo is het mij geleerd. ik heb nooit spruitjes of brocoli gelust, maar altijd gegeten. uiteindelijk wordt het toch bruin en verdwijnt het in de pot
3: maar toch, je zult zien dat als je je bordje pasta hebt leeggegeten en je bedankt haar voor het lekkere eten, zal ze blozen van geluk..
4: wij vroeger met z'n zevenen: 2 grote broers en 2 kleine zusjes. idd altijd wel iemand die het niet lustte, toch aten we alle 7 ons bord leeg..
5: vegatarisch natuurlijk! ff serieus: vlees vind ik ook lekker, maar ik kan het ook best zonder eten hoor..

Hotdog zei:
Tomolino zei:
1\ Ik waardeer mijn moeder heel erg hoor Hotdog, geen zorgen.

2\ Als er dan iets op tafel staat wat ik niet lust, moet ik toch wel wat anders eten?
3\ Mijn moeder ziet dat niet als respectloos of iets dergelijks, ze weet gewoon dat ik rijstgerechten en pasta niet lekker vind.

4\ Wij zijn met z'n zessen thuis, ik heb nog 3 broertjes, denk je dat die alles lusten?

*edit*
5\ Zeg nou zelf, wat is een maaltijd nou zonder een lekker stuk vlees?
ik nummer ff mijn opmerkingen :)

1: gelukkig maar. was ff bang dat het niet zo was :D
2: eten wat de pot schaft.. zo is het mij geleerd. ik heb nooit spruitjes of brocoli gelust, maar altijd gegeten. uiteindelijk wordt het toch bruin en verdwijnt het in de pot
3: maar toch, je zult zien dat als je je bordje pasta hebt leeggegeten en je bedankt haar voor het lekkere eten, zal ze blozen van geluk..
4: wij vroeger met z'n zevenen: 2 grote broers en 2 kleine zusjes. idd altijd wel iemand die het niet lustte, toch aten we alle 7 ons bord leeg..
5: vegatarisch natuurlijk! ff serieus: vlees vind ik ook lekker, maar ik kan het ook best zonder eten hoor..

Ik bedank mijn moeder altijd voor eten en zeg vaak dat ik het lekker vond.
Echter komen bepaalde gerechten gewoon echt niet bij me naar binnen, 5 jaar geleden moest ik ook gewoon alles eten.
Nu zegt ze, nou dan eet je maar een boterham als het je niet aanstaat, nou dan doe ik dat toch. :)

Natuurlijk kan ik best een dag zonder vlees, op zaterdag eet ik nooit warm, pas zondag om 3 uur 's morgens weer bij de shoarmaboer. ;)

Vaste dagen hebben wij niet. Heb sowieso een hekel aan vaste rituelen. Wel houden we vast aan elke dag een warme maaltijd. Veel mensen doen op zondag makkelijk en dat doen wij ook wel door eens wat op te halen van chinees of cafetaria maar ik moet echt niet denken aan twee keer brood op een dag. Sowieso in het weekend graag wat warms tussen de middag (soep, gebakken visje o.i.d).

Vanavond krieltjes met sla en kipfilet gegeten. Rest van de week waarschijnlijk weer veel Oosters en Italiaans.

Het avond eten van vanavond was varkensoesters (klinkt als een varken die op ze zeebodem leeft), doperwtjes met worteltjes en aardappelpuree.

Terug
Bovenaan