wachtwoord reset werkt niet door fout in email configuratie

spoiler alert

Wegverkenner
Al dagen probeer ik in te loggen bij Autoweek.
Kreeg het niet voor elkaar. Wachtwoordreset werkt niet: de mails komen niet aan.
Nu heb ik alle spamfilters uitgezet en blijkt dat de email server autoweek (gigya-raas.com) fout is en wordt aangemerkt als overduidelijke spam.
Dit staat in de headers van de mails:

Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 147.253.217.21)
smtp.mailfrom=bounces.gigya-raas.com; live.nl; dkim=pass (signature was verified) header.d=gigya-raas.com;live.nl; dmarc=fail action=none
header.from=autoweek.nl;compauth=fail reason=001

compauth=fail en dmarc=fail betekent: de verzender is een spammer en komt niet van de autoweek.
Vandaar dat al deze wachtwoordresetmails rechtstreeks in /dev/null worden gegooid.

Hier is inloggen altijd al ellende geweest, maar de laatste dagen kwam ik er helemaal niet meer in (het wachtwoord waarvan ik weet dat het goed is, werd aangeduid als fout). Zojuist maar eens een nieuw wachtwoord aangevraagd, ik ben er weer. Leuk dat dit soort ingrepen even gecommuniceerd worden bijvoorbeeld, zodat je in ieder geval weet dat er iets mis zou kunnen gaan. Amateuristisch gedoe weer...

Leon in zn Fiesta zei:
Hier is inloggen altijd al ellende geweest, maar de laatste dagen kwam ik er helemaal niet meer in (het wachtwoord waarvan ik weet dat het goed is, werd aangeduid als fout). Zojuist maar eens een nieuw wachtwoord aangevraagd, ik ben er weer. Leuk dat dit soort ingrepen even gecommuniceerd worden bijvoorbeeld, zodat je in ieder geval weet dat er iets mis zou kunnen gaan. Amateuristisch gedoe weer...

Ik heb een mailtje gekregen hoor.

der Magistrat zei:
Leon in zn Fiesta zei:

Ik heb een mailtje gekregen hoor.
Hier niks, ook niet in de spambox. Maar dan nog: kondig dit gewoon even aan op het forum zelf. Ook bij het inlogvenster staat een linkje 'problemen met inloggen?' maar daar wordt er ook met geen woord over gerept. Het is dat dit topic er is, anders had ik er niks van geweten.

Ter vergelijk: het Fiestaforum is deze week ook vernieuwd, dat is een paar dagen van tevoren gewoon groot aangekondigd op de site zelf. Inclusief de dagen dat er storingen kunnen zijn, dan weet je precies wat er speelt en wanneer het weer opgelost is. Bij AW is het altijd gissen en hopen dat het na de reparatie wellicht iets minder k#t werkt.nn

Ik heb ook een mailtje gehad dat de profielen een keer samengevoegd zouden worden. Er stond zelfs in welke profielen prevaleren boven andere profielen. En dat betekende bij mij ook dat het gebruikelijke wachtwoord ineens niet meer werkte.

Bij mij was het nog gekker.
Ik had vorige week zelf mijn wachtwoord veranderd, de eerste 4 dagen werkte het nieuwe wachtwoord prima.
De vijfde dag werkte het wachtwoord niet, ik denk ik probeer het met mijn oude wachtwoord en tot mijn grote verbazing werkte het oude wachtwoord, wat al 5 dagen geleden veranderd was, opeens weer.
Komisch wereld, die IT.

Als ik niet meer kan inloggen ga ik er in principe altijd maar vanuit dat ik een ban heb gekregen. Reaguren op AW blijft toch een soort Russische roulette immers :T

Als de site-host verhuisd is kan het idd voorkomen dat de mail nog moet worden aangepast ivm SPF, Dmarc en Dkim.
Wel mooi dat je sessie langer vastgehouden wordt, dat telkens opnieuw inloggen werd ik nogal gek van.

@DeeTwee, Reaguren komt van een ander forum, hier is het gewoon reageren. :rolleyes:

Hotdog zei:
@DeeTwee, Reaguren komt van een ander forum, hier is het gewoon reageren. :rolleyes:
Mwoah, kan zijn maar het is inmiddels een algemene term. Al gebruik ik m liever ook niet. Misschien dat m'n telefoon het autocorrigeerde...

Hoe kan het dat DPG bij jullie alle media overneemt? Vrijwel elke krant en elk magazine is DPG. Dat is toch niet gezond ?

Inloggen bij mij onlangs ook opeens een probleem..... hulp gevraagd via de mail , standaard berichtje terug gekregen maar kon het hiermee niet oplossen.... weer een mailtje maar daarop geen reactie..... helaas , mijn account "Maluch" ( ik heb 2 van die karretjes ) niet meer bereikbaar . Ik kan mijn verbruiksmonitor niet meer in en de aan velen beloofde review van mijn Swift lukt niet . Is het raar dat dit forum zo achteruit gaat ???

Terug
Bovenaan