Wat als SAAB...

Guest
... nieuw leven ingeblazen wordt en met een hedendaagse versie van de 9-3 coupé zou komen?

Onder Chinese vlag zou het best kunnen. Ze zouden makkelijk de merkrechten kunnen kopen. Als Saab maar ver bij GM vandaan blijft.

NEVS bouwt nu voort op de laatste 9-3 sedan en Volvo doet het goed met financiële steun van Geely. In geval van SAAB moet daar toch iets moois van te maken zijn?
Maar was het niet zo dat alle blauwdrukken van de 9-3 coupé (3- en 5-deurs) vernietigd moesten worden toen SAAB werd verkocht door GM? Wat betreft de naam SAAB zou Aeroflot vervangen kunnen worden door Automobil ofzo, of hoe zeg je dat in het Zweeds?

hmmm vind ik een moeilijke als Saab Rijder. Ik heb nu een 900 Classic zalmneus uit 1989. Daarvoor een 9-3 gehad uit 2002, in mijn ogen de laatste echte 9-3. Die daarna kwam wel eens mee gereden, vind het helemaal niets. Ook met 9-5 wel eens gereden een dame-Edna en dat vind ik wel weer prachtig.
Maar aan de andere kant. Ik snap ook wel dat Saab failliet is gegaan, als ik de kwaliteit zie van de materialen van de laatste bouwjaren, dat is echt diep bedroevend. En elektrische Saabs zit ik echt compleet niet op te wachten. Dus een nieuwe coupe van Saab, elektrisch zal dat dan zijn... nee....

bovendien heet het geen Saab, maar NEVS. Want Saab is puur voor de vliegtuigen nu, niet meer voor de auto’s, dus een Saab auto.... dat gaat niet meer gebeuren.

Met toestemming van de rechthebbende op de merknaam kan die wel weer terugkeren. Een goed product of een flinke zak met geld kan dat regelen.

Ik vind persoonlijk elektrisch wel passen bij een merk als SAAB. Het merk liep een paar decennia voor op de concurrentie met downsizing en experimenteerde al volop met rijden op bio-ethanol voor dat verplicht werd bijgemengd. Hoewel ik het geluid van de turbomotor van een 900 classic zeker kan waarderen is SAAB nu ook niet een merk wat echt bekend staat om het geluid. Ik zou zelfs durven stellen dat Tesla wel wat overeenkomsten heeft met SAAB, wat eigenzinnigheid betreft. Dus ik ben voor. Zeker als ze ook weer een fraaie cabriolet ontwikkelen. :cool:

Ik had met de Emily GT toch weer even hoop, misschien niet de naam Saab, maar wel de styling en innovatie in een EV. Helaas lijkt ook dit project weer in handen te zijn gevallen van cowboys.

Terug
Bovenaan