waarde opgave auto

zoefff

Wegverkenner
Gm

Als je een (nieuw) voorraad auto aanschaft die je met een behoorlijke korting kan kopen welk bedrag geef je dan op aan je verzekering?

Fijne dag,

De meeste verzekeraars hanteren de prijzen zoals ze in catalogus van de importeur staan. De korting die je bedingt is 1 malig. Als je een koplamp kapot rijdt (deelschade) krijg je daar géén korting op en als de auto Total-loss gaat na 1 dag wil je wel de waarde hebben om een vergelijkbare auto te kunnen kopen, ook als die niet meer met kortingen geleverd wordt. Als je auto door de WLPT duurder is geworden vergoeden veel verzekeraars de nieuwe aanschafprijs (indien nieuwwaarderegeling van toepassing)

Bij Wa Casco geld voor het Casco gedeelte de catalogus prijs, dit is de prijs afgegeven door de importeur, inclusief BPM, en BTW. (en afhankelijk van de verzekeraar eventuele bestelde accesoires.)

De kortingen zijn leuk maar spelen geen rol voor de waarde bepaling.

Veel verzekeraars berekenen automatisch de premie op basis van de gegevens bekend bij het RDW.

Mijn verzekering neemt de prijs zoals die bij de RdW staat vermeld.
Is ook de beste manier, want als de auto na korte tijd total loss raakt kun je waarschijnlijk niet opnieuw dezelfde auto met veel korting kopen.

Je kunt zelf kiezen, ff bespreken met je verzekeraar.
Zorg dat je niet zo’n lutsertent gebruikt (online aanbieder).
Ik verzeker mijn auto’s altijd excl btw, omdat ik ze zakelijk koop.
Als de auto kapot gaat is de vervangende waarde ex btw, dus waarom btw meeverzekeren?

Terug
Bovenaan